Alles over vakanties op én met de fiets

Alternatief Ronde van Vlaanderen

eelcoz

eelcoz 20 dec 2010 19:52

[quote="Daniel1975"] ... al die waardeloze kasseienstukken ...
[/quote]

Daar zijn de meningen hier over verdeeld.;)

Puffdaddy
Forum-lid

Gebruikersavatar Puffdaddy 20 dec 2010 20:01

Alvast bedankt voor de reacties, ze mogen gewoon blijven komen :)
Scheelt weer een hoop zoekwerk en veel belangrijker:
je krijgt ervaringen te lezen over mensen die de tocht zelf mee hebben gefietst.
En ja, de één houdt van kasseien en de ander niet.
Ik behoor denk ik tot de laatste soort :D
Bikers are not alone

bottecchia
Forum-lid

bottecchia 20 dec 2010 20:35

Toch horen één of twee bekende stroken er echt wel bij als je een goed alternatief voor de ronde wilt hebben. De kasseien zijn namelijk al veel langer een vast onderdeel van de Vlaamse hoogmis dan de tegenwoordig bekende heuvels. En als je het niet te gek wilt maken pak je een strook als de Paddenstraat. Da's een bekende strook met een monument en regelmatig portretten van renners langs de kant. En daarbij is hij uitstekend te rijden omdat de stenen recent opnieuw zijn aangelegd. Dat laatste geld overigens ook voor de bekende Huisepontweg. Je kunt er tegenwoordig ook biljarten...;)

Wat de tochten betreft. Ik zie al veel uitstekende opties staan. Van zelf een dagje plannen en de bordjesroutes rijden (evt. in combinatie met een bezoek aan het belevingsmuseum) tot deelname aan een tocht. Druk en minder druk. Alles staat er bij.

Joseba
Forum-lid

Gebruikersavatar Joseba 20 dec 2010 22:36

[quote="kilometervreter"][quote="Josebã"]E3 Prijs Harelbeke een week voor RVV. Prima georganiseerd, niet te druk.

http://www.velotour.be/programma/2011/e ... laanderen/[/quote]

Moet wel het parcours 2x afleggen om aan hetzelfde aantal kilometers te komen.[/quote]

Misschien moet je eerst even de post van TS lezen voor dat je van die nutteloze opmerkingen maakt.......

"Een afstand tussen de 100 en 170 km zou helemaal goed zijn."

bluv107
Forum-lid

bluv107 24 dec 2010 13:00

houdt deze in het vroege voorjaar in de gaten voor het geval dat je een Garmin hebt: http://www.garmin.be/parcours/events_NL.html

hierop komen de meeste van de genoemde tochten beschikbaar om te downloaden
It takes an awful lot of money to look this cheap - Dolly Parton

pinarello
Forum-lid

pinarello 24 dec 2010 14:00

[quote="Puffdaddy"]Nooit eerder hebben wij met ons groepje in het Vlaamse land gefietst.
We houden niet zo van die toertochten met geweldig veel deelnemers.
Natuurlijk is het een mooi spektakel zo'n grote happening en ik vind het ook prachtig dat deze georganiseerd worden,
moeten ze ook vooral gewoon mee doorgaan, maar het is niet ons ding.
Weet iemand misschien een leuk alternatief voor de Ronde van Vlaanderen?,
waar toch ook diverse klassieke klimmen in zitten die in de Ronde van Vlaanderen zijn opgenomen.
Een afstand tussen de 100 en 170 km zou helemaal goed zijn.[/quote]

Op 11 september 2011 is er de Omloop van het Nieuwsblad van Le Champion. Afstand is wel wat langer 210km.
Je kunt de 3 daagse van West Vlaanderen er nog achteraan rijden (150km/dag).

http://www.lechampion.nl/index.php?opti ... Itemid=174

bottecchia
Forum-lid

bottecchia 24 dec 2010 14:21

Erg leuk dat Le Champion die organisatie op zich heeft genomen. Alleen heb ik wel een puntje van kritiek. Deze ritten zijn voor mij onlosmakelijk verbonden met het voorjaar en ik zou er dan ook niet voor kiezen om ze in september te organiseren.

pinarello
Forum-lid

pinarello 24 dec 2010 14:29

[quote="Bottecchia"]Erg leuk dat Le Champion die organisatie op zich heeft genomen. Alleen heb ik wel een puntje van kritiek. Deze ritten zijn voor mij onlosmakelijk verbonden met het voorjaar en ik zou er dan ook niet voor kiezen om ze in september te organiseren. [/quote]

Ben ik het mee eens. Ik vind het ook jammer dat de Hyftespurters het niet meer organiseren in april.

In het verleden organiseerde LC het ook, toen in juni icm Gent-Wevelgem.

Joseba
Forum-lid

Gebruikersavatar Joseba 24 dec 2010 15:09

Ach, je rijdt Parijs-Roubaix ook in Juni..... Mij komt het wel goed uit, is net het weekend tussen de Charly Gaul en La Christophe Brandt..... Volgend jaar dus 7 Klassiekers :)

Parcours is overigens behoorlijk anders dan toen ik m heb gereden in 2007. Echt meer klassieke klimmetjes en stroken, leuk.....!

bottecchia
Forum-lid

bottecchia 24 dec 2010 15:48

PR zou ik ook het liefst echt in het voorjaar zien. Dat is toch mijn favoriete periode van het seizoen.

Wat de Omloop betreft los ik het gewoon op door mijn persoonlijke versie te rijden op de dag van de profkoers. Afgelopen editie ook gedaan en dat is uitstekend bevallen.

pinag
Forum-lid

pinag 27 dec 2010 12:07

hoe liggen de wegen van de RVV er eigenlijk deze week bij? is er een beetje te fietsen? any locals hierbinnen?
Ik hou van Triple.

timper
Forum-lid

timper 27 dec 2010 12:20

De E3 is zeker een aanrader omdat dan de 'sfeer' al aanwezig is van het vlaamse voorjaar ;).
trek x 500 2008
red bull pro sl ultegra 2010
rose trekking multisport 2011
https://picasaweb.google.com/picomadone/" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie