Open Corsa CX 19 of Grand Prix 20
Op kasseien heb je gelijk. Daarvoor heb ik de Vittoria Rubino's van 25 mm: 63,4 per uur op de kasseien van de Kattenberg, maar slechts 65 per uur in de Kasteeldreef. Normaal gezien ga ik met Vittoria Zefir 22 aan 17 per uur over kasseien om niet lek te rijden en aan 72,5 per uur door de Kasteeldreef.
Wat ga je met je 19 mm bandjes dan wel doen op het Vlaamse wegendek, als je er de behoorlijk glad geplaveide Kattenberg nog niet mee afdurft? De Kasteeldreef lijkt me het mooiste stukje asfalt uit de Vlaamse Ardennen. Geribde betonbanen, fietspaden vol grind, stukgereden landbouwweggetjes, kasseien, ... zijn voor de rest schering en inslag.
Wat ga je met je 19 mm bandjes dan wel doen op het Vlaamse wegendek, als je er de behoorlijk glad geplaveide Kattenberg nog niet mee afdurft? De Kasteeldreef lijkt me het mooiste stukje asfalt uit de Vlaamse Ardennen. Geribde betonbanen, fietspaden vol grind, stukgereden landbouwweggetjes, kasseien, ... zijn voor de rest schering en inslag.
Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 28 Juli 2005
Dat heb ie dus goed fout. Want hoe harder een band (of tube) is hoe meer de fiets gaat stuiteren, en dat stuiteren kost enorm veel energie en dus ga je langzamer ondanks dat je het idee heb dat je harder gaat door dat de fiets meer stuitert. Lijkt me trouwens ook niet dat profs met 19 mm tubes rijden denk eerder 22 mm, maar daar hebben andere meer verstand van.........Casran vertel eens
T-Mobile reed in ieder geval de hele Tour op de bekende Continental 22 tubes; ik denk dat Davitamon-Lotto hetzelfde deed. Rabobank zal normaal allemaal op de EVO CX tubes van 21mm gereden hebben; Rasmussen reed zelfs op het ouder model van Corsa CX:
Tijdritten is iets anders. Dan kiest iedereen wel voor een smallere tube, temeer omdat de Tour-tijdritten gegarandeerd op een lekker wegdek (soms nieuwe asfalt) plaatsvinden. Dan steekt men wel een Continental 19.
Waar zijn Corsa CX-bandjes nog te krijgen, Jeremia? Zou ik graag weten... ken enkele mensen die ze graag nog zouden kopen!
Dat heb ie dus goed fout. Want hoe harder een band (of tube) is hoe meer de fiets gaat stuiteren, en dat stuiteren kost enorm veel energie en dus ga je langzamer ondanks dat je het idee heb dat je harder gaat door dat de fiets meer stuitert. Lijkt me trouwens ook niet dat profs met 19 mm tubes rijden denk eerder 22 mm, maar daar hebben andere meer verstand van.........Casran vertel eens
T-Mobile reed in ieder geval de hele Tour op de bekende Continental 22 tubes; ik denk dat Davitamon-Lotto hetzelfde deed. Rabobank zal normaal allemaal op de EVO CX tubes van 21mm gereden hebben; Rasmussen reed zelfs op het ouder model van Corsa CX:
Tijdritten is iets anders. Dan kiest iedereen wel voor een smallere tube, temeer omdat de Tour-tijdritten gegarandeerd op een lekker wegdek (soms nieuwe asfalt) plaatsvinden. Dan steekt men wel een Continental 19.
Waar zijn Corsa CX-bandjes nog te krijgen, Jeremia? Zou ik graag weten... ken enkele mensen die ze graag nog zouden kopen!
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
Ikzelf rijd sinds kort op 20mm bandjes (Veloflex) en ik moet in ieder geval zeggen dat ze behoorlijk hard de schokken van het wegdek doorgeven.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
Quoten: Origineel geplaatst door Jeremia op 28 Juli 2005
Ik heb een stalen Eddy Merckx met Mavic wielen met een velg van 18 mm. Ik twijfel tussen Vittoria Open Corsa CX van 19 mm, Vittoria Rubino van 20 mm, of Continental Grand Prix van 20 mm.
