Pagina 2 van 5

een bommetje voor Ridley

Geplaatst: 21 okt 2005 22:17
door casran
Quoten: Origineel geplaatst door PieterWouters op 21 Oktober 2005

mij werd verteld, net zoals bij de profs, dat de jongerenploeg "den tip vorselaar" met excalibur reed. Na 1 week in spanje te traine kwamen ze trug met 6 of 8 kapotte kaders. ...


Die Excalibur was echt wel een lachertje. Ik ken nieuwelingen op de wielerschool die 'm braken... en 't zijn zeker niet de Tom Boonens van de toekomst!
 
Quoten: Origineel geplaatst door PieterWouters op 21 Oktober 2005

... Nu ik alle posts op het forum "kwaliteit ridley???" heb geleze, kwam ik tot de conclusie dat ridley een zwakkere periode heeft gekent, maar ze er nu zeker weer staan qua carbon kaders. Ik was in den tijd heel  boos op ridley nadat men damocles kapot was, maar na vele gesprekken met andre boonen is men visie op ridley veranderd. Hij zei dat ridley nu meer carbon gebruikt wat de kader weliswaar zwaarder maakt maar wel steviger.Hij zei ook dat er inderdaad een zwakkere serie op de markt was vor een tijdje. En het gerucht van Van Petegem die de ronde van vlaanderen niet wou rijden op een carbon ridley is ook verzonnen, het zat namelijk zo dat hij wel wou rijden, maar dat de fiets waar hij op reed(brontes) een betere geonometrie had dan de damocles voor die koersen, ook heeft davitamon lotto gereden op brontes(en niet pegasus vermeld in fiets!!!) omdat de fiets voor die koersen betere geonometrie hadden.


Had je ooit gedacht dat André Boonen je iets anders zou vertellen?
"Ridley" zelf wijzigt helemaal niets aan z'n kaders; ze doen in Tessenderloo niet veel aan research. Ridley is goed in het op aanvraag spuiten en leveren van frames, en in een verkoopsstrategie (al is het niet mijn favoriete politiek om fietsen aan de man te brengen)!
Ik zou je ook kunnen vertellen wat Van Petegem mij in het voorjaar zei over z'n fiets, maar dat zou niet geheel fair zijn (net zomin als de topic starter zou zeggen welke mechanieker of medewerker hem verklapte hoeveel frames er braken). Ploegmaten van mij deden wetenschappelijk onderzoek met de Peet tijdens de Ronde van België en bemerkten een barst in zijn kader, waarop hij antwoordde: "ja, gebeurt wel vaker met die"... en heb ik bevestigd gehoord door andere Dav-Lotto-renners.

Quoten: Origineel geplaatst door PieterWouters op 21 Oktober 2005


... Carbon is carbon en alu of scandium blijft alu of scandium
ps: zijn er nog mensen die ervaring hebben met carbon fietsen. Positief en negatief


Da's onjuist; een grove veralgemening. "Wijn = wijn" klopt ook niet. Evenzeer heb je verschillen in kwaliteit van carbonframes, zelfs binnen het gamma van eenzelfde merk.
Om op je PS te antwoorden: al mijn wegfietsen zijn carbonframes, Trek en Merckx.
 

een bommetje voor Ridley

Geplaatst: 21 okt 2005 22:25
door pieterwouters
hoi
heb juist vele post van je geleze casran, hetgeen jij zegt had ik wel verwacht,(dat andre boonen niets anders zou zeggen) dus: hij gaf zelf toe dat er een serie verkocht is die niet aan de eisen voldeet, ook stond ik onlangs aan de start van de nieuwelingen wedstrijd:polleur-stoumant-polleur naast een damocles rijder. Hij had zen vorige damocles kapot gereden die stamde uit het tijdperk dat mijne ook kapot was, nu hij zijn nieuwe in bezit heeft, toch al enkele maanden, heeft hij er geen problemen mee gehad. Hij heeft de kader zelf nagewogen in vergelijking met zen vorige en kwam 96 gram zwaarder uit.Ook zij hij dat zen frame ook stijver geworden is. Dus hieruit hoop ik te concluderen dat ridley wel zen kaders heeft aangepast
wat betreft de uitdrukking carbon is carbon met wijn is wijn te vergelijken wil ik zeggen dat carbon nog steeds sneller zal breken of scheuren bij valpartij dan aluminium, dat is zo en zal ook zo blijven. Zie maar naar Tom Boonen die vorig jaar in TDF op fsa crank reed en er zelfd een heeft kapot gereden. Ik hoop dat je me begrijpt ivm met men uitdrukking carbon is carbon. Ik weet ook wel dat er verschillende soorten carbon zijn, maar toch zou ik persoonlijk alu, of scandium verkiezen boven carbon.
wat de excalibers betreft : deze waren inderdaad niet sterk genoeg, ik denk dat vele mensen het hier mee eens zijn, ridley heeft het concept van scott genomen en zelf de achtertrein ontworpen(heb ik mij laten wijsmaken). Ee junior die ik ken rijd nu al meer dan een jaar op een excalibur en heeft nog geen porblemen gehad
Hoewel carbon veel vlotter en comfortabeler is, en laat ons niet blitzer vergeten verkoop ik men benen liever aan scandium.
 
grts

een bommetje voor Ridley

Geplaatst: 21 okt 2005 23:45
door falcone
Wat casar bedoelt dat doe je nu opnieuw nl het projecteren van de ervaringen van één renner op een hele serie. Het aantal schadegevallen bij ridley is zo groot dat het zeker een smet werpt op het blazoen van dat merk.
Ze zouden dus beter geld steken in de research dan profploegen te sponseren , ook bij palmans waren er problemen met de ridley's zowel in het veld als op de weg. Ik rij zelf op een compact als reservefiets( die ik overgekocht heb van iemand die een nieuw frame kreeg nadat er scheurtjes waren in het vorige). En buiten dat ik hem redelijk slap vind ben ik er tevreden over. Maar één zwaluw maakt de lente niet . Qua garantieafhandeling heb ik trouwens al positieve geluiden opgevangen. maar toch zou ik zelf nooit een frame van ridley kopen om mee te koersen of als toerist , enkel als er zich een opportuniteit voordoet of als het door ploegsponsering voorzien is. Alternatieven genoeg.

een bommetje voor Ridley

Geplaatst: 24 okt 2005 14:35
door zombie
en plus moet je deze zaak ook procentueel bekijken...de kans iets hoort over een kapotte Ridley is vele malen groter dan bv. een kapotte Isaac omdat er veel meer van verkocht worden en dat er profsmee rijden...Desalniettemin neemt Ridley kaders 'uit het rek' en niet zoals andere 'kwalitatieve merken na een uitgebreide R&D...Het voorval met de Excalibur was daar een mooi voorbeeld van...
 

een bommetje voor Ridley

Geplaatst: 02 nov 2005 09:27
door casran
    

een bommetje voor Ridley

Geplaatst: 02 nov 2005 10:08
door trekoclv
Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 02 November 2005

    

ik zie campa ksyriums selle italia?

een bommetje voor Ridley

Geplaatst: 02 nov 2005 13:47
door casran
Quoten: Origineel geplaatst door Trek OCLV op 02 November 2005

ik zie campa ksyriums selle italia?


Ter verduidelijking, het berichtje gaat over satellietploeg Bodysol-JongVlaanderen.
Schijnt dat Dav-Lotto vastzit aan z'n contract met Ridley... arme profs.
 

een bommetje voor Ridley

Geplaatst: 02 nov 2005 15:28
door trekoclv
Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 02 November 2005


Quoten: Origineel geplaatst door Trek OCLV op 02 November 2005

ik zie campa ksyriums selle italia?


Ter verduidelijking, het berichtje gaat over satellietploeg Bodysol-JongVlaanderen.
Schijnt dat Dav-Lotto vastzit aan z'n contract met Ridley... arme profs.
 

hmm dat is jammer. khad graag ook een profploeg op die fietsen gezien. vind het mooie fietsen en dat kan ik van die fietsen waar ze nu op rijden niet echt zeggen..

een bommetje voor Ridley

Geplaatst: 02 nov 2005 17:49
door casran
Quoten: Origineel geplaatst door Trek OCLV op 02 November 2005

hmm dat is jammer. khad graag ook een profploeg op die fietsen gezien. vind het mooie fietsen en dat kan ik van die fietsen waar ze nu op rijden niet echt zeggen..


Vervang "mooi" een door "goed" en het gaat ook op!
Ridley is volgend jaar dus de 2 top-jeugdploegen in België kwijt:- Bodysol-JongVlaanderen (satellietploeg van Lotto-Dav): Ridley --> Fondriest- Beveren2000 (satellietploeg van QuickStep): Ridley --> Time, gaan zelfs met de Fulcrum "Hyperons" en Fulcrum "Bora's" rijden!!  Zijn die jongens meteen verlost van de 4ZA wielen die ze kregen, maar naarmate het seizoen vorderde steeds minder inzetten (ze hadden ook steeds minder bruikbare exemplaren); de renners reden dan maar met eigen wielen.
 

een bommetje voor Ridley

Geplaatst: 02 nov 2005 18:04
door be.rt
Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 02 November 2005


Quoten: Origineel geplaatst door Trek OCLV op 02 November 2005

ik zie campa ksyriums selle italia?


Ter verduidelijking, het berichtje gaat over satellietploeg Bodysol-JongVlaanderen.
Schijnt dat Dav-Lotto vastzit aan z'n contract met Ridley... arme profs.
 

Hoe zit het jouw ploeg Casran? Moeten je minder goed bij kas zittende ploegmaten volgend jaar ook nog met die kloteRidleys rijden?

een bommetje voor Ridley

Geplaatst: 02 nov 2005 18:08
door casran
Quoten: Origineel geplaatst door Be.rt op 02 November 2005

Hoe zit het jouw ploeg Casran? Moeten je minder goed bij kas zittende ploegmaten volgend jaar ook nog met die kloteRidleys rijden?


Heeft u enig zicht op mijn financiële toestand misschien? Mijn ploeg is Ridley-gesponsord, maar is er al vanaf gestapt om iedereen te verplichten daarmee te rijden. Ik zou graag de fietssponsoring herzien maar dat is voor 2006 niet mogelijk.
Ik krijg de indruk dat ik binnenkort op dit forum niet meer over Ridley mag zeggen wat ik denk (en wat velen binnen het wielrennen wel beter weten)... blijft mij gelijk.
 

een bommetje voor Ridley

Geplaatst: 02 nov 2005 18:12
door trekoclv
beveren 2000 is uitsluitend beloften he? en bodysol hebben ze ook junioren van of is dit weer een ander team? (die worden uiteraard niet gesponsord, ofwel)