Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Armstrong test positief...

delirium
Forum-lid

delirium 23 aug 2005 18:44

Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 23 Augustus 2005

Quoten: Origineel geplaatst door delirium op 23 Augustus 2005

Trouwens, van EPO krijg je naar 't schijnt teelbalkanker, ook toevallig zeker?

Grow up en ga elders je vertelseltjes aan de man brengen!! Je beledigt wel een pak mensen door dit soort uitspraken. 

Armstrong beledigd en belazerd nog veel meer mensen door te beweren dat hij clean is! Net zoals Museeuw en Pantani en de hele rits.
Weet je wat? Mij maakt het écht niet uit dat ze pakken hoor, ze doen maar, maar het is dat eeuwige en hardnekkige liegen erover dat me zot (delirium) maakt!
Ooit komt het toch uit, en dan blijven ze nog volhouden!!!!!
Open doen die ogen jongens!!!!

delirium
Forum-lid

delirium 23 aug 2005 18:47

Maar nee , dat heeft niets met frustraties te maken. Ik zou nog niet zo goed willen zijn als Armstrong en co. En wat er ook van is, hij is ooit betrapt geweest op het gebruik van cortodinges, natuurlijk kwam dat van een zalfje, dat weet je zo!
Als Museeuw zen SMSjes niet onderschept waren was hij ook nog altijd clean, waar of niet???

Ik vroeg je hoe jij UIT PRESTATIES zomaar dopinggebruik kan afleiden en stelde dat dit vrijwel onmogelijk is.

Wel, dat is heel simpel! Als Armstrong indertijd de stijf gedopeerde Pantani kon volgen dan betekent dat voor mij al heel die tijd dat hij zelf ook gebruikt!
Vandaag krijg ik eindelijk men gelijk!!!! maar ja, ga nu vooral ook zeggen dat het de pers is he! Het zijn wel zijn urinestalen die onderzocht zijn én positief bevonden zijn!!!De pers de schuld geven is iets dat hij al jaren doet, en het blijkt nog geloofwaardig te zijn ook!

casran
Forum-lid HC

casran 23 aug 2005 18:49

Armstrong beledigd en belazerd nog veel meer mensen door te beweren dat hij clean is! Net zoals Museeuw en Pantani en de hele rits.

Hoe zit het met de rest van de top tien in de Tour? Hoe zit het met al de rest van de renners die die "snelle" Tour uitrijdt? Uit de gemiddelde snelheid kan jij immers een en ander afleiden...

www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

mac94
Forum-lid

mac94 23 aug 2005 18:53

Wel, dat is heel simpel! Als Armstrong indertijd de stijf gedopeerde Pantani kon volgen dan betekent dat voor mij al heel die tijd dat hij zelf ook gebruikt!

.......
Mooi wereldbeeld moet je hebben voor dit soort uitspraken. Als er iemand is die geen doping gebruikt, na alle chemokuren, is het Armstrong wel. Of ga je nu beweren, zoals de Fransen ook wel gedaan hebben, dat een chemokuur ook prestatieverhogend werkt?
Misschien moet je gaan solliciteren bij Baantjer, ik denk dat hij nog wel een slimme detective kan gebruiken met een beetje fantasie.
Se non e vero, e ben trovato.

delirium
Forum-lid

delirium 23 aug 2005 18:55

Hoe zit het met de rest van de top tien in de Tour? Hoe zit het met al de rest van de renners die die "snelle" Tour uitrijdt? Uit de gemiddelde snelheid kan jij immers een en ander afleiden...

dat antwoord kende ge waarschijnlijk al he? De top tien is niet clean!
Hamilton???
Dieje andere Fonakker???
Museeuw???
Bruylants???
Het zijn écht alleen de stomme kiekens die zich laten pakken, dat is een uitspraak van één van de grootsten in het peleton! Tot morgen!

casran
Forum-lid HC

casran 23 aug 2005 19:01

dat antwoord kende ge waarschijnlijk al he? De top tien is niet clean!

De toppers zijn niet clean, de anderen waarschijnlijk wel?!
U wordt precies niet gehinderd door enige kennis. Voor sommige renners kan het immers een grotere prestatie zijn de Tour als 90e uit te rijden dan het voor een andere renners is om een topnotering te halen!! Ooit aan die realiteit gedacht?
Ik denk dat het voor mij moeilijker is om de 100m in 12 of 13 seconden te lopen dan het voor Justin Gatlin is om onder de 10 seconden te lopen. Aldus zullen mensen zoals jij mij niet van dopinggebruik verdenken, maar de dag dat IK die afstand in 12 seconden kan lopen komt ook niet zo gauw!!

Over kiekens gesproken...
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

rolandt
Forum-lid

rolandt 23 aug 2005 19:18

Nog één keer: je bent onschuldig totdat het tegendeel bewezen is. Dat is het in het geval Armstrong niet, dus is ie onschuldig.Laten we niet onterecht met vingers wijzen.

epistaxis
Forum-lid

epistaxis 23 aug 2005 19:23

tsk tsk Casran,... niet flauw gaan doen en teksten lopen verbeteren op spellingsfouten want dan kan je aan de gang blijven op dit forum. Je bent jurist in opleiding blijkbaar: versla hem dan met woorden en niet met kinderlijkheden. (ik begrijp je frustatie anders best wel hoor)
Voor het overige zie ik ook niet hoe je kunt 'bewezen' vinden dat Armstrong doping gebruikt enkel en alleen omdat ie wint. dat is de boer-en-zijn-pyama-logica. (voor wie dat niet kent: de boer kan iin zijn pyama; de pyama kan in een handtas dus de boer kan in de handtas...)
Pain is temporary, Pride is forever; en die schaafwonde denk ik ook...

casran
Forum-lid HC

casran 23 aug 2005 19:31

Quoten: Origineel geplaatst door Epistaxis op 23 Augustus 2005

1. tsk tsk Casran,... niet flauw gaan doen en teksten lopen verbeteren op spellingsfouten want dan kan je aan de gang blijven op dit forum. Je bent jurist in opleiding blijkbaar: versla hem dan met woorden en niet met kinderlijkheden. (ik begrijp je frustatie anders best wel hoor)
2. Voor het overige zie ik ook niet hoe je kunt 'bewezen' vinden dat Armstrong doping gebruikt enkel en alleen omdat ie wint. dat is de boer-en-zijn-pyama-logica. (voor wie dat niet kent: de boer kan iin zijn pyama; de pyama kan in een handtas dus de boer kan in de handtas...)

1. Dat was ook helemaal niet de pointe van m'n post. Spellingfouten op een forum kan wel, iedereen typt snel; dt-fouten daarentegen vind ik persoonlijk nogal beschamend en ik onderstreep dat gewoon. Voorts geeft dat niet meer of minder gezag aan iemands woorden, net zo min als ik op de man wens te spelen of alsof ik gezagsargumenten moet denken te halen uit het feit dat ik zelf koers, student x ben (dit stelt op zich immers ook niet veel voor), of weet ik veel wat... Ter verduidelijking dus.
2. Da's wel een grappige vergelijking; hoorde ze eerder met een man en een aktentasje...

epistaxis
Forum-lid

epistaxis 23 aug 2005 19:38

@casran
je zuldt altijt wel mensun hebben die tweifelen aan de zuiverhijt van sport.

Verspil er je adem nie aan.
Pain is temporary, Pride is forever; en die schaafwonde denk ik ook...

mr.c
Forum-lid

mr.c 23 aug 2005 19:52

Ik denk dat Delerium zeer correct is met zijn veronderstelling dat de prestatie an sich al een bewijs is.

Om 7 keer te winnen moet je wel zoveel consistent beter zijn dan de rest..., de kans alleen al dat zoiets je puur op fysiek en mentaliteit lukt is nihil, zeker als de rest van de top ook met dope rijdt.

En om dan ook nog eens te bedenken dat de mogelijkheiden om doping toe te passen enorm zijn, en er steeds minder technische beperkingen zijn, terwijl de controles mijlenver achterlopen en dus pas achteraf zoiets eventueel kunnen constateren.

Armstrong heeft tegen de artsen misschien wel gezegd, "ik ben genezen in nu wil ik alles uit mijn lichaam halen wat erin zit", en dan hebben ze een verdomd goede prestatie geleverd. Eerst misschien (ik acht niks bewezen) met EPO en later met verder ontwikkelde technieken.

En eigenlijk gun ik het hem ook wel, want het is min of meer een publiek geheim dat wielrennen een vuile sport is. En dan moet je dus ook wel. Dat steevast ontkennen is natuurlijk ook vanzelfsprekend, maar wordt er niet gezegd "wie het hartste roept"? Ik denk wel dat hij een leugenaar is, net zoals de rest van de wielertop.

Hij heeft het de afgelopen jaar de zaken het beste aangepakt. Eigenlijk erger ik me er het meest aan de reactie van de tourbaas, daarmee krijgt de hypocritie in het topwielrennen nog eens een officiele bevestiging.

casran
Forum-lid HC

casran 23 aug 2005 20:03

Quoten: Origineel geplaatst door Mr. C op 23 Augustus 2005

En eigenlijk gun ik het hem ook wel, want het is min of meer een publiek geheim dat wielrennen een vuile sport is. En dan moet je dus ook wel. Dat steevast ontkennen is natuurlijk ook vanzelfsprekend, maar wordt er niet gezegd "wie het hartste roept"? Ik denk wel dat hij een leugenaar is, net zoals de rest van de wielertop.

...

Uit je hele post misschien enkel dit wat een antwoord waard is...
Het is stompzinnig te denken dat het wielrennen (of duursporten in het algemeen) zich meer lenen tot dopinggebruik dan andere sporten!
Om een of andere reden zit dit bij velen in de perceptie, en in het wielrennen is er ook harder dan in veel andere sporten jacht gemaakt op dopingzondaars, mét strengere straffen (ik las onlangs dat een afstandsloper op eenzelfde produkt als een wielrenner betrapt werd en een veel kortere straf kreeg). Maar niets geeft aan dat bv. in het voetbal (denk aan een aantal Nederlandse topspelers, of enkele vervolgingen in de Serie A) of in tennis (waar out of competition control onbestaande is) de situatie anders is; maar enkel onder artsen hoor ik daar vermoeden de ronde doen. Uiteraard gaat het in de diverse sporten om verschillende produkten.

Plaats reactie