Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

MTB en raceschoen?

joeny
Forum-lid

joeny 19 sep 2006 21:52

Quote: Origineel geplaatst door scottwilko op 07 September 2005
Simpel als je niet te vel geld wilt uitgeven koop een stel goede mtb schoenen en 2 setjes spd pedalen (of andersoort mtb pedalen) en klaar ben je. Alleen wel het feit dat je met mtb schoenen na 3 tot 4 uur fietsen de plaatjes door de zool heen kan gaan voelen, en of dit hinderlijk is is aan jou, ik vond van niet.

Ik fiets met mijn op de moutainbike ruim 5 uur, nooit last van de plaatjes gehad

jeraffiti
Forum-lid

jeraffiti 01 nov 2006 16:18

hej,

ik heb hier nog een paar raceschoenen liggen van shimano, naamelijk die zwarte met carbonnezool en 3 van die plakkers, nu voor in de winter hebk al pedalen aangekocht, maar nog geen schoenen. kwas op zoek naar een 2dehands MTB schoen, omdat het toch alleen maar voor in de winter is, en ik niet te veel geld wil uitgeven. Is het mogelijk om met die raceschoenen te rijden op de MTB? wrm wel, wrm niet??

Jeroen
koersen is als ne penis, altijd kei hard, maar veel te kort

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 01 nov 2006 16:26

Omdat je meteen op je plaat glijd als het nat is. Je loopt op je plaatjes, dus die slijten heel snel, metaal op natte stenen is als lopen op ijs. Een beetje noppen onder een schoen is wel zo fijn als je een paar stappen door de bagger heen moet zetten.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

jeraffiti
Forum-lid

jeraffiti 01 nov 2006 16:50

mak ga nooit uit de klikker he :d blijven doorgaan

koersen is als ne penis, altijd kei hard, maar veel te kort

Plaats reactie