Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Kuota Kharma

ridleyrijder
Forum-lid

ridleyrijder 04 sep 2005 17:11

Iemand uit mijn club heeft een Kuota Kredo gekocht. Hij ziet er verschrikkelijk goed uit. Met blauwe banden enzo...
Excuse me while I kiss the sky

bike_add1ct
Forum-lid

bike_add1ct 04 sep 2005 18:12

Het topmodel Khan was trouwens fiets van het jaar, als ik de Kuota website mag geloven. Ziet er alleraardigst uit, wel wat apart balhoofd:

falcone
Forum-lid

falcone 06 sep 2005 01:21

Quoten: Origineel geplaatst door De Leeuw op 29 Augustus 2005

Quoten: Origineel geplaatst door Stefan op 29 Augustus 2005

De Isaac Pascal is ook een carbon fiets in die prijsklasse. Hij is 150 euro goedkoper dan de Kuota (1095 tegen 1250)en in 2005 uitvoering compleet van carbon. Het 2004 model was nog deels van alu.Volgens de site weegt de Pascal 1370gr. (maat 54) Ik heb wel vaak gehoord dat de Isaac frames knal stijf zijn. Ik weet niet of dat met dit model ook is. De ene vind dit fijn de ander niet...

Als je goed zoekt heb je een Kelvin voor €1095. Zelf net gekocht. Sorry maar ik zou het wel weten, een compleet carbon frame voor €1095. Tevens alle goede recensies van het merk Isaac. Zie de laatste Fiets, ook al is deze recensie dan wel van het duurste type. De goedkoopste de Pascal kwam er ook niet al te beroerd vanaf, al vermoed ik dat de Pascal binnen kort niet meer te leveren is.
Succes met je zoektocht.

Hmmm, kan je de url posten van die kelvin voor 1095€. Dan koop ik me er meteen eentje.

mr.chess
Forum-lid

mr.chess 20 sep 2005 19:03

Fout!
De Pascal blijft zelfs in 2006 geheel ongewijzigd vanwege de late introductie in 2005! Dus hij loopt gewoon door en is ook nog volop te krijgen!De Isaac Kelvin krijgt een nieuwe kleur in 2006 (blauw), ze staan trouwens allemaal op de nieuwe website van Isaac! www.isaac-bikes.com
Groetjes Charles Chess
Get the GRIP

truit
Forum-lid

truit 05 sep 2006 18:01

Ik zou nog even goed kijken voor je een Kuota koopt. Ik heb zelf een minder prettige ervaring met een Khan. Eerste frame vertoonde scheurtjes, tweede frame ook een scheur die blijkbaar buiten garantie valt.
Dealer was niet echt behulpzaam in deze, kon zelf naar importeur.

casran
Forum-lid HC

casran 05 sep 2006 18:26

Quoten: Origineel geplaatst door truit op 05 September 2006

Ik zou nog even goed kijken voor je een Kuota koopt. Ik heb zelf een minder prettige ervaring met een Khan. Eerste frame vertoonde scheurtjes, tweede frame ook een scheur die blijkbaar buiten garantie valt.
Dealer was niet echt behulpzaam in deze, kon zelf naar importeur.

Beste,
Even ter verduidelijking wens ik te melden dat het eerste frame zonder enige discussie in garantie vervangen geweest is.
U heeft dit vervangframe gloednieuw overgekocht en zelf gemonteerd (niet bij een dealer). Daarbij heeft u bij het monteren van de zadelpen geen momentsleutel gebruikt en deze veel te hard aangedraaid, zonder enig aandraaimoment te respecteren. Hierdoor is eerst de zadelpen beginnen scheuren en daarna ook het frame. U bent hier vanmorgen langsgeweest en heeft dit gebrek in de montage niet ontkend, doch beweerd teleurgesteld te zijn... Wij kunnen vanuit Kuota Benelux (importeur) dergelijke flagrante zaken niet onder garantie nemen, maar hebben u ondertussen wel het voorstel gedaan om een nieuw frame te krijgen aan slechts een fractie van de adviesprijs; wij doen ook ons uiterste best om u dit zo spoedig mogelijk te bezorgen, en zullen hiervoor extra inspanningen doen.
Ik denk dat iedereen hier recht heeft op deze complete informatie.
Met vriendelijke groet,
PieterKuota Benelux
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

truit
Forum-lid

truit 05 sep 2006 19:52

Bedankt voor de toevoeging. Het is wat dat betreft gelijk aan het probleem met de stuurpen. In het begin van het jaar had ik problemen met de zadelpen die in het frame zakte tijdens het fietsen. Dus heb ik deze een aantal maken aangedraaid. Ik moet daarbij, na de zoveelste keer, waarschijnlijk te hard hebben gedraaid.  Het is echter pas gaan scheuren in Juli nadat ik al een aantal zware tochten heb gereden. Dat blijft toch raar dat je zelf niet je zadel hoogte kunt afstellen.
Ik had achteraf beter naar mijn broer moeten luisteren die adviseerde een Scott CR1 te kopen, maar ja die Khan is ook wel erg mooi!

ilko
Forum-lid

ilko 05 sep 2006 20:04

Ook een CR1 zal scheuren als je hem te strak aandraait....Misschien beter te investeren in een momentsleutel?

truit
Forum-lid

truit 05 sep 2006 21:16

Wellicht blijft de pen hier beter zitten! Die sleutel ga ik zeker kopen.

hardes
Forum-lid

hardes 05 sep 2006 21:27

Heb ooit al eens met de Khan kunnen fietsen, was wel fijn.
Help, heb geen idee

paulvandeven
Forum-lid

paulvandeven 06 sep 2006 01:42

Ik rijd sinds een jaar op een Kharma en vind het een ontzettend fijne fiets. De fiets is erg stabiel. Ik heb een deda synapsi stuur gemonteerd en rijd heel erg graag met mijn handen op de geintegreerde driehoek. Mijn vorige fiets was een Giant TCR en ik merk dat ik door de andere geometrie iets ander ben komen zitten. Voor mij werkt dat uitstekend, Ik zit nu nog rustiger op de fiets dan vroeger. Kortom erg tevreden.

sepp
Forum-lid

sepp 07 sep 2006 00:24

hey casran
ik heb u gezien vrijdag in eurobike kuotha stand
je zat al goed aan het bier
wil je eens iets voor me doen??
de foto van de nieuwe zannata op forum zetten
nu mag da wel van
u kale collaga (pouier of hoe noemt men hem?) staat zijn vrouw weer in de brochure???
samen met de jo zijn vrouw (de jo is menne baas bij mega bike)
alvast bedankt
avia cyclingteam

Plaats reactie