Pagina 2 van 2

Wielset 1200 euro max

Geplaatst: 29 aug 2005 16:21
door ilgrasso
Quoten: Origineel geplaatst door Trek OCLV op 28 Augustus 2005


Quoten: Origineel geplaatst door XLR8R op 28 Augustus 2005


Ehh Mavic Cosmic Carbon onder de 1600gram?? Zelfs de Ksyriums SL2 wegen kaal 1614 gram schoon aan de haak.
Foei ga je huiswerk doen en gebruik bij je aankopen een weegschaal!(of kijk op weightweenies)
:-) Op zich als ik dit zoal allemaal hoor lijken mij de Corima Aero's geen slechte optie houd je geld over voor een setje Tufo elite jet banden (<130gram)
Overigens komt er volgend jaar iets nieuws van een grote bouwer van hele goede carbonwielen. Een serie met een lagere prijs en wat zwaader dan hun topserie wielen dat is wel een www.licht-puntjeracing.com ;-) in de wereld van dure wielen.
Voor de puzzelaars zoek de juiste website.

cosmic is 1812 gram op ww

Sorry, ik had bij de comete gekeken en dit staat net boven de Cosmic Carbon (en die staat weer boven de Cosmic Carbon SL).

Wielset 1200 euro max

Geplaatst: 29 aug 2005 23:29
door damocles
Quoten: Origineel geplaatst door zombie op 29 Augustus 2005


was wel wat vergeten....moet DRAADvelgen zijn...
Die vriend van me had eens een test gelezen in het franse tijdschrift VELO en daaruit bleek dat de enige BETROUWBARE carbon velgen de Hyperons waren...


ik ken iemand die altijd met hyperions ultra rijdt, superwielen!! Ik schat dat hij 80 kg weegt en hij vliegt er toch ook mee door putten en over slechte wegen.
ik heb ooit eens een gerucht gehoord dat campa de velgen laat fabriceren door corima??????
Wel duurder dan 1200 euro........
 

Wielset 1200 euro max

Geplaatst: 29 aug 2005 23:57
door stefan
Quote: Origineel geplaatst door XLR8R op 28 Augustus 2005
Overigens komt er volgend jaar iets nieuws van een grote bouwer van hele goede carbonwielen. Een serie met een lagere prijs en wat zwaader dan hun topserie wielen dat is wel een www.licht-puntjeracing.com ;-) in de wereld van dure wielen.Voor de puzzelaars zoek de juiste website.

Het zal wel Zipp zijn daar had je het ook over in het topic fietsnieuws 2006

Wielset 1200 euro max

Geplaatst: 30 aug 2005 00:37
door bike_add1ct
Zeer interessant (schaamteloos gekopieerd van WW):

Numbers in the following specific order: Brand, model name; Price in €; number of spokes front/rear; Watt at 30/40/50km/h; moment of inertia; stiffness front/rear in N/mm; rim (width x height); weight /weightlimit; braking (max. 5pts)

Ambrosio X-Carbo 1399; 28/28; 6.8/16.1/31.5; 114Joule; 65.2/39.7; 20x46mm; 1655g/90kg; 1/5

Bontrager Race X-Lite Aero 1400; 16/16; 5.1/12/23.4; 105Joule; 67.41/43.8; 20x43mm; 1420g/no limit; 1/5

Campagnolo Bora G3 2300; 18/21; 5/11.8/23; 103Joule; 52.5/44.1; 20x50mm; 1400g/82kg; 3/5

Citec 3000s aero 699; 12/16; 5.5/13.1/25.5; 129Joule; 55.3/55.9; 18x30mm; 1695g/89kg; 5/5

CKT Splendor 1089; 16/24; 4.7/11.1/21.7; 115Joule; 64.0/54.0; 20x45mm; 1565g/110kg; 1/5

Corima Aero 808; 18/24; 5.3/12.6/24.7; 106Joule; 65.2/37.7; 20x46mm; 1455g/no limit; 1/5

Easton Tempest II Carbon 1700; 18/20; 4.7/11.1/21.6; 101Joule; 60.9/46.1; 20x58mm; 1380g/no limit; 2/5

Gipiemme Carbon 5.5 1199; 20/20; 5.2/12.3/24.1; 148Joule; 68.3/40.2; 20x55mm; 2040g/120kg; 3/5

Lightweight Obermayer 3690; 20/20; 5.4/12.7/24.8; 84Joule; 78.3/37.1; 20x53mm; 1065g/80kg; 3/5

Mavic Cosmic Carbone SL 1250; 16/20; 4.7/11.2/21.9; 143Joule; 58.7/52.8; 19x52mm; 1985g/100kg; 5/5

Ritchey WCS Carbon 1868; 16/24; 4.2/9.9/19.3; 97Joule; 37.4/31.9; 22x58mm; 1295g/no limit; 2/5

Tune Olympic Gold 1583; 16/20; 5.2/12.3/24.1; 88Joule; 37.0/32.6; 20x46mm; 1075g/90kg; 1/5

Xentis Mark 1 1718; 4/4; 5.4/12.8/25; 103Joule; 39.8/37; 20x42mm; 1455g/no limit; 3/5

Zipp 808 1960; 18/24; 3.9/9.3/18.1; 107Joule; 52.9/40.7; 26x82mm; 1450g/no limit; 2/5

Wielset 1200 euro max

Geplaatst: 30 aug 2005 10:31
door ilgrasso
Quoten: Origineel geplaatst door damocles op 29 Augustus 2005


Quoten: Origineel geplaatst door zombie op 29 Augustus 2005


was wel wat vergeten....moet DRAADvelgen zijn...
Die vriend van me had eens een test gelezen in het franse tijdschrift VELO en daaruit bleek dat de enige BETROUWBARE carbon velgen de Hyperons waren...


ik ken iemand die altijd met hyperions ultra rijdt, superwielen!! Ik schat dat hij 80 kg weegt en hij vliegt er toch ook mee door putten en over slechte wegen.
ik heb ooit eens een gerucht gehoord dat campa de velgen laat fabriceren door corima??????
Wel duurder dan 1200 euro........
 

Voor de liefhebbers: ik weet nog een nieuw setje te hangen bij iemand die er zeer graag vanaf wil. Wielen zijn nieuw en ongebruikt. Mail maar even bij interesse.

Wielset 1200 euro max

Geplaatst: 30 aug 2005 10:32
door wezep
Kan iemand mij uitleggen hoe ik de cijfers bij Watt at 30/40/50km/h moet intepreteren (goed geschreven?)?

Wielset 1200 euro max

Geplaatst: 30 aug 2005 10:43
door ilgrasso
Quoten: Origineel geplaatst door wezep op 30 Augustus 2005

Kan iemand mij uitleggen hoe ik de cijfers bij Watt at 30/40/50km/h moet intepreteren (goed geschreven?)?


2 vragen, 2 antwoorden.
1. Het wattage geeft aan welk vermogen je moet ontwikkelen om een bepaalde snelheid te halen. Deze getallen geven een indicatie over de aerodynamica van het wiel en op basis van deze getallen kun je de wielen onderling vergelijken. Hoe lager het getal hoe aerodynamischer het wiel is.
2. Nee. in·ter·pre·te·ren (ov.ww.)

Wielset 1200 euro max

Geplaatst: 30 aug 2005 10:44
door scepticus
Quoten: Origineel geplaatst door wezep op 30 Augustus 2005

Kan iemand mij uitleggen hoe ik de cijfers bij Watt at 30/40/50km/h moet intepreteren (goed geschreven?)?


Het vermogen in Watt dat de wielen aan luchtweerstand kosten bij een bepaalde snelheid.
Weet btw niet of het voor alleen het voorwiel of ook voor het achterwiel is.
Maar goed: hoe lager die getallen hoe aerodynamischer het wiel
 
EDIT: Il Grasso was me net voor

Wielset 1200 euro max

Geplaatst: 30 aug 2005 11:58
door casran
Dat wattage-getal geeft de kracht weer die je moet overwinnen om deze wielen op een windstille vlakke weg aan die snelheid vooruit te stuwen.

Het verandert lichtjes als de situatie wijzigt:

- bij klimmen aan 30 per uur duw je het wattage van 30 per uur, plus nog een bepaald wattage om die massa (het gewicht van de wielen) omhoog te krijgen. Aantal watt is dan ook recht evenredig met het gewicht van de wielen.

- bij optrekken moet je het wattage aan je bepaalde snelheid nemen, maar speelt tevens het gewicht weer een rol: een lichte fiets heb je rapper op snelheid dan een zware. Naast het pure gewicht van een wiel, speelt hier ook de gewichtsverdeling van een wiel: zit dit vooral in de velg (perifeer gewicht) is het wiel iets moeilijker op gang te brengen dan een wiel met hele lichte velg maar iets zwaardere naaf... het omgekeerde doet zich voor bij de inertie van een wiel, dus die cijfers kan je omgekeerd interpreteren voor acceleraties.