Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Naven

casran
Forum-lid HC

casran 21 jul 2005 19:19

Quoten: Origineel geplaatst door Il Grasso op 21 Juli 2005

Kun je rond een paar naven die in de Bora wielen zitten zelf een andere velg spaken? Ik heb een paar Bora's, de naven zijn nog top, de velg is aan het verslijten.

Daar heb ik geen verstand van... lijkt me niet zo gemakkelijk. Er zijn hier wel grotere kenners om daarop te antwoorden.
Bedankt voor je uitleg ivm "Hügi".

www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

Einstein
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Einstein 21 jul 2005 20:14

dus ik moet voor dt swiss gaan voor een mooi geluidje en geen shimano?
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein

casran
Forum-lid HC

casran 21 jul 2005 20:30

Quote: Origineel geplaatst door body op 21 Juli 2005

Misschien kan Il Grasso een geluidsopname maken van zijn Chris Kings en fiets je gewoon met een mp3-player!
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

schmo
Forum-lid

schmo 21 jul 2005 21:57

Als je iets anders hoort dan het gebulder van de (rij)wind in je oren doe je iets verkeerd.

marconi
Forum-lid

Gebruikersavatar marconi 22 jul 2005 00:10

Quoten: Origineel geplaatst door body op 21 Juli 2005

Welke naven maken een mooi geluid?
dank

CAMPAGNOLO ! Achter, de cassettebody  Rikketikketikke..... Voornaaf hoor je  dus niet!
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

ilgrasso
Forum-lid

ilgrasso 22 jul 2005 00:15

Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 21 Juli 2005

Quote: Origineel geplaatst door body op 21 Juli 2005

Misschien kan Il Grasso een geluidsopname maken van zijn Chris Kings en fiets je gewoon met een mp3-player!

Kan je altijd een MP3-tje mailen
Een aardige omschrijving zoals op de King site staat:
Every now and then we receive product feedback that we feel we must immortalize in print.
Sure, we know that our rear hub makes a distinctive sound. But thanks to Akiyoshi Takamura, a Japanese rider and King customer, we'll never be able to get "It rolls good with angry bee sound" out of our head.

Dan nu de theorie les:
Een 'klassieke'  naaf heeft 2 'palletjes' die zorgen dat je wiel vooruit draait als je trapt dan wel vrij kan lopen als je niet trapt. Deze 2 palletjes hoor je tikken als het wiel vrij loopt.
Een Chris King heeft 72 van die 'palletjes' en dat ZOEEEMMMMT.
Ik krijg vanwege dat geluid heel vaak opmerkingen als ik mensen voorbij rijdt dat mijn achterwiel niet goed is.
WARNING! Post may contain irony. Discontinue reading if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure.

Einstein
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Einstein 22 jul 2005 02:42

Zo'n naaf wil ik nou:-)
Die naven van Mavic, geven die ook een mooi geluid?
Albert Einstein

mensma
Forum-lid

mensma 22 jul 2005 12:54

Quoten: Origineel geplaatst door body op 22 Juli 2005

Zo'n naaf wil ik nou:-)
Die naven van Mavic, geven die ook een mooi geluid?

Ik heb laatst Cosmic Carbons gekocht en die maken ook een heerlijk geluid. Net zoals er al eerder opgemerkt werd, het is ook nog eens erg handig aangezien je niet eens een bel hoeft!

sharkman
Forum-lid

sharkman 22 jul 2005 13:47

"Kun je rond een paar naven die in de Bora wielen zitten zelf een andere velg spaken? Ik heb een paar Bora's, de naven zijn nog top, de velg is aan het verslijten"
Tuurlijk kan dat (ligt er even aan welke versie je hebt, de G3 zal een probleem zijn maar voor de oudere naven moet een oplossing te vinden zijn.
Waarom kun je overigens het geluid van een Bora naaf niet benaderen: gewone campa naven hebben exact hetzelfde binnenwerk (en voor 2005 komen er losse carbonnaven).

ilgrasso
Forum-lid

ilgrasso 22 jul 2005 13:54

Quoten: Origineel geplaatst door Sharkman op 22 Juli 2005

"Kun je rond een paar naven die in de Bora wielen zitten zelf een andere velg spaken? Ik heb een paar Bora's, de naven zijn nog top, de velg is aan het verslijten"
Tuurlijk kan dat (ligt er even aan welke versie je hebt, de G3 zal een probleem zijn maar voor de oudere naven moet een oplossing te vinden zijn.
Waarom kun je overigens het geluid van een Bora naaf niet benaderen: gewone campa naven hebben exact hetzelfde binnenwerk (en voor 2005 komen er losse carbonnaven).

Je zou het wel denken inderdaad. Je kan natuurlijk ook een spaak breken dus deze moeten los verkrijgbaar zijn. Ik ga eens informeren.
WARNING! Post may contain irony. Discontinue reading if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure.

casran
Forum-lid HC

casran 22 jul 2005 14:03

Quote: Origineel geplaatst door Il Grasso op 22 Juli 2005
Je zou het wel denken inderdaad. Je kan natuurlijk ook een spaak breken dus deze moeten los verkrijgbaar zijn. Ik ga eens informeren.

Wel, ik zag nog nooit iemand een spaak van een Bora G3 breken (weet wel, zelfs Backstedt rijdt ermee)... tot ik in de Tourrit naar Pau Chris Horner een spaak van z'n Fulcrum carbon voorwiel zag breken. Een primeur?!

Einstein
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Einstein 22 jul 2005 17:30

Hoe duur zijn Bora naven trouwens?
Albert Einstein

Plaats reactie