wielen moeten:
snel, stijf, mooi, sterk, aerodynamisch en licht zijn
De Zipp 404 is de perfecte wielset. Als je echt wat meer stijfheid wil kun je de 404 clydesdale proberen of de 404 Cross (laatste heeft een hoge Zipp flensnaaf en 28 sp v/a). Ik weeg zelf iets meer als 100 kilo (een echte clydesdale dus) en heb met 2004 404 clinchers gereden zijn stijf gneoeg alleen bij klimmen uit het zadel lopen de velgen licht aan.
www.zipp.com
carbon wielen
-
- Forum-lid
- Berichten: 3324
- Lid geworden op: 06 apr 2004 15:33
Maar ff hier ingegooid.
Interview met Stefan Behrens van Lightweight op Cyclingnews.com.
Klik!
Interview met Stefan Behrens van Lightweight op Cyclingnews.com.
Klik!
Als je zoveel geld in wielen steekt moet je tubewielen nemen en geen draad daar tubewielen vele malen beter zijn (gewicht, weggedrag, lekrijden, veiligheid).
Ja je moet ze kitten. Laat het desnoods een specialist doen.
Ja als je lekrijd ben je zuur... Het enige wat je hieraan kan doen is je tubes vervangen als ze oud beginnen te worden... Je zou ook Tufo kunnen proberen (S3 215g bijvoorbeeld). In tufo tubes kun je een spulletje genmaald Sealant spuiten... Dat dicht dan het gaatje en je rijdt vrolijk verder. Werkt prima als het gaatje niet groter is dan een millimeter of 2.
Wielen; Lighthweight zijn natuurlijk het lichtst, stijfst etc. etc. maar als je 1x hard in een kuil of stoeprand rijdt, of crast, kan je je wiel bij de vuilnis leggen. En das een dure grap; 2000euro voor een setje standaard lightweights.
Cosmic Carbon, Antara zijn heel degelijk maar wel wat zwaarder (de laatste is het beste nog!).
Bora vind ikzelf superwielen. De oude Bora zijn ook erg goed...
Zipp, Corima heb ik geen ervaring mee...
Xentis moet je nooit nemen aangezien dit verboden is in koersen... Tenzij je alleen gaat tijdrijden, daar mag het wel.
DM-LM-ORM