LOL, ik herken het volledig. Lekker aan het fietsen op een binnenweggetje en dan !VLAMT! er een auto op 2 cm van je stuur langs je heen. Je schrikt je rot en denkt aan de gevolgen had ie je geraakt. Of ze halen je op een onmogelijke plaats in en slaan dan alles dicht omdat ze 10 meter verder naar rechts af moeten. (daar word ik persoonlijk hoorndol van!) Alsof die 2 sec iets gaan uitmaken als ze achter je aan blijven.
Anderzijds moeten wij fietsers ook niet aan 35 of 40 door de dorpskom gaan racen. Dat jaagt ook veel mensen de boom in. Een beetje begrip van beide kanten zou al heel wat oplossen.
driftbuien
Ik denk ook wel eens g*dver, die ga ik op z'n bek slaan, maar ik hou het toch liever bij verbaal geweld (daar ben ik ook een stuk beter in ) als het echt lompe manoeuvers zijn. Vroeger vond ik het erg leuk om op de fiets bij auto's te bumperkleven als ze te langzaam gaan, worden ze meestal strontnerveus van...
Quoten: Origineel geplaatst door fausto op 06 Juli 2005
Ik herken overigens het aggressieve gevoel op de fiets niet. Dat komt bij mij juist in de auto naar boven. Ik word dan een ander mens. Ik haat linksrijders op de snelweg, ik duw ze op, sein met mijn lichten en ik haal rechts in. Fietsers krijgen van mij ruim baan, maar dat is omdat ik een hekel heb aan krassen op mijn auto.
Rechts inhalen vind ik echt wel razend gevaarlijk... ik durf het niet hoor, zelfs niet bij een irritante tweedevaksrijder.
Ik herken overigens het aggressieve gevoel op de fiets niet. Dat komt bij mij juist in de auto naar boven. Ik word dan een ander mens. Ik haat linksrijders op de snelweg, ik duw ze op, sein met mijn lichten en ik haal rechts in. Fietsers krijgen van mij ruim baan, maar dat is omdat ik een hekel heb aan krassen op mijn auto.
Rechts inhalen vind ik echt wel razend gevaarlijk... ik durf het niet hoor, zelfs niet bij een irritante tweedevaksrijder.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
Opduwen en kleven is onvolwassen rijgedrag. Gewoon puberaal macho gedrag dat alleen maar leidt tot ongelukken. Veel jongeren DENKEN dat ze heel wat zijn achter het stuur van zo'n stuk rijblik. Net zoals die imbecielen op motoren die racen op verkeerspleinen. Totdat ze ergens tussen de vangrails geperst liggen en of dood of met een dwarslaesie voor de rest van hun leven in een rolstoel kunnen doorbrengen. Leuk voor de nabestaanden of eventuele andere slachtoffers. NOOIT meer achter het stuur die eikels als ze gepakt worden voordat er een ongeluk gebeurt.
Als vader van 2 grote knullen weet ik wat het kost om kinderen groot te brengen en netjes op te voeden. Als je dan vaak leest hoe anderen met hun en andermans leven spotten dan hoop je maar dat het hen niet zal overkomen.
Als vader van 2 grote knullen weet ik wat het kost om kinderen groot te brengen en netjes op te voeden. Als je dan vaak leest hoe anderen met hun en andermans leven spotten dan hoop je maar dat het hen niet zal overkomen.
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4706
- Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44
Quote: Origineel geplaatst door schmo op 06 Juli 2005
Ik denk ook wel eens g*dver, die ga ik op z'n bek slaan, maar ik hou het toch liever bij verbaal geweld (daar ben ik ook een stuk beter in ) als het echt lompe manoeuvers zijn. Vroeger vond ik het erg leuk om op de fiets bij auto's te bumperkleven als ze te langzaam gaan, worden ze meestal strontnerveus van...
ulrich ook
Ik denk ook wel eens g*dver, die ga ik op z'n bek slaan, maar ik hou het toch liever bij verbaal geweld (daar ben ik ook een stuk beter in ) als het echt lompe manoeuvers zijn. Vroeger vond ik het erg leuk om op de fiets bij auto's te bumperkleven als ze te langzaam gaan, worden ze meestal strontnerveus van...
ulrich ook
Ik vind over het algemeen fietsers een stelletje asociale klootzakken. Op de weg rijden en niet op fietspad, geen richting aangeven, niet groeten maar wel met 40 langs wandelaars scheuren, denken dat ze op een afgezet wedstrijdparcours rijden ipv openbare weg, schunnige opmerkingen, bij oversteken het tegemoetkomend verkeer blokkeren voor de rest van " het peleton ", niet bedanken indien men voorang krijgt, bij omkleden bloot in het openbaar, vervuiling, ........ nee nee niet altijd even chique
Vorige week MTB gaf ik geen richting aan en auto moest extra lang wachten. roept die gast kun je godver je poot niet uitsteken ( hij had gelijk ). Reed ik terug en vertelde hem dat ik hem een bot varken vond. Hij stelde voor mij in elkaar te beuken terwijl een uitstapende beweging makend. reactie " kut tourist " en toch maar de bossen in gevlucht......... beter laf dan stoer en gewond. Jammer dat Casran er niet bij was had hij hem even kunnen bijwerken terwijl ik mijn rondje afmaak.
groetjes een tevens schuldige fietser
Vorige week MTB gaf ik geen richting aan en auto moest extra lang wachten. roept die gast kun je godver je poot niet uitsteken ( hij had gelijk ). Reed ik terug en vertelde hem dat ik hem een bot varken vond. Hij stelde voor mij in elkaar te beuken terwijl een uitstapende beweging makend. reactie " kut tourist " en toch maar de bossen in gevlucht......... beter laf dan stoer en gewond. Jammer dat Casran er niet bij was had hij hem even kunnen bijwerken terwijl ik mijn rondje afmaak.
groetjes een tevens schuldige fietser
van een beetje wind is nog niemand kapot gegaan.....
Quote: Origineel geplaatst door R Time / Epic op 06 Juli 2005
Ik vind over het algemeen fietsers een stelletje asociale klootzakken. Op de weg rijden en niet op fietspad, geen richting aangeven, niet groeten maar wel met 40 langs wandelaars scheuren, denken dat ze op een afgezet wedstrijdparcours rijden ipv openbare weg, schunnige opmerkingen, bij oversteken het tegemoetkomend verkeer blokkeren voor de rest van " het peleton ", niet bedanken indien men voorang krijgt, bij omkleden bloot in het openbaar, vervuiling, ........ nee nee niet altijd even chique Vorige week MTB gaf ik geen richting aan en auto moest extra lang wachten. roept die gast kun je godver je poot niet uitsteken ( hij had gelijk ). Reed ik terug en vertelde hem dat ik hem een bot varken vond. Hij stelde voor mij in elkaar te beuken terwijl een uitstapende beweging makend. reactie " kut tourist " en toch maar de bossen in gevlucht......... beter laf dan stoer en gewond. Jammer dat Casran er niet bij was had hij hem even kunnen bijwerken terwijl ik mijn rondje afmaak.groetjes een tevens schuldige fietser
Héhé, nee hoor, aan fysiek geweld of stoppen voor discussies begin ik niet. Enkel eens een beuk op een auto die zich op het fietspad bevindt of mij de pas afsnijdt (telkens als de ander in fout is dus): als ik daar nu eens pardoes oprijdt, ben ik nog steeds in mijn recht.
Waar nuttig geef ik overigens wél richting aan (hoewel dit volgens Belgische verkeerswetgeving al meer dan 10 jaar niet meer verplicht is) en ik bedank ook steeds als ik voorrang krijg. Heel spijtig vind ik dat in België renners elkaar niet groeten, in tegenstelling tot mijn trainingstochten in oa. Italië.
Ik word dus enkel mega-krekelig als ik me tekort gedaan voel en ànderen verkeersovertredingen zie begaan, vooral als ze mij in gevaar brengen. Zeker overdreven snelheid (het "slow down"-teken doe ik af en toe wel eens!), kan ik niet tegen: ik heb me ooit eens in the middle of nowhere laten afzetten toen een vriend met wie ik meereed maar niet "normaal" (lees: traag) wou rijden met zijn wagen... is sindsdien geen vriend meer.
Ik vind over het algemeen fietsers een stelletje asociale klootzakken. Op de weg rijden en niet op fietspad, geen richting aangeven, niet groeten maar wel met 40 langs wandelaars scheuren, denken dat ze op een afgezet wedstrijdparcours rijden ipv openbare weg, schunnige opmerkingen, bij oversteken het tegemoetkomend verkeer blokkeren voor de rest van " het peleton ", niet bedanken indien men voorang krijgt, bij omkleden bloot in het openbaar, vervuiling, ........ nee nee niet altijd even chique Vorige week MTB gaf ik geen richting aan en auto moest extra lang wachten. roept die gast kun je godver je poot niet uitsteken ( hij had gelijk ). Reed ik terug en vertelde hem dat ik hem een bot varken vond. Hij stelde voor mij in elkaar te beuken terwijl een uitstapende beweging makend. reactie " kut tourist " en toch maar de bossen in gevlucht......... beter laf dan stoer en gewond. Jammer dat Casran er niet bij was had hij hem even kunnen bijwerken terwijl ik mijn rondje afmaak.groetjes een tevens schuldige fietser
Héhé, nee hoor, aan fysiek geweld of stoppen voor discussies begin ik niet. Enkel eens een beuk op een auto die zich op het fietspad bevindt of mij de pas afsnijdt (telkens als de ander in fout is dus): als ik daar nu eens pardoes oprijdt, ben ik nog steeds in mijn recht.
Waar nuttig geef ik overigens wél richting aan (hoewel dit volgens Belgische verkeerswetgeving al meer dan 10 jaar niet meer verplicht is) en ik bedank ook steeds als ik voorrang krijg. Heel spijtig vind ik dat in België renners elkaar niet groeten, in tegenstelling tot mijn trainingstochten in oa. Italië.
