Pro Pilot
Geplaatst: 23 mei 2006 13:01
Quote: Origineel geplaatst door Stefan op 27 April 2006
Klopt die test in fiets had Pro toen gewonnen.
Idd, die Pro was t stijfst.
Daarbij was t gewicht zeer acceptabel en de prijs ontzettend laag.
Ook werd ie qua ergonomie t best beoordeeld. Dat vind ik wel weer opvallend, omdat je bij sturen met de 'Ritchey vorm' (zoals die Pro XLT) veel moeilijker bij de remmen kan als je onderin de beugel zit dan bij sturen met de 'Deda vorm'
En heel veel rijders houden juist van de 'klassieke' bocht. Dus de vorm van een stuur is heel persoonlijk.
Maar nog even over die stijfheid: voor heel veel fietsers is een retestijf stuur natuurlijk niet nodig, en kan een slapper stuur juist gunstiger zijn omdat het wat comfort geeft.
Klopt die test in fiets had Pro toen gewonnen.
Idd, die Pro was t stijfst.
Daarbij was t gewicht zeer acceptabel en de prijs ontzettend laag.
Ook werd ie qua ergonomie t best beoordeeld. Dat vind ik wel weer opvallend, omdat je bij sturen met de 'Ritchey vorm' (zoals die Pro XLT) veel moeilijker bij de remmen kan als je onderin de beugel zit dan bij sturen met de 'Deda vorm'
En heel veel rijders houden juist van de 'klassieke' bocht. Dus de vorm van een stuur is heel persoonlijk.
Maar nog even over die stijfheid: voor heel veel fietsers is een retestijf stuur natuurlijk niet nodig, en kan een slapper stuur juist gunstiger zijn omdat het wat comfort geeft.