Wtf, echt? Las wel zoiets op WW maar kon niet zo snel een naam ergens vinden.
Geweldig zeg, alvast gefeliciteerd C A S R A N!
ennuh, wieltjes over dus?
hoge carbonvelgen voor crossfiets
-
- Forum-lid
- Berichten: 3324
- Lid geworden op: 06 apr 2004 15:33
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Quoten: Origineel geplaatst door chalita op 18 Oktober 2005
leuke van jullie maar hier schiet ik niks mee op geef eens een paar merken
Campagnolo Bora, Zipp, Xentis... Je maakt er zo echter wel een errug prijzige hobby van met wielen van honderden euro's per stel om te crossen....
Erik
leuke van jullie maar hier schiet ik niks mee op geef eens een paar merken
Campagnolo Bora, Zipp, Xentis... Je maakt er zo echter wel een errug prijzige hobby van met wielen van honderden euro's per stel om te crossen....
Erik
When I see a person on a bicycle I have hope for the future of the human race.
- H.G. Wells
- H.G. Wells
Quoten: Origineel geplaatst door Aziraphale op 18 Oktober 2005
Quoten: Origineel geplaatst door chalita op 18 Oktober 2005
leuke van jullie maar hier schiet ik niks mee op geef eens een paar merken
Campagnolo Bora, Zipp, Xentis... Je maakt er zo echter wel een errug prijzige hobby van met wielen van honderden euro's per stel om te crossen....
Erik
Corima, 4ZA, Easton, Fir, Hed, Ritchey, Bontrager, ...
Hoeveel merken wil je hebben? Bijna alle wielbouwers hebben een hoog carbonwiel in hun collectie. Een aantal wielen (velgen) zijn aan elkaar gelijk en hebben alleen een ander stickertje. Ik zou de Mavic wielen niet gebruiken om te crossen (daar loopt makkelijk water in) en de XentiS wielen zijn niet UCI approved om wedstrijden mee te rijden (hoe zit dat met de nieuwe cross tijdrit die dit jaar geintroduceerd wordt?).
T.a.v. de prijs: de meeste wielen zitten tussen de 1.000 en de 2.000 Euro afhankelijk van merk en kwaliteit.
Te koop bij alle fietsenmakers (kunnen allemaal bestellen) en webshops.
Quoten: Origineel geplaatst door chalita op 18 Oktober 2005
leuke van jullie maar hier schiet ik niks mee op geef eens een paar merken
Campagnolo Bora, Zipp, Xentis... Je maakt er zo echter wel een errug prijzige hobby van met wielen van honderden euro's per stel om te crossen....
Erik
Corima, 4ZA, Easton, Fir, Hed, Ritchey, Bontrager, ...
Hoeveel merken wil je hebben? Bijna alle wielbouwers hebben een hoog carbonwiel in hun collectie. Een aantal wielen (velgen) zijn aan elkaar gelijk en hebben alleen een ander stickertje. Ik zou de Mavic wielen niet gebruiken om te crossen (daar loopt makkelijk water in) en de XentiS wielen zijn niet UCI approved om wedstrijden mee te rijden (hoe zit dat met de nieuwe cross tijdrit die dit jaar geintroduceerd wordt?).
T.a.v. de prijs: de meeste wielen zitten tussen de 1.000 en de 2.000 Euro afhankelijk van merk en kwaliteit.
Te koop bij alle fietsenmakers (kunnen allemaal bestellen) en webshops.
WARNING! Post may contain irony. Discontinue reading if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure.
Zipp heeft twee cross specifieke velgen en daarmee worden 2 crossspecifieke wielsets gebouwd. De 303 pave cross en de 404 pave cross. De wielen worden ook gebruikt in de voorjaarsklassiekers door CSC Phonak en stiekum nog een paar ploegen!.
Reynolds is ook een goede keuze maar bouwt alleen complete wielen.
We vergeten Gijs met zijn Momentum carbon wielen. Al hebben deze nooit mijn voorkeur. Tufo of Dugast tubes hebben wel mijn voorkeur voor crosswielen.(en speciale remblokken he!!)
Reynolds is ook een goede keuze maar bouwt alleen complete wielen.
We vergeten Gijs met zijn Momentum carbon wielen. Al hebben deze nooit mijn voorkeur. Tufo of Dugast tubes hebben wel mijn voorkeur voor crosswielen.(en speciale remblokken he!!)
pas op! paaltje!
Lol... mijn (minst flaterende) foto in deze topic...
Whatever, on topic, wat opmerkingen:
1. Zijn er wel remblokjes voor carbon remrand voor cyclo-cross? Ik hoorde wel eens dat die niet bestonden en er daarom met gewone remblokjes (vaak KoolStop) op deze carbonvelgen gereden wordt.
2. Dit weekend sprak ik met Simon Zahner, een Zwitserse veldrijder. Hij reed in Ruddervoorde met Zipp-velgen met Tune naven. Deze velgen (weliswaar van voordat Zipp een cyclocross versie had) vertoonden gebruikelijke Zipp-problemen, nl. putjes in de velg ter hoogte van de spaken en al een klein scheurtje. Simon zei: "Ik gebruik deze liever in het veld dan op de weg, want in het veld staat er minder druk op de tubes." Zien wielen in het veld dan juist mínder af? Zou kunnen...
3. Lightweight stelt in z'n brochure zélf dat de Standard geschikt is voor cyclocross (ik zag wel eens een trial rijder stunten met LWs). Dit wiel zou in het veld evenzeer als op de weg moeten overleven. Ik meen gezien te hebben dat het Rabo veldrit team énkel carbon wielen heeft!
Whatever, on topic, wat opmerkingen:
1. Zijn er wel remblokjes voor carbon remrand voor cyclo-cross? Ik hoorde wel eens dat die niet bestonden en er daarom met gewone remblokjes (vaak KoolStop) op deze carbonvelgen gereden wordt.
2. Dit weekend sprak ik met Simon Zahner, een Zwitserse veldrijder. Hij reed in Ruddervoorde met Zipp-velgen met Tune naven. Deze velgen (weliswaar van voordat Zipp een cyclocross versie had) vertoonden gebruikelijke Zipp-problemen, nl. putjes in de velg ter hoogte van de spaken en al een klein scheurtje. Simon zei: "Ik gebruik deze liever in het veld dan op de weg, want in het veld staat er minder druk op de tubes." Zien wielen in het veld dan juist mínder af? Zou kunnen...
3. Lightweight stelt in z'n brochure zélf dat de Standard geschikt is voor cyclocross (ik zag wel eens een trial rijder stunten met LWs). Dit wiel zou in het veld evenzeer als op de weg moeten overleven. Ik meen gezien te hebben dat het Rabo veldrit team énkel carbon wielen heeft!
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -