luik bastenaken luik
-
- Forum-lid
- Berichten: 925
- Lid geworden op: 09 mar 2005 10:03
een hoop van je vragen worden beantwoord op www.lechampion.nl
Columns/ Hoogteprofielen /verslagen en veel meer! <br>
<a target="_blank" href= "http://www.peterkroes.nl">De Mannen</a><br>
<a target="_blank" href= "http://www.peterkroes.nl">De Mannen</a><br>
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4721
- Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44
ok lijkt dus dat er wel redelijk wat forummers mee gaan rijden. als ze ook nog eens groeten ik zal wel opvallen met mijn oranje xycletracx outfit dus als je die ziet ploeteren probeer me maar een beetje op te vrolijken.
-
- Forum-lid
- Berichten: 3324
- Lid geworden op: 06 apr 2004 15:33
Als het een beetje weer is ga ik ook de 235km doen.
En: Xycletracx, aha, vet pakje
Ik ben in Mestreechs bolletjestenue.
En: Xycletracx, aha, vet pakje
Ik ben in Mestreechs bolletjestenue.
-
- Forum-lid
- Berichten: 925
- Lid geworden op: 09 mar 2005 10:03
Als je De kampioenstrui van Fred Rodriguez geparkeerd ziet staan, geef dan ff een klein duwtje
Columns/ Hoogteprofielen /verslagen en veel meer! <br>
<a target="_blank" href= "http://www.peterkroes.nl">De Mannen</a><br>
<a target="_blank" href= "http://www.peterkroes.nl">De Mannen</a><br>
Ook ik ga LBL fietse, hoewel ik Bastogne niet zal halen. Ik ga voor de 130. Dan heb ik zeker nog voldoende kruim over voor de Crique twee weken later.
Parkeren voor de deur zal waarschijnlijk wel weer problematisch zijn, maar in de omgeving is wel wat te vinden. Ook zijn er aanwijzers, dus je auto kwijt raken zal wel lukken.
Edwin
Parkeren voor de deur zal waarschijnlijk wel weer problematisch zijn, maar in de omgeving is wel wat te vinden. Ook zijn er aanwijzers, dus je auto kwijt raken zal wel lukken.
Edwin
Fietsen? Ja, maar hard!
-
- Forum-lid
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 09 aug 2005 18:28
Ik ga ook voor de 130km eens kijken hoe dat gaat na een weekje Franse Alpen en daarna twee weken thuis trainen.
Week
Cijfer/Duur
MA
DI
WO
DO
VR
ZA
ZO
TOTAAL
30
4*3*10
4*3*10
vermoeid
D2
regen
Duur min
90
120
75
75
175
77
0
612
10uur12min
km
35
47
31
25
55
31
0
224
gem HF
139
136
143
132
140
140
138,3333
31
1-aug
Duur min
194
124
62
0
159
75
200
814
13uur34min
7-aug
km
76,8
49,7
23,66
0
58,57
29,18
74,27
312,18
gem HF
141
141
141
139
135
144
140,1667
32
SMK
l-b-l 130km
8-aug
Duur min
75
166
0
241
14-aug
km
29,67
66,08
0
95,75
gem HF
148
136
142
SMK staat voor Sport Medische Keuring.
Week
Cijfer/Duur
MA
DI
WO
DO
VR
ZA
ZO
TOTAAL
30
4*3*10
4*3*10
vermoeid
D2
regen
Duur min
90
120
75
75
175
77
0
612
10uur12min
km
35
47
31
25
55
31
0
224
gem HF
139
136
143
132
140
140
138,3333
31
1-aug
Duur min
194
124
62
0
159
75
200
814
13uur34min
7-aug
km
76,8
49,7
23,66
0
58,57
29,18
74,27
312,18
gem HF
141
141
141
139
135
144
140,1667
32
SMK
l-b-l 130km
8-aug
Duur min
75
166
0
241
14-aug
km
29,67
66,08
0
95,75
gem HF
148
136
142
SMK staat voor Sport Medische Keuring.
Vandaag dus de 130 km versie van L-B-L gereden.
Vroeg op , 05.00 uur , de kleren aangetrokken en de tas mee naar beneden genomen om 2 krentenbollen met jam gegeten met een beker appelsap. Wachten op het vervoer en daarna om 06.10 uur richting Luik. Na /- 85 minuten aldaar aangekomen , een plaats zoeken om de auto neer te zetten en gekleed en bepakt naar de Start te vertrekken om ons in te schrijven.
Na dit te hebben gedaan , vertrokken 3 mannen om precies 08.19 uur voor de rit , net als velen voor ons deden en anderen dit nog na ons zullen doen. Met Startnummer 3605 op de stempelkaart werden de eerste kilometers door Luik afgelegd en was het opletten geblazen voor het slechte wegdek aan de rechterzijde van de weg. na enkele vlakke km's kwam de eerste klim er aan en deze werd door mij , met mijn 107 kg netto ( = bruto toch zoiets van 120 kg ), goed beklommen en werden redelijk wat mede L-B-L'ers voorbij gegaan. Eigenlijk werden alle beklimmingen die we voor de kiezen kregen boven wonder goed beklommen tot na 103 km , voor vele , de gevreesde
"La Redoute" in het parcour verscheen. Ik begon hem lekker rustig en nog niet op het kleinste blad voor en achter . Na het eerste steilere stuk en even wat minder steile stuk verscheen het 14% en later het 20% stuk en werd het kleinst mogelijk verzet gestoken . Voor mij kwam er iemand niet snel genoeg los uit zijn klikpedalen en viel hij gelukkig in de berm en niet midden op de weg zodat ik ongehinderd het 20% stuk , wel uit het zadel , ten aanval kon nemen en halen. Waarna ik weer zittend en nog steeds op het kleinste verzet mijn weg vervolgde om het 2de lastige stuk net voor de controlepost aldaar te lijf ging en deze net als steilste stuk bedwong. Mijn hartslag was behoorlijk hoog , want dat voelde ik wel , maar die kon ik niet aflezen want vanmorgen was de batterij leeg en kon ik dus niet zien wat ie op dat moment was. Schatting , dik 190. Boven werd even een stempel verkregen en de bidon werd nog nagevult , er was immers een stekend zonnetje die goed zijn werk deed en dus was vocht een goede vriend. Even op adem komen en weer op het kleinste verzet vertrekken , om toch weer in het ritme te komen , om de laatste 28 km te volbrengen. Na het laatste bergje heb ik mijn 2 medefietsers , met een tempo van rond de 37 km/u , achter enkele ander fietser kunnen plakken . Waarna er soms toch nog snelheden van rond de 40 werden gehaald. Na een stoplicht hebben we die verlaagd tot rond 30 om rustig uit te fietsen. Bij de finish werden we met een applaus ontvangen door enkele enthousastelingen , waarna de laaste stempel werd gezet en enkele giften werden ontvangen. Een Handdoek en flesje stankverhuller. Bij de auto aangekomen werd alles weer opgeborgen , de kleren gewisseld en werd de reis terug aangevangen. Via een kleine omweg , werd ik om 17.00 uur thuis afgeleverd. Al met al 11 uur weggeweest. Ik had op het eind , 133,37 km in 5u 26 m en 49 sec met een gemid. van 24,4 km/u afgelegd.Hoogste snelheid was 68.5 km/u.
Voor de thuisblijvers. Het weer was , na wat mist in het begin , uitstekend om de tocht te ondergaan. Mijzelf heb met korte mouwen en pijpen gereden en had het prima qua temperatuur.
Minpunt: Bij de 2 controleposten was het soms , door de vele fietsers , een zooitje van jewelste. Althans wat verkeersveiligheid betreft , want die moet jezelf naleven , en die werd door sommige medefietsers uit het oog verloren.
Vroeg op , 05.00 uur , de kleren aangetrokken en de tas mee naar beneden genomen om 2 krentenbollen met jam gegeten met een beker appelsap. Wachten op het vervoer en daarna om 06.10 uur richting Luik. Na /- 85 minuten aldaar aangekomen , een plaats zoeken om de auto neer te zetten en gekleed en bepakt naar de Start te vertrekken om ons in te schrijven.
Na dit te hebben gedaan , vertrokken 3 mannen om precies 08.19 uur voor de rit , net als velen voor ons deden en anderen dit nog na ons zullen doen. Met Startnummer 3605 op de stempelkaart werden de eerste kilometers door Luik afgelegd en was het opletten geblazen voor het slechte wegdek aan de rechterzijde van de weg. na enkele vlakke km's kwam de eerste klim er aan en deze werd door mij , met mijn 107 kg netto ( = bruto toch zoiets van 120 kg ), goed beklommen en werden redelijk wat mede L-B-L'ers voorbij gegaan. Eigenlijk werden alle beklimmingen die we voor de kiezen kregen boven wonder goed beklommen tot na 103 km , voor vele , de gevreesde
"La Redoute" in het parcour verscheen. Ik begon hem lekker rustig en nog niet op het kleinste blad voor en achter . Na het eerste steilere stuk en even wat minder steile stuk verscheen het 14% en later het 20% stuk en werd het kleinst mogelijk verzet gestoken . Voor mij kwam er iemand niet snel genoeg los uit zijn klikpedalen en viel hij gelukkig in de berm en niet midden op de weg zodat ik ongehinderd het 20% stuk , wel uit het zadel , ten aanval kon nemen en halen. Waarna ik weer zittend en nog steeds op het kleinste verzet mijn weg vervolgde om het 2de lastige stuk net voor de controlepost aldaar te lijf ging en deze net als steilste stuk bedwong. Mijn hartslag was behoorlijk hoog , want dat voelde ik wel , maar die kon ik niet aflezen want vanmorgen was de batterij leeg en kon ik dus niet zien wat ie op dat moment was. Schatting , dik 190. Boven werd even een stempel verkregen en de bidon werd nog nagevult , er was immers een stekend zonnetje die goed zijn werk deed en dus was vocht een goede vriend. Even op adem komen en weer op het kleinste verzet vertrekken , om toch weer in het ritme te komen , om de laatste 28 km te volbrengen. Na het laatste bergje heb ik mijn 2 medefietsers , met een tempo van rond de 37 km/u , achter enkele ander fietser kunnen plakken . Waarna er soms toch nog snelheden van rond de 40 werden gehaald. Na een stoplicht hebben we die verlaagd tot rond 30 om rustig uit te fietsen. Bij de finish werden we met een applaus ontvangen door enkele enthousastelingen , waarna de laaste stempel werd gezet en enkele giften werden ontvangen. Een Handdoek en flesje stankverhuller. Bij de auto aangekomen werd alles weer opgeborgen , de kleren gewisseld en werd de reis terug aangevangen. Via een kleine omweg , werd ik om 17.00 uur thuis afgeleverd. Al met al 11 uur weggeweest. Ik had op het eind , 133,37 km in 5u 26 m en 49 sec met een gemid. van 24,4 km/u afgelegd.Hoogste snelheid was 68.5 km/u.
Voor de thuisblijvers. Het weer was , na wat mist in het begin , uitstekend om de tocht te ondergaan. Mijzelf heb met korte mouwen en pijpen gereden en had het prima qua temperatuur.
Minpunt: Bij de 2 controleposten was het soms , door de vele fietsers , een zooitje van jewelste. Althans wat verkeersveiligheid betreft , want die moet jezelf naleven , en die werd door sommige medefietsers uit het oog verloren.
It ain\'t what you do , it\'s the way that you do it.
-
- Forum-lid
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 09 aug 2005 18:28
Heb gisteren voor het eerst de 130 km van L-B-L gereden, vond het een mooie tocht en heb hem erg goed overleeft. Toch een paar kant tekeningen, ik ben niet te spreken over de controle posten, zoals bv. de eerste controle op een drukke weg onderaan een afdaling!!!!! (zet dat controle bord als waarschuwing dan zeker 500m eerder). Verder is er weinig water te krijgen, en is het erg chaotisch bij de controle/rust punten. Ik kan het fout hebben hoor maar dan lees ik het wel aan de reacties, over de kwaliteit van de Belgische wegen zullen we het wel helemaal niet hebben!!!! Vergeet niet ik heb wel genoten.
_____________________________________________________________
liever een triple dan afzien met een dubbel.
_____________________________________________________________
liever een triple dan afzien met een dubbel.
Quote: Origineel geplaatst door livestrong2006 op 14 Augustus 2005
Heb gisteren voor het eerst de 130 km van L-B-L gereden, vond het een mooie tocht en heb hem erg goed overleeft. Toch een paar kant tekeningen, ik ben niet te spreken over de controle posten, zoals bv. de eerste controle op een drukke weg onderaan een afdaling!!!!! (zet dat controle bord als waarschuwing dan zeker 500m eerder). Verder is er weinig water te krijgen, en is het erg chaotisch bij de controle/rust punten. Ik kan het fout hebben hoor maar dan lees ik het wel aan de reacties, over de kwaliteit van de Belgische wegen zullen we het wel helemaal niet hebben!!!! Vergeet niet ik heb wel genoten.
Waalse!
Kwaliteit van de wegen is nogal streekgebonden.
Heb gisteren voor het eerst de 130 km van L-B-L gereden, vond het een mooie tocht en heb hem erg goed overleeft. Toch een paar kant tekeningen, ik ben niet te spreken over de controle posten, zoals bv. de eerste controle op een drukke weg onderaan een afdaling!!!!! (zet dat controle bord als waarschuwing dan zeker 500m eerder). Verder is er weinig water te krijgen, en is het erg chaotisch bij de controle/rust punten. Ik kan het fout hebben hoor maar dan lees ik het wel aan de reacties, over de kwaliteit van de Belgische wegen zullen we het wel helemaal niet hebben!!!! Vergeet niet ik heb wel genoten.
Waalse!
Kwaliteit van de wegen is nogal streekgebonden.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 14 Augustus 2005
Quote: Origineel geplaatst door livestrong2006 op 14 Augustus 2005
Heb gisteren voor het eerst de 130 km van L-B-L gereden, vond het een mooie tocht en heb hem erg goed overleeft. Toch een paar kant tekeningen, ik ben niet te spreken over de controle posten, zoals bv. de eerste controle op een drukke weg onderaan een afdaling!!!!! (zet dat controle bord als waarschuwing dan zeker 500m eerder). Verder is er weinig water te krijgen, en is het erg chaotisch bij de controle/rust punten. Ik kan het fout hebben hoor maar dan lees ik het wel aan de reacties, over de kwaliteit van de Belgische wegen zullen we het wel helemaal niet hebben!!!! Vergeet niet ik heb wel genoten.
Waalse!Kwaliteit van de wegen is nogal streekgebonden.
Vlaamse toch ook hoor. Viel me erg tegen tijdens de RVV 140 km die ik dit jaar heb gereden. Het Waalse wegdek is wel slechter, maar Vlaanderen viel nog behoorlijk tegen (in vergelijking met Nederland ).
Quote: Origineel geplaatst door livestrong2006 op 14 Augustus 2005
Heb gisteren voor het eerst de 130 km van L-B-L gereden, vond het een mooie tocht en heb hem erg goed overleeft. Toch een paar kant tekeningen, ik ben niet te spreken over de controle posten, zoals bv. de eerste controle op een drukke weg onderaan een afdaling!!!!! (zet dat controle bord als waarschuwing dan zeker 500m eerder). Verder is er weinig water te krijgen, en is het erg chaotisch bij de controle/rust punten. Ik kan het fout hebben hoor maar dan lees ik het wel aan de reacties, over de kwaliteit van de Belgische wegen zullen we het wel helemaal niet hebben!!!! Vergeet niet ik heb wel genoten.
Waalse!Kwaliteit van de wegen is nogal streekgebonden.
Vlaamse toch ook hoor. Viel me erg tegen tijdens de RVV 140 km die ik dit jaar heb gereden. Het Waalse wegdek is wel slechter, maar Vlaanderen viel nog behoorlijk tegen (in vergelijking met Nederland ).