hoogte van het zadel
bikeboss schreef:
Heeft niets met je zadelhoogte te maken (tenminste als dat op een hoogte staat die +/- de vuistregel 0,885xbbl volgt). Gewoon wat zwaarder schakelen tot schommelen stopt (opgestoken van een spinning-instructeur).
Is wel een oplossing maar verhelpt het probleem niet.
Of een mindere coordinatie of een te hoog of laag zadel.
http://www.youtube.com/watch?v=F7K4O7YTLQQ
Het schommelen dat Merckx hier doet is trouwens niet waar ik op doel,
let maar op z'n heupen die staan vrijwel stil.
Vuistregel idd 0.885 * bbl als je dan lekker fiets zonder blessures alles OK.
Ik heb op mijn fiets een snelsluiting voor mijn zadelhoogte. Niks inbussleuteltje nodig. Ik pas mijn zadel ook aan aan de rijstijl: Het is een MTB, en voor een rit in het bos staat mijn zadel een 2-tal cm lager dan voor een traag zondagnamiddagritje met het gezin.
-
- Forum-lid
Peter M schreef:Ik heb op mijn fiets een snelsluiting voor mijn zadelhoogte. Niks inbussleuteltje nodig. Ik pas mijn zadel ook aan aan de rijstijl: Het is een MTB, en voor een rit in het bos staat mijn zadel een 2-tal cm lager dan voor een traag zondagnamiddagritje met het gezin.
Ja,ik had dat ook zo'n snelsluiting maar dat is niet slim als je je fiets effe alleen laat en er staat bv een carbon zadel pen en een SLR carbon zadeltje op.
Is weg op 5 sec.Allee,is mij niet overkomen maar het kan hee.
-
- Forum-lid
cioccpryde schreef:Peter M schreef:Ik heb op mijn fiets een snelsluiting voor mijn zadelhoogte. Niks inbussleuteltje nodig. Ik pas mijn zadel ook aan aan de rijstijl: Het is een MTB, en voor een rit in het bos staat mijn zadel een 2-tal cm lager dan voor een traag zondagnamiddagritje met het gezin.
Ja,ik had dat ook zo'n snelsluiting maar dat is niet slim als je je fiets effe alleen laat en er staat bv een carbon zadel pen en een SLR carbon zadeltje op.
Als het zadel met een inbus vastzit,zullen ze de hele fiets meenemen.Denk ik.
-
- Forum-lid
sjefjanssen schreef:cioccpryde schreef:Peter M schreef:Ik heb op mijn fiets een snelsluiting voor mijn zadelhoogte. Niks inbussleuteltje nodig. Ik pas mijn zadel ook aan aan de rijstijl: Het is een MTB, en voor een rit in het bos staat mijn zadel een 2-tal cm lager dan voor een traag zondagnamiddagritje met het gezin.
Als het zadel met een inbus vastzit,zullen ze de hele fiets meenemen.Denk ik.
Jij hebt het niet gesnapt blijkbaar.Snelsluiting los en zadelpen met zadel eruit en wegwezen.We gaan ervan uit dat je je fiets vast legt.