Quote: Origineel geplaatst door Stefan op 27 April 2006
Klopt die test in fiets had Pro toen gewonnen.
Idd, die Pro was t stijfst.
Daarbij was t gewicht zeer acceptabel en de prijs ontzettend laag.
Ook werd ie qua ergonomie t best beoordeeld. Dat vind ik wel weer opvallend, omdat je bij sturen met de 'Ritchey vorm' (zoals die Pro XLT) veel moeilijker bij de remmen kan als je onderin de beugel zit dan bij sturen met de 'Deda vorm'
En heel veel rijders houden juist van de 'klassieke' bocht. Dus de vorm van een stuur is heel persoonlijk.
Maar nog even over die stijfheid: voor heel veel fietsers is een retestijf stuur natuurlijk niet nodig, en kan een slapper stuur juist gunstiger zijn omdat het wat comfort geeft.
Pro Pilot
Zelf heb ik op dit moment een FSA stuurpen (130mm, 6°). Maar ik was aan uitkijken voor een iets langere stuurpen en het lijkt erop dat de max lengte van FSA stuurpennen 130mm is. Zojuist zag ik dat Pro stuurpennen heeft, nl de pilot (140mm, 10°) en dit lijkt me ideaal.
Nu is mijn vraag: hoe zit het met de sterkte? Is er een specifieke reden dat de max lengte van FSA 130mm is? Kan een 140mm 10° stuurpen evenveel kracht dragen als een 130mm 6°? Want het moment is iets groter met een langere stuurpen neem ik aan.
Nu is mijn vraag: hoe zit het met de sterkte? Is er een specifieke reden dat de max lengte van FSA 130mm is? Kan een 140mm 10° stuurpen evenveel kracht dragen als een 130mm 6°? Want het moment is iets groter met een langere stuurpen neem ik aan.
Quoten: Origineel geplaatst door fennek op 12 April 2006
Dat zou ik ook wel eens willen weten.
Iets zwaarder dan Ritchey WSC, naar het schijnt even sterk en een pak voordeliger in prijs.
Slecht zal het wel niet zijn want wordt ook gebruikt door profs van Rabobank en Credit Agricole.
Of zit er egens een addertje onder het gras?
dat er profploegen mee rijden zegt in principe niets over kwaliteit misschien zetten ze iedere race wel een andere erop
Dat zou ik ook wel eens willen weten.
Iets zwaarder dan Ritchey WSC, naar het schijnt even sterk en een pak voordeliger in prijs.
Slecht zal het wel niet zijn want wordt ook gebruikt door profs van Rabobank en Credit Agricole.
Of zit er egens een addertje onder het gras?
dat er profploegen mee rijden zegt in principe niets over kwaliteit misschien zetten ze iedere race wel een andere erop
Ik rijdt er nu al 2 mdn mee(met pro pilot stuur-stuurpen-zadelpen) en vind het gewoon supermateriaal.wel komen er rap krasjes in m'n zadelpen doordat het maar heel dun gelakt is, maar voor de rest echt supermarteriaal!
Mijn Canyon Ultimate CF