Precies, dat had ik dan iets eerder moeten doen maar lijkt me ook niet heel erg netjes. De hefboom verlengen lijkt me dan nog makkelijker, daarmee worden de krachten flink minder natuurlijk.
Of misschien een constructie waarbij de remstang tussen de staande en liggende framebuis aan een dwarsstuk wordt geklemd, zodat je de krachten verdeelt over de framebuizen...
Koga singlespeed met terugtraprem
Ten eerste: prachtige Single Speed! Mooie kleuren en gaaf voorwiel.
Ten tweede: Ouch! Wat een schrikbarend plaatje van die kromme liggende achtervork. Ik speelde ook met de gedachte om een SS met terugtraprem te maken, maar ik ga er denk ik toch van af zien...
Ten tweede: Ouch! Wat een schrikbarend plaatje van die kromme liggende achtervork. Ik speelde ook met de gedachte om een SS met terugtraprem te maken, maar ik ga er denk ik toch van af zien...
Hmm... mijn Batavus Champion 2000 met terugtrap rem is na 1.5 jaar dagelijks gebruik nog steeds heel. Ik heb ook niet de indruk dat het fout zal gaan. Die terugtrap rem is overigens ook niet erg krachtig. Het is bijremmen of skidden.
Fietsje is te koop: http://link.marktplaats.nl/463288177" onclick="window.open(this.href);return false;