Als je die 3 bandjes aan dezelfde prijs kan krijgen (en je voor jezelf de afweging gemaakt hebt dat je zo'n smalle bandjes wil, wat het geval blijkt te zijn), zou ik voor de Corsa's gaan... vele malen meer een topband dan de Rubino. Hou er wel rekening mee dat ie minder lang meegaat.
Ik heb een stalen Eddy Merckx met Mavic wielen met een velg van 18 mm. Ik twijfel tussen Vittoria Open Corsa CX van 19 mm, Vittoria Rubino van 20 mm, of Continental Grand Prix van 20 mm.
Als je die 3 bandjes aan dezelfde prijs kan krijgen (en je voor jezelf de afweging gemaakt hebt dat je zo'n smalle bandjes wil, wat het geval blijkt te zijn), zou ik voor de Corsa's gaan... vele malen meer een topband dan de Rubino. Hou er wel rekening mee dat ie minder lang meegaat.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
Sla eens de grote banden tests van fiets er op na. Evenals die van Tour.
Wie heeft er gelijk???
Juist de brede banden rijden beter. Profs rijden idd op 21 mm maar dat zijn tubes tubevelgen zijn ook smaller. Vaak worden 21mm tubes geadviseerd door de fabricant.
Draadvelgen zijn breder en over het algemeen wordt 23mm geadviseerd. De profteams die draad rijden gebruiken ook 23 mm banden (bv T-mobile icm conti banden en de WH 7800 wielen. en AG2R met decathlon Penta pro wielen en Michelin clincherbanden en Reynolds stratos carbon clinchers.)
Sowieso is mijn advies: Tufo zowel voor tubes als voor tubelarclinchers. kijk maar eens op www.tufo.com voor wat meer uitleg over draad-tubes
Wie heeft er gelijk???
Juist de brede banden rijden beter. Profs rijden idd op 21 mm maar dat zijn tubes tubevelgen zijn ook smaller. Vaak worden 21mm tubes geadviseerd door de fabricant.
Draadvelgen zijn breder en over het algemeen wordt 23mm geadviseerd. De profteams die draad rijden gebruiken ook 23 mm banden (bv T-mobile icm conti banden en de WH 7800 wielen. en AG2R met decathlon Penta pro wielen en Michelin clincherbanden en Reynolds stratos carbon clinchers.)
Sowieso is mijn advies: Tufo zowel voor tubes als voor tubelarclinchers. kijk maar eens op www.tufo.com voor wat meer uitleg over draad-tubes
pas op! paaltje!
Quoten: Origineel geplaatst door schmo op 28 Juli 2005
Je bent duidelijk een vreselijke betweter die werkelijk niets van anderen wenst aan te nemen, en dat is je goed recht. Veel (stuiter)plezier met je smalle bandjes! Doei!
Ik neem niets aan van iemand die ik niet ken, en ik weet het inderdaad beter.
Geprezen die grijpt en verplettert uw kinderen tegen de rots.
Je bent duidelijk een vreselijke betweter die werkelijk niets van anderen wenst aan te nemen, en dat is je goed recht. Veel (stuiter)plezier met je smalle bandjes! Doei!
Ik neem niets aan van iemand die ik niet ken, en ik weet het inderdaad beter.
Geprezen die grijpt en verplettert uw kinderen tegen de rots.
Vergeld hun toch, Jahwe, wat ze mij hebben misdaan.
Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 28 Juli 2005
Waar zijn Corsa CX-bandjes nog te krijgen, Jeremia? Zou ik graag weten... ken enkele mensen die ze graag nog zouden kopen!
Ik heb ze zojuist besteld. Als ze mij bevestigen dat ik ze ga krijgen, dan zeg ik het.
Toen hebt Gij veranderd mijn rouwgang in een reidans.
Waar zijn Corsa CX-bandjes nog te krijgen, Jeremia? Zou ik graag weten... ken enkele mensen die ze graag nog zouden kopen!
Ik heb ze zojuist besteld. Als ze mij bevestigen dat ik ze ga krijgen, dan zeg ik het.
Toen hebt Gij veranderd mijn rouwgang in een reidans.
Vergeld hun toch, Jahwe, wat ze mij hebben misdaan.
