Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Wat is wijsheid

schiette
Forum-lid

schiette 02 aug 2005 23:59

Quoten: Origineel geplaatst door Diogenes op 02 Augustus 2005

Nou, dat heb ik gelukkig nog nooit gehad. :-) In ieder geval is het oppervlak van de SPD plaatjes ook niet zo groot.Ik heb allerlei pedalen tot nu toe gehad en het enige waar ik beroerd van werd was het LOOK systeem. Ik heb altijd piepende plaatjes gehad.Gr, Diogenes

Dat gepiep kan nu niet meer voorkomen normaal. Deze hebben nu een wit laagje bijgekregen om dit te verhelpen.
Gr. Ikke<br>
<br>
Love my Pinarello Paris 2005

bike_add1ct
Forum-lid

bike_add1ct 03 aug 2005 00:40

Nou mijn witte teflon plaatjes piepen bijna even erg als de vorige plaatjes, dus dat gaat niet bepaald altijd op. In zo'n 2/3 van de gevallen wel heb ik eens gehoord.

rolandt
Forum-lid

rolandt 03 aug 2005 12:20

Ik heb sinds eind vorig jaar Look PP247 pedalen. Klikken goed vast, nog een klein beetje zijwaardse bewegingsruimte in het pedaal over (wat ik comfortabel vind), nog nooit eruit geschoten en van piepen heb ik absoluut geen last...

thor
Forum-lid

thor 03 aug 2005 12:33

Quoten: Origineel geplaatst door scottwilko op 02 Augustus 2005

Quote: Origineel geplaatst door Thor op 02 Augustus 2005

broek voor paar pleuro's bij kruidvat oid halen en klik -schoenen en pedalen kopen :-)

Zijn we er ondertussen niet al uit dat een broek het belangrijkste is en dus van een goede zeem voorzien dient te zijn? lijkt mij wel dus die kun je het beste bij een fietsen winkel aanschaffen en dan kan je daarna nog eens kijken naar een paar fietsschoenen die ook te gebruiken zijn om op te lopen en die je later kunt upgraden met een paar klikpedalen.

Nou ik heb bijna alleen maar goedkope broeken hoor (bovenstuk is wel een vereiste) en nergens last van. Volgens mij verschillen die zemen weinig. Ik ben echt te beroerd om bij een fietsenmaker bedragen die tegen de 100 euro aan komen te betalen voor een zogenaamd goede broek
survival of the fittest

aukiebaukie
Forum-lid

aukiebaukie 03 aug 2005 14:53

Je kan de folders van de Lidl, kruitvat, Aldi in de gaten houden want die hebben om de zoveel tijd aanbiedingen van fietskleding. Een fietsbroek (met coolmax zeem) kost dan circa €10 evenals een wielershirt. Ik heb zelf een set gekocht en ondanks dat het niet te vergelijken zal zijn met de dure kleding; voor mij voldoet het prima. Ik zie geregeld wielrenners met deze kleding op de weg. Ik zou vooralsnog gaan voor zo'n kledingset en dan een set SPD-sl pedaaltjes erbij. Hoe er wel rekening mee dat dergelijke pedaaltjes alleen geschikt zijn voor een bepaald type wielrenschoen. De SPD-sl pedalen zijn vaak via internet goedkoper te bestellen dan bij een fietsenwinkel. (Bij mij scheelde dat al gauw €32 op een set Ultegra pedalen). I.p.v. naar SPD-sl kun je natuurlijk ook naar alternatieve systemen kijken. Ik zag laatst wel een shimano advertentie in de Fiets waarin gecombineerd schoenen, pedalen en sokken werden aangeboden voor een redelijke prijs.

ilgrasso
Forum-lid

ilgrasso 03 aug 2005 16:42

Koop een paar 2e hands pedalen (bijv. via internet)
Koop een paar nieuwe plaatjes (zijn de kosten niet)
Zoek bij een aantal fietsenmakers/sportwinkels naar een overjarig model schoenen die zijn vaak heel erg afgeprijst.
Mijn race schoenen zijn ook overjarig want ik draag ze al 4 jaar.
WARNING! Post may contain irony. Discontinue reading if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure.

Plaats reactie