Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

achterwiel

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 20 aug 2005 17:47

Ik bedoelde toerders.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

beukje
Forum-lid
Berichten: 319
Lid geworden op: 15 feb 2005 12:16

beukje 21 aug 2005 01:49

Bedoel je dat je vaak last hebt van spaakbreuk? Of zijn het de velgen? Een goed gespaakt achterwiel zal met jouw gewicht (70 kg) niet snel kapot gaan. Een hoge ALU velg (30 mm?) is zeer stijf en kan heel wat klappen opvangen. Een hoge aluminium velg is stijver/sterker en daardoor minder comfortabel. Verder maakt het uit of je 20 of 32 spaken in je wiel hebt. Hoe meer spaken hoe stijver alhoewel moderne technieken met minder spaken hetzelfde bereiken.
Beter alleen op de fiets dan eenzaam op de tandem.

mr.c
Forum-lid
Berichten: 175
Lid geworden op: 15 aug 2005 00:56

mr.c 21 aug 2005 09:10

Quote: Origineel geplaatst door Marconi op 11 Augustus 2005
Mijn zoon kwam terug van een clubkoers en had een slag in het Vento achterwiel. 1 spaak was losgedraaid van de nippel die nu ergens rondspookt in de velg. Hij zal zaterdag de band eraf halen en proberen die nippel via het ventielgat eruit te krijgen. Vraagje: Heeft iemand hiermee ervaring en/of heeft iemand een advies hoe wij het best te werk kunnen gaan?




Ah ja, ik ben z'on DP18 rijder, iig. laatst ook een spaak moeten vervangen omdat ik iets uitschoot bij het demonteren van de spin , iig. velglint een stukje opgewipt aldaar (schroef moet er immers toch weer in he), en dan maar schudden. Heb je m er vrij snel uit (schroef er weer inzetten is al lastiger).

sandman
Forum-lid
Berichten: 33
Lid geworden op: 16 jul 2005 21:56

sandman 23 aug 2005 16:38

Quote: Origineel geplaatst door Beukje op 20 Augustus 2005
Bedoel je dat je vaak last hebt van spaakbreuk? Of zijn het de velgen? Een goed gespaakt achterwiel zal met jouw gewicht (70 kg) niet snel kapot gaan. Een hoge ALU velg (30 mm?) is zeer stijf en kan heel wat klappen opvangen. Een hoge aluminium velg is stijver/sterker en daardoor minder comfortabel. Verder maakt het uit of je 20 of 32 spaken in je wiel hebt. Hoe meer spaken hoe stijver alhoewel moderne technieken met minder spaken hetzelfde bereiken.

Het is meestal de velg eigenlijk. Na een paar weken, n nieuw wiel en t is alweer scheef getrokken en ook de spaken zijn nu weer krom.
<br>
<br>
... dus

Plaats reactie