Quoten: Origineel geplaatst door Be.rt op 28 Juli 2005
Wat ga je met je 19 mm bandjes dan wel doen op het Vlaamse wegendek, als je er de behoorlijk glad geplaveide Kattenberg nog niet mee afdurft? De Kasteeldreef lijkt me het mooiste stukje asfalt uit de Vlaamse Ardennen. Geribde betonbanen, fietspaden vol grind, stukgereden landbouwweggetjes, kasseien, ... zijn voor de rest schering en inslag.
De Kattenberg is nog goed, maar op een baan zoals de Stationsberg moet je toch op de rem gaan staan. Er zijn nog meer ellendige soorten straten: op die rode baksteentjes schuiven de steentjes niet weg en op de dijk van Aalst naar Geraardsbergen heb je op meerdere plaatsen verkeersdrempels van dikke witte stroken pek van een handbreed die dwars over de weg gaan om de halve meter. Dan heb je nog het beton waar van die gladde ronde steentjes in zitten. Beton met voegen tussen vind ik het lastigst. In Schoonaarde is er zo'n baan met een serieus hoogteverschil tussen de verschillende stukken. Het aanleggen van die wegen kost allemaal zoveel geld en dat is allemaal zo slecht gedaan.
Wat ga je met je 19 mm bandjes dan wel doen op het Vlaamse wegendek, als je er de behoorlijk glad geplaveide Kattenberg nog niet mee afdurft? De Kasteeldreef lijkt me het mooiste stukje asfalt uit de Vlaamse Ardennen. Geribde betonbanen, fietspaden vol grind, stukgereden landbouwweggetjes, kasseien, ... zijn voor de rest schering en inslag.
De Kattenberg is nog goed, maar op een baan zoals de Stationsberg moet je toch op de rem gaan staan. Er zijn nog meer ellendige soorten straten: op die rode baksteentjes schuiven de steentjes niet weg en op de dijk van Aalst naar Geraardsbergen heb je op meerdere plaatsen verkeersdrempels van dikke witte stroken pek van een handbreed die dwars over de weg gaan om de halve meter. Dan heb je nog het beton waar van die gladde ronde steentjes in zitten. Beton met voegen tussen vind ik het lastigst. In Schoonaarde is er zo'n baan met een serieus hoogteverschil tussen de verschillende stukken. Het aanleggen van die wegen kost allemaal zoveel geld en dat is allemaal zo slecht gedaan.
Vergeld hun toch, Jahwe, wat ze mij hebben misdaan.
Quote: Origineel geplaatst door Jeremia op 29 Juli 2005
Ik neem niets aan van iemand die ik niet ken, en ik weet het inderdaad beter.Geprezen die grijpt en verplettert uw kinderen tegen de rots.
Why the f*ck kom je dan om advies vragen op een internetforum.
Ik neem niets aan van iemand die ik niet ken, en ik weet het inderdaad beter.Geprezen die grijpt en verplettert uw kinderen tegen de rots.
Why the f*ck kom je dan om advies vragen op een internetforum.
Quoten: Origineel geplaatst door schmo op 29 Juli 2005
Why the f*ck kom je dan om advies vragen op een internetforum.
Om te verifiëren wat ze aanraden.
I question all things.
Wen uw mond niet aan vunzige platheden.
Why the f*ck kom je dan om advies vragen op een internetforum.
Om te verifiëren wat ze aanraden.
I question all things.
Wen uw mond niet aan vunzige platheden.
Vergeld hun toch, Jahwe, wat ze mij hebben misdaan.
Quoten: Origineel geplaatst door Jeremia op 30 Juli 2005
Quoten: Origineel geplaatst door schmo op 29 Juli 2005
Why the f*ck kom je dan om advies vragen op een internetforum.
Om te verifiëren wat ze aanraden.
I question all things.
Wen uw mond niet aan vunzige platheden.
Maar, de meeste mensen raden je dus iets anders aan, met geldige argumenten... Dat is toch niet zo erg?
"Why the fuck" een vunzige platheid? Stel je niet aan zeg...
Quoten: Origineel geplaatst door schmo op 29 Juli 2005
Why the f*ck kom je dan om advies vragen op een internetforum.
Om te verifiëren wat ze aanraden.
I question all things.
Wen uw mond niet aan vunzige platheden.
Maar, de meeste mensen raden je dus iets anders aan, met geldige argumenten... Dat is toch niet zo erg?
"Why the fuck" een vunzige platheid? Stel je niet aan zeg...