Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Muziek met fietsen!

audrey
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 23 mei 2005 14:34

audrey 05 aug 2005 18:47

Ik fiets heel vaak met muziek. Meestal heb ik dan Fresh FM aanstaan omdat ze hier veel dance nummers draaien. Door de muziek ga ik zeker harder rijden. Je probeerd op de maat te fietsen. Ik ben hier eigenlijk mee begonnen toen ik aan spinning ging meedoen. Toen merkte ik dat het leuk en aanmoedigend werkt.
Wat betreft het gevaar van met muziek fietsen, denk ik dat het wel meevalt. Ik heb de muziek niet te hard aanstaan en hoor dus nog wel het verkeer. Een enkele keer als je ik wordt ingehaald door een fietser, hoor ik dat niet maar ik hou er wel rekening mee. Sinds dat ik met muziek op rij, ben ik wel veel oplettender geworden. Ik hou me dan ook alleen maar bezig met het verkeer en kijk eigenlijk weinig naar het landschap. Maarja, die vaste route die ik altijd rij, die ken ik uit mijn hoofd.  

twijfelaar
Forum-lid
Berichten: 137
Lid geworden op: 24 mar 2005 14:40

twijfelaar 05 aug 2005 19:14

Quote: Origineel geplaatst door Audrey op 05 Augustus 2005
Ik fiets heel vaak met muziek. Meestal heb ik dan Fresh FM aanstaan omdat ze hier veel dance nummers draaien. Door de muziek ga ik zeker harder rijden. Je probeerd op de maat te fietsen. Ik ben hier eigenlijk mee begonnen toen ik aan spinning ging meedoen. Toen merkte ik dat het leuk en aanmoedigend werkt.


aha, dus als ik het goed begrijp moet je dance draaien met meer dan 100 BPM en zeker geen met amper 60 BPM.

Anders wordt je trapfrequentie te laag...

Pffff, niks voor mij...
Van witte konijnen in de verte ga ik rapper trappen. En da's nog zo leuk...

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39520
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 05 aug 2005 19:18

Quoten: Origineel geplaatst door Audrey op 05 Augustus 2005


Wat betreft het gevaar van met muziek fietsen, denk ik dat het wel meevalt. Ik heb de muziek niet te hard aanstaan en hoor dus nog wel het verkeer. Een enkele keer als je ik wordt ingehaald door een fietser, hoor ik dat niet maar ik hou er wel rekening mee. Sinds dat ik met muziek op rij, ben ik wel veel oplettender geworden. Ik hou me dan ook alleen maar bezig met het verkeer en kijk eigenlijk weinig naar het landschap. Maarja, die vaste route die ik altijd rij, die ken ik uit mijn hoofd.  

Als ik tegenwind heb hoor ik vaak zat het verkeer al niet achter mij door het geraas rond de oren en de helm. Met oordopjes is waar ook nog eens muziek uit komt kan ik dat helemaal wel vergeten.Ik kan de routes hier ook dromen, maar het verkeer is elke seconde anders.
Less is bore

jee-es
Forum-lid
Berichten: 758
Lid geworden op: 03 feb 2005 15:12

jee-es 05 aug 2005 20:08

ik fiets (als ik alleen fiets) altijd met een radio. Af en toe ook met een iPod, maar dan moet ik er zeker van zijn dat het niet gaat regenen . ik luister van alles. 3fm, veronica, noordzee maar ook erg veel radio 1. een prima manier om een beetje op de hoogte te blijven van de actualiteiten! En als de tour bezig is natuurlijk radio tour!
Over de veiligheid: ik fiets met een koptelefoon die oook nog eens veel omgevingsgeluid dempt. zo'n ding dat een heel stuk in je gehoorbuis gaat. In het begin was dit erg wennen en hoorde ik het verkeer achter me niet aankomen. maar in de loop van de tijd weet je precies o welke geluiden je moet letten en die hoor je dan ook. Ik heb zeer zelden dat ik verrast wordt doordat ik een auto niet hoorde aankomen. Ik kijk zowiezo erg veel om me heen en fiets dus iets minder op gehoor. Dat om me heen kijken is ook hard nodig met mijn rijstijl...  Ben redelijk in staat om gekke situaties in te schatten, al zeg ik het zelf. Goede oefening die ik regelmatig doe is op zaterdagmiddag door de Herestraat in Groningen fietsen. Heerlijk slalommen. enige vervelende opstakels zijn die verdekt opgestelde agenten.... daar heb ik al twee keer mee mogen spreken. Ach, zij doen ook hun werk.
Dus fietsen met muziek is prima te doen, zeker hier in het noorden.
Onderschrift? Nee: ik fiets liever!

coulthard
Forum-lid
Berichten: 803
Lid geworden op: 07 okt 2004 17:41

coulthard 06 aug 2005 01:30

Van mij wordt wel eens gezegd dat wanneer ik aan het fietsen ben ik een en al concentratie ben. En dat klopt.Stap ik op de fiets dan vergeet ik bijna alles. Soms heb ik weleens dat ik 6 uur later thuis kom en dan het idee heb nog geen 20 minuten op de fiets te hebben gezeten. Omdat ik zo geconcentreerd op de fiets zit kan ik wel muziek op doen, maar luister ik het toch niet. Ik heb het in het begin van het seizoen getest, na 15 minuten vergeet ik de muziek gewoon.Daarom is het fietsen voor mij verslavend, dan hoef ik me nergens druk om te maken. Wat voor de een alcohol of drugs is om de zorgen te vergeten, is voor mij het fietsen.
Trainen met je hoofd
Fietsen met je hart
Afzien met je ziel

jmstyle
Forum-lid
Berichten: 94
Lid geworden op: 15 jul 2005 17:03

jmstyle 06 aug 2005 02:16

Hier in Drenthe heb ik eigelijk ook niet zo veel last van het verkeer. Als ik langs de dorpjes fiets komen er weinig auto's en helemaal weinig fietsers, hooguit een paar "plezier tochtjes fietsers". Maar het blijft natuurlijk aaltijd opletten, je hoeft het maar 1 x fout te doen en... !
Maar ik merk wel dat het heel persoonlijk is. De ene vind het te gevaarlijk of luistert er tog neit naar, de andere kan er weer beter door fietsen.
Ik zelf vind met muziek fietsen motiverend werken. Als ik zonder muziek fiets krijg ik sneller last van me benen omdat ik dan meer concentreer op me lichaam. bij muziek luister ik de muziek en vergeet ik de pijn wat meer.
Jm

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 06 aug 2005 15:47

Ik train soms met muziek om en soms niet. Tijdens duurtraining heb ik juist meestal geen muziek mee in tegenstelling tot de meeste hier. Tijdens duurtraining vermaak ik me altijd prima, allemaal dingen waar ik eens rustig over na kan denken enzow. Tijdens D2 en D3 training train ik meestal wel met muziek, ik kan dan veel makkelijker tempo houden. Zonder muziek krijg ik aan het einde van de blokken anders altijd moeite om hard genoeg door te blijven rijden.
Wat ik wel merk is dat ik veel meer achterom moet kijken met muziek. Ik hoor het meestal nog wel als er een auto aankomt, maar toch een stuk later dan zonder muziek. (tja muziek staat standaard veel te hard). Meestal luister ik naar hardcore op de fiets, geen hoogdravende teksten die je kunnen afleiden :P:P
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

cascarsi
Forum-lid
Berichten: 625
Lid geworden op: 02 sep 2005 23:16

cascarsi 28 nov 2005 22:45

De ene keer fiets ik wel met muziek en de andere keer niet. ligt er maar net aan hoe m'n bui op die dag is. Soms vind ik het heerlijk om tijdens een training lekker naar muziek te luisteren en de andere keer wil ik gewoon genieten van de geluiden om me heen en van m'n fiets.
Meestal is het het ook zo: Als ik muziek aan heb dan luister ik echt naar het muziek en waneer ik geen muziek in heb dan denk ik aan alles en nog wat. En ik heb best vaak als ik dan zo aan het denken ben "verrek jah dat moet ik niet vergeten" en dan 5 min later "wat moest ik ook al weer niet vergeten", ik onthoud nooit niks.
Maar als ik muziek in heb is het 90% van de keren nederlandstalig. Vind ik gewoon gezellig om naar te luisteren.
pijn is een emotie<br>
emotie kun je uischakelen

trudie
Forum-lid
Berichten: 1473
Lid geworden op: 07 aug 2004 14:35

trudie 28 nov 2005 23:26

Als ik ga fietsen en ik heb net een leuk nummer op de radio gehoord dan bljft dat gedurende de hele training in mijn hoofd zitten (gek word je ervan).
Meestal ben ik gewoon in gedachten. Ook als we met een groep gaan fietsen, dan praat ik niet zoveel en kan ik lekker over van alles en nog wat nadenken, gewoon je gedachten de vrije loop laten gaan. 

noppie
Forum-lid
Berichten: 1403
Lid geworden op: 12 okt 2005 22:26

noppie 28 nov 2005 23:45

Quoten: Origineel geplaatst door Trudie op 28 November 2005


Als ik ga fietsen en ik heb net een leuk nummer op de radio gehoord dan bljft dat gedurende de hele training in mijn hoofd zitten (gek word je ervan).
Meestal ben ik gewoon in gedachten. Ook als we met een groep gaan fietsen, dan praat ik niet zoveel en kan ik lekker over van alles en nog wat nadenken, gewoon je gedachten de vrije loop laten gaan. 


Spannend, Vertel eens !!??
kiekeboe

Plaats reactie