Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Ronde van Duitsland

schmo
Forum-lid

schmo 19 aug 2005 23:51

En dan wint die Leipheimer, bij Rabo zag je hem nooit.

casran
Forum-lid HC

casran 20 aug 2005 00:26

Quoten: Origineel geplaatst door Cubebiker op 19 Augustus 2005

Jan is een verschrikkelijke klasbak! Noem eens een andere renner, buiten armstrong dan, die al jaren overal in de top van de klassementen rijdt?M.a.w. waar zijn de beloki's, herassen, mayo's, laiseka's, garzelli's enz. enz. gebleven?

Over het talent van Ullrich valt niet te twijfelen. Hij is een wereldtalent die z'n gelijke enkel in Armstrong had de afgelopen jaren. Ook in de Ronde van Duitsland zit geen enkel talent in het peloton met de fysieke capaciteiten die Jan Ullrich heeft...
Alleen moet je eens hard de vraag durven stellen, of veeleer de opmerking maken, dat Ullrich er niet in slaagt zijn natuurlijke begaafdheid volop uit te buiten. En dat is heel jammer, want voor talent alleen supporter ik niet (wat heb je bv. immers aan een atleet met VO2max 90 die liever lui in de zetel zit?!); ik hou van renners die het maximum uit hun mogelijkheden halen en dat is bij Ullrich niet het geval... en het tragische is dat je het hem kan verwijten!!

www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

schmo
Forum-lid

schmo 20 aug 2005 00:29

Quote: Origineel geplaatst door C a s r a n op 19 Augustus 2005
en het tragische is dat je het hem kan verwijten!!

Je kan iemand onmogelijk zijn karakter verwijten.

casran
Forum-lid HC

casran 20 aug 2005 00:34

Quoten: Origineel geplaatst door schmo op 19 Augustus 2005

en het tragische is dat je het hem kan verwijten!!

Je kan iemand onmogelijk zijn karakter verwijten.

Laten we 't gebrek aan beroepsernst noemen (jààren lang geen tourrit gaan verkennen, geen zin een windtunneltestje te doen bv.)... of dat deel van iemands karakter is, weet ik niet, misschien eerder ingesteldheid.
Nu ja, niet iemand waar ik naar opkijk dus.

- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

schmo
Forum-lid

schmo 20 aug 2005 00:48

Niet om het een of ander maar ik vind dat een knap arrogante opmerking als je kijkt naar wat de man gepresteerd heeft. Al zou jij je inspannen als Armstrong je zou er slechts van kunnen dromen.

casran
Forum-lid HC

casran 20 aug 2005 01:08

Quoten: Origineel geplaatst door schmo op 19 Augustus 2005

Niet om het een of ander maar ik vind dat een knap arrogante opmerking als je kijkt naar wat de man gepresteerd heeft. Al zou jij je inspannen als Armstrong je zou er slechts van kunnen dromen.

Oh... is dat arrogant?
Kijk, voor mij zijn er 2 zaken: 1. sportief talent, aanleg en 2. wat je er uiteindelijk mee doet.
Het eerste is je gewoon gegeven en heeft op zich -wat mij betreft toch- geen aanleiding om naar iemand op te kijken. Ik zag in mijn sportmedisch centrum fenomenaal mooie testresultaten van atleten, waarvan je in competitie later nauwelijks hoorde... jammer! Zonder component twee heb ik niet bijster veel respect: een atleet moet minimum op zijn waarde presteren, en zo kan ik meer respect hebben voor de hardwerkende iets minder begaafde neoprof die de finish haalt in zijn eerste Parijs-Roubaix (hypothetisch) dan voor het toptalent dat volledig volgens verwachting top tien rijdt.
Deze winter kwam Cadel Evans testen en uit zijn schitterende test was onmiddellijk de conclusie van mijn trainer voor hem: "Jij kan top tien rijden in de Tour!" En sindsdien heeft Cadel hard gewerkt en -ondanks een zware val in z'n voorbereiding- dat objectief bereikt. Fantastisch is dat.
Van Ullrich daarentegen kan maar al te vaak gezegd worden dat hij onder zijn waarde presteert en jongens laat voorgaan die qua talent maar aan zijn voeten komen. En het ergste is dat het geen brute pech is die daarvoor zorgt, nee... Wel, dan vraag ik me terecht af -ondanks een prestatie die op zich niet slecht is-, "moeten we daar naar opkijken?".

cubebiker
Forum-lid

Gebruikersavatar cubebiker 20 aug 2005 02:05

Denk je nu werkelijk dat hij geen ritten heeft verkend? Ok, hij zal heus niet zo maniakaal bezig geweest zijn als Lance, maar het lijkt wel of de critici denken dat Ullrich alleen op een fietsje stapt zodra de tour begint.Kom nou. Als je zo fietst moet je wel trainen als een beest. En windtunneltesten? Armstrong zit door die knik in z'n rug toch een stuk hoger dan Ullrich. Je fietst het best als je in een houding zit die jou het best bevalt ook als dat een stuk minder aerodynamisch zou zijn.Het is gewoon niet zijn stijl om aanvallend te rijden. En als hij dat wel doet (zie afgelopen donderdag) blaastie zichzelf lichtelijk op. Als hij dat niet had gedaan dan had het groepje wat groter gebleven en was hij in die groep kleurloos gefinisht. Maar nu kon hij op het laatst het tempo niet meer volgen (wat niet vreemd is) en word er plots beweerd dattie niet meer met de besten mee een klim op kan.Noem eens een een touretappe waar Ullrich t.o.v. Leipheimer achterstand opliep? Volgens mij was het meestal andersom.
Maar ach.. ik vrees dat dit een eindeloze discussie kan gaan worden. Maar dat is waar een forum om draait toch?
Een goedenacht allemaal..

whocares
Forum-lid

whocares 20 aug 2005 09:19

@ Cubebiker.

Dan heeft "der Jan" volgend jaar een uitgelezen kans om zijn kriticasters te bewijzen wat hij werkelijk kan.
Maar je moet toegeven dat zijn stijl van bergoprijden , er een is , die anderen in staat stelt om van hem weg te rijden. Hij moet dan , puur op basis van zijn ritme rijden , hopen dat hij de kloof weer kan dichten. Hij kan immers slecht tegen abrupte versnellingen bergop.

Hij zal heus wel ritten verkennen , maar niet zoals LA deed , waardoor hij niet echt weet wat hem te verwachten staat.
Een berg oprijden in wedstrijdtempo is toch net iets anders dan in verkenningstempo.

Maar nu weer on topic , althans een gedeelte ervan.
It ain\'t what you do , it\'s the way that you do it.

casran
Forum-lid HC

casran 20 aug 2005 13:45

Quoten: Origineel geplaatst door Cubebiker op 20 Augustus 2005

1. Denk je nu werkelijk dat hij geen ritten heeft verkend? Ok, hij zal heus niet zo maniakaal bezig geweest zijn als Lance, maar het lijkt wel of de critici denken dat Ullrich alleen op een fietsje stapt zodra de tour begint.2. Kom nou. Als je zo fietst moet je wel trainen als een beest. 3. En windtunneltesten? Armstrong zit door die knik in z'n rug toch een stuk hoger dan Ullrich. Je fietst het best als je in een houding zit die jou het best bevalt ook als dat een stuk minder aerodynamisch zou zijn....

1. Ullrich heeft tot vóór de Tour 2005 nooit ritten verkend, aldus zijn eigen verklaringen en entourage. Me dunkt zal hij er niet om liegen, gegeven het feit dat er al zoveel kritiek is op zijn voorbereiding. In 2003 viel hij in de afdaling van de Peyresourde, juist omdat hij die linke bocht niet kende.
2. Ik denk dat ik wel een behoorlijk realistisch beeld heb van Ullrichs trainingsarbeid... Tuurlijk traint Ullrich veel (niet even gericht en doeltreffend, omdat hij een pak wetenschappelijke begeleiding afslaat), maar dat mag van hem toch verwacht worden zeker? Hij is tenslotte een professional die dik betaald wordt om te trainen!
3. Armstrong zit in de meest aerodynamische positie die z'n lichaam kan verdragen; die knik komt door een gespleten rugwervel, opgelopen door zware triatlon op jonge leeftijd. Comfort is trouwens nauwelijks een issue bij het uitzetten van een tijdritpositie (behalve voor triatleten uiteraard): veel tijdrijders kruipen totaal kapot van hun fiets na afloop...

schiette
Forum-lid

schiette 20 aug 2005 14:42

Ullrich heeft gewoon pech gehad dat hij Armstrong is tegengekomen in zijn carriere.
En hij moet blijkbaar ooit eens over de top zijn,maar dat zullen we pas volgend jaar zien in de tour van '06 
Gr. Ikke<br>
<br>
Love my Pinarello Paris 2005

marconi
Forum-lid

Gebruikersavatar marconi 20 aug 2005 15:28

OK, dat was dus Der Jan. Ik ben vreselijk nieuwsgierig wat de volgende TdF brengt. Geen gezijk meer over L.A. omdat die alles  afstelde op de TdF. Nu krijgen wij dus renners die overal rijden, alle klassiekers meepikken, eventueel nog een Giro als warming up................of niet ?
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

cimecaron
Forum-lid

cimecaron 20 aug 2005 20:24

Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 20 Augustus 2005

1. Ullrich heeft tot vóór de Tour 2005 nooit ritten verkend, aldus zijn eigen verklaringen en entourage. Me dunkt zal hij er niet om liegen, gegeven het feit dat er al zoveel kritiek is op zijn voorbereiding. In 2003 viel hij in de afdaling van de Peyresourde, juist omdat hij die linke bocht niet kende.
2. Ik denk dat ik wel een behoorlijk realistisch beeld heb van Ullrichs trainingsarbeid... Tuurlijk traint Ullrich veel (niet even gericht en doeltreffend, omdat hij een pak wetenschappelijke begeleiding afslaat), maar dat mag van hem toch verwacht worden zeker? Hij is tenslotte een professional die dik betaald wordt om te trainen!
3. Armstrong zit in de meest aerodynamische positie die z'n lichaam kan verdragen; die knik komt door een gespleten rugwervel, opgelopen door zware triatlon op jonge leeftijd. Comfort is trouwens nauwelijks een issue bij het uitzetten van een tijdritpositie (behalve voor triatleten uiteraard): veel tijdrijders kruipen totaal kapot van hun fiets na afloop...

1. Ulrich heeft met z'n ploeg T-mobile wel degelijk etappes van de Tour de France verkent.   In het blad Sportweek stond nog een verhaal over T-mobile en Discovery Channel die in het voorjaar toevallig op precies dezelfde dag dezelfde etappe aan het trainen waren.
2. Ulrich zal waarschijnlijk niet zo'n wetenschappelijke benadering hebben dan Armstrong, maar dat hij daar niets van wil weten lijkt me erg sterk.
3. Amstrong heeft een breuk in de vijfde ruggenwervel.  Deze aandoening heet Spondylolisthesis en wordt als aangeboren beschouwd.  Zo staat het in het trainingsboek van Armstrong.

Plaats reactie