een bommetje voor Ridley
Geplaatst: 21 okt 2005 22:17
Quoten: Origineel geplaatst door PieterWouters op 21 Oktober 2005
mij werd verteld, net zoals bij de profs, dat de jongerenploeg "den tip vorselaar" met excalibur reed. Na 1 week in spanje te traine kwamen ze trug met 6 of 8 kapotte kaders. ...
Die Excalibur was echt wel een lachertje. Ik ken nieuwelingen op de wielerschool die 'm braken... en 't zijn zeker niet de Tom Boonens van de toekomst!
Quoten: Origineel geplaatst door PieterWouters op 21 Oktober 2005
... Nu ik alle posts op het forum "kwaliteit ridley???" heb geleze, kwam ik tot de conclusie dat ridley een zwakkere periode heeft gekent, maar ze er nu zeker weer staan qua carbon kaders. Ik was in den tijd heel boos op ridley nadat men damocles kapot was, maar na vele gesprekken met andre boonen is men visie op ridley veranderd. Hij zei dat ridley nu meer carbon gebruikt wat de kader weliswaar zwaarder maakt maar wel steviger.Hij zei ook dat er inderdaad een zwakkere serie op de markt was vor een tijdje. En het gerucht van Van Petegem die de ronde van vlaanderen niet wou rijden op een carbon ridley is ook verzonnen, het zat namelijk zo dat hij wel wou rijden, maar dat de fiets waar hij op reed(brontes) een betere geonometrie had dan de damocles voor die koersen, ook heeft davitamon lotto gereden op brontes(en niet pegasus vermeld in fiets!!!) omdat de fiets voor die koersen betere geonometrie hadden.
Had je ooit gedacht dat André Boonen je iets anders zou vertellen?
"Ridley" zelf wijzigt helemaal niets aan z'n kaders; ze doen in Tessenderloo niet veel aan research. Ridley is goed in het op aanvraag spuiten en leveren van frames, en in een verkoopsstrategie (al is het niet mijn favoriete politiek om fietsen aan de man te brengen)!
Ik zou je ook kunnen vertellen wat Van Petegem mij in het voorjaar zei over z'n fiets, maar dat zou niet geheel fair zijn (net zomin als de topic starter zou zeggen welke mechanieker of medewerker hem verklapte hoeveel frames er braken). Ploegmaten van mij deden wetenschappelijk onderzoek met de Peet tijdens de Ronde van België en bemerkten een barst in zijn kader, waarop hij antwoordde: "ja, gebeurt wel vaker met die"... en heb ik bevestigd gehoord door andere Dav-Lotto-renners.
Quoten: Origineel geplaatst door PieterWouters op 21 Oktober 2005
... Carbon is carbon en alu of scandium blijft alu of scandium
ps: zijn er nog mensen die ervaring hebben met carbon fietsen. Positief en negatief
Da's onjuist; een grove veralgemening. "Wijn = wijn" klopt ook niet. Evenzeer heb je verschillen in kwaliteit van carbonframes, zelfs binnen het gamma van eenzelfde merk.
Om op je PS te antwoorden: al mijn wegfietsen zijn carbonframes, Trek en Merckx.
mij werd verteld, net zoals bij de profs, dat de jongerenploeg "den tip vorselaar" met excalibur reed. Na 1 week in spanje te traine kwamen ze trug met 6 of 8 kapotte kaders. ...
Die Excalibur was echt wel een lachertje. Ik ken nieuwelingen op de wielerschool die 'm braken... en 't zijn zeker niet de Tom Boonens van de toekomst!
Quoten: Origineel geplaatst door PieterWouters op 21 Oktober 2005
... Nu ik alle posts op het forum "kwaliteit ridley???" heb geleze, kwam ik tot de conclusie dat ridley een zwakkere periode heeft gekent, maar ze er nu zeker weer staan qua carbon kaders. Ik was in den tijd heel boos op ridley nadat men damocles kapot was, maar na vele gesprekken met andre boonen is men visie op ridley veranderd. Hij zei dat ridley nu meer carbon gebruikt wat de kader weliswaar zwaarder maakt maar wel steviger.Hij zei ook dat er inderdaad een zwakkere serie op de markt was vor een tijdje. En het gerucht van Van Petegem die de ronde van vlaanderen niet wou rijden op een carbon ridley is ook verzonnen, het zat namelijk zo dat hij wel wou rijden, maar dat de fiets waar hij op reed(brontes) een betere geonometrie had dan de damocles voor die koersen, ook heeft davitamon lotto gereden op brontes(en niet pegasus vermeld in fiets!!!) omdat de fiets voor die koersen betere geonometrie hadden.
Had je ooit gedacht dat André Boonen je iets anders zou vertellen?
"Ridley" zelf wijzigt helemaal niets aan z'n kaders; ze doen in Tessenderloo niet veel aan research. Ridley is goed in het op aanvraag spuiten en leveren van frames, en in een verkoopsstrategie (al is het niet mijn favoriete politiek om fietsen aan de man te brengen)!
Ik zou je ook kunnen vertellen wat Van Petegem mij in het voorjaar zei over z'n fiets, maar dat zou niet geheel fair zijn (net zomin als de topic starter zou zeggen welke mechanieker of medewerker hem verklapte hoeveel frames er braken). Ploegmaten van mij deden wetenschappelijk onderzoek met de Peet tijdens de Ronde van België en bemerkten een barst in zijn kader, waarop hij antwoordde: "ja, gebeurt wel vaker met die"... en heb ik bevestigd gehoord door andere Dav-Lotto-renners.
Quoten: Origineel geplaatst door PieterWouters op 21 Oktober 2005
... Carbon is carbon en alu of scandium blijft alu of scandium
ps: zijn er nog mensen die ervaring hebben met carbon fietsen. Positief en negatief
Da's onjuist; een grove veralgemening. "Wijn = wijn" klopt ook niet. Evenzeer heb je verschillen in kwaliteit van carbonframes, zelfs binnen het gamma van eenzelfde merk.
Om op je PS te antwoorden: al mijn wegfietsen zijn carbonframes, Trek en Merckx.