Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Trek vs Bianchi

freek
Forum-lid

freek 17 aug 2005 16:06

Ik zou zeker de Bianchi nemen als ik jou was, maar dan wel in Campagnolo-uitvoering: veel betere wielen! (kwalitatief zullen beide merken elkaar wel waard zijn, maar een Italiaanse fiets heeft toch wel wat meer klasse dan zo'n redneck-bike!)

solex
Forum-lid

solex 17 aug 2005 22:15

Hoi maarten, zelf heb ik ook het Bianchi Via Nirone Alu Carbon frame (zie onderstaande plaatje). Maar op mijn fiets zit een Veloce groep en Vento wielen. Bevalt me zeer goed, ook het frame krijgt veel bekijks, mede door de flashy kleuren. Zelf vind ik de campa group mooier staan, dit bijvoorbeeld omdat alle kabels zijn weg gewerkt onder je stuurlint.
Met trek heb ik zelf niet veel, alleen zie je er zoveel van in mijn omgeving, net als bijvoorbeelt Ritchey en Giant. (overigens helemaal niets mis mee hoor!!)
Zelf heb ik mijn fiets gekocht in apeldoorn bij http://www.bikearena.nl/
Ben daar erg goed geholpen en ze zijn overigens een officiele Bianchi dealer. Er stonden heel wat bianchi modellen, zelf vond ik de standaard groep (mirage dacht ik) wat minder, dus heb ik die onderdelen laten vervangen voor Veloce (remmen, shifters, voor/achter derailleurs) Ook vind ik de Vento wielen mooier dan de Bianchi wielen. Dit alles voor nog geen 1300 euro.

casran
Forum-lid HC

casran 17 aug 2005 22:24

Quoten: Origineel geplaatst door freek op 17 Augustus 2005

Ik zou zeker de Bianchi nemen als ik jou was, maar dan wel in Campagnolo-uitvoering: veel betere wielen! (kwalitatief zullen beide merken elkaar wel waard zijn, maar een Italiaanse fiets heeft toch wel wat meer klasse dan zo'n redneck-bike!)

Die Campa-uitvoering is idd een veel betere koop dan de Shimano-uitvoering van dat model. Mooie fiets hoor!

www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

suomi
Forum-lid

suomi 03 aug 2006 17:16

Mijn voorkeur heeft de Trek. Die slooping frames zien er kinderachtig uit en gaan snel vervelen. Ik zou altijd een no nonsense fiets nemen die goed inelkaar zit., dan iets Italiaans.

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 03 aug 2006 17:20

Laat nu onderhand wel de helft van het peleton op kinderfietsen rondrijden
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

edduh
Forum-lid

edduh 03 aug 2006 17:33

Quoten: Origineel geplaatst door Solex op 17 Augustus 2005

Hoi maarten, zelf heb ik ook het Bianchi Via Nirone Alu Carbon frame (zie onderstaande plaatje). Maar op mijn fiets zit een Veloce groep en Vento wielen. Bevalt me zeer goed, ook het frame krijgt veel bekijks, mede door de flashy kleuren. Zelf vind ik de campa group mooier staan, dit bijvoorbeeld omdat alle kabels zijn weg gewerkt onder je stuurlint.
Met trek heb ik zelf niet veel, alleen zie je er zoveel van in mijn omgeving, net als bijvoorbeelt Ritchey en Giant. (overigens helemaal niets mis mee hoor!!)
Zelf heb ik mijn fiets gekocht in apeldoorn bij http://www.bikearena.nl/
Ben daar erg goed geholpen en ze zijn overigens een officiele Bianchi dealer. Er stonden heel wat bianchi modellen, zelf vond ik de standaard groep (mirage dacht ik) wat minder, dus heb ik die onderdelen laten vervangen voor Veloce (remmen, shifters, voor/achter derailleurs) Ook vind ik de Vento wielen mooier dan de Bianchi wielen. Dit alles voor nog geen 1300 euro.

Maarten,

Kan hier alleen maar in meegaan. Bianchi heeft veel meer uitstraling dan Trek (zie je op elke hoek van de straat....). Als je in de buurt van Apeldoorn woon, zou ik naar Bike Arena gaan. Hele goede service en kennis van zaken. Zijn ook dealer van Pinarello (heb ik zelf), Orbea en Opera. Check www.bikearena.nl voor meer informatie.

Plaats reactie