Ik word dus enkel mega-krekelig als ik me tekort gedaan voel en ànderen verkeersovertredingen zie begaan, vooral als ze mij in gevaar brengen. Zeker overdreven snelheid (het "slow down"-teken doe ik af en toe wel eens!), kan ik niet tegen: ik heb me ooit eens in the middle of nowhere laten afzetten toen een vriend met wie ik meereed maar niet "normaal" (lees: traag) wou rijden met zijn wagen... is sindsdien geen vriend meer.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
Quoten: Origineel geplaatst door Marconi op 06 Juli 2005
Opduwen en kleven is onvolwassen rijgedrag. Gewoon puberaal macho gedrag dat alleen maar leidt tot ongelukken. Veel jongeren DENKEN dat ze heel wat zijn achter het stuur van zo'n stuk rijblik. Net zoals die imbecielen op motoren die racen op verkeerspleinen. Totdat ze ergens tussen de vangrails geperst liggen en of dood of met een dwarslaesie voor de rest van hun leven in een rolstoel kunnen doorbrengen. Leuk voor de nabestaanden of eventuele andere slachtoffers. NOOIT meer achter het stuur die eikels als ze gepakt worden voordat er een ongeluk gebeurt.
Als vader van 2 grote knullen weet ik wat het kost om kinderen groot te brengen en netjes op te voeden. Als je dan vaak leest hoe anderen met hun en andermans leven spotten dan hoop je maar dat het hen niet zal overkomen.
Ach, als degene die opgeduwd wordt even aan de kant gaat, is het probleem opgelost. Over racen met motoren had ik het trouwens niet.
Zo te horen ben jij zo'n irritante slak, die met 90 km/h op de linkerbaan blijft voortsukkelen. Voor opduwen zijn twee verkeersdeelnemers nodig. De opduwer en de opgeduwde.
Zie je, daar heb je het al. Nu wordt ik achter mijn PC ook nog aggressief.
Opduwen en kleven is onvolwassen rijgedrag. Gewoon puberaal macho gedrag dat alleen maar leidt tot ongelukken. Veel jongeren DENKEN dat ze heel wat zijn achter het stuur van zo'n stuk rijblik. Net zoals die imbecielen op motoren die racen op verkeerspleinen. Totdat ze ergens tussen de vangrails geperst liggen en of dood of met een dwarslaesie voor de rest van hun leven in een rolstoel kunnen doorbrengen. Leuk voor de nabestaanden of eventuele andere slachtoffers. NOOIT meer achter het stuur die eikels als ze gepakt worden voordat er een ongeluk gebeurt.
Als vader van 2 grote knullen weet ik wat het kost om kinderen groot te brengen en netjes op te voeden. Als je dan vaak leest hoe anderen met hun en andermans leven spotten dan hoop je maar dat het hen niet zal overkomen.
Ach, als degene die opgeduwd wordt even aan de kant gaat, is het probleem opgelost. Over racen met motoren had ik het trouwens niet.
Zo te horen ben jij zo'n irritante slak, die met 90 km/h op de linkerbaan blijft voortsukkelen. Voor opduwen zijn twee verkeersdeelnemers nodig. De opduwer en de opgeduwde.
Zie je, daar heb je het al. Nu wordt ik achter mijn PC ook nog aggressief.
Evenwicht is het antwoord op alle vragen.
Quoten: Origineel geplaatst door fausto op 07 Juli 2005
Quoten: Origineel geplaatst door Marconi op 06 Juli 2005
Opduwen en kleven is onvolwassen rijgedrag. Gewoon puberaal macho gedrag dat alleen maar leidt tot ongelukken. Veel jongeren DENKEN dat ze heel wat zijn achter het stuur van zo'n stuk rijblik. Net zoals die imbecielen op motoren die racen op verkeerspleinen. Totdat ze ergens tussen de vangrails geperst liggen en of dood of met een dwarslaesie voor de rest van hun leven in een rolstoel kunnen doorbrengen. Leuk voor de nabestaanden of eventuele andere slachtoffers. NOOIT meer achter het stuur die eikels als ze gepakt worden voordat er een ongeluk gebeurt.
Als vader van 2 grote knullen weet ik wat het kost om kinderen groot te brengen en netjes op te voeden. Als je dan vaak leest hoe anderen met hun en andermans leven spotten dan hoop je maar dat het hen niet zal overkomen.
Ach, als degene die opgeduwd wordt even aan de kant gaat, is het probleem opgelost. Over racen met motoren had ik het trouwens niet.
Zo te horen ben jij zo'n irritante slak, die met 90 km/h op de linkerbaan blijft voortsukkelen. Voor opduwen zijn twee verkeersdeelnemers nodig. De opduwer en de opgeduwde.
Dit ligt helemaal de situatie.
Zelf ben ik een 'doorrijder' (50=60) (80=90) (120=140) afhankelijk van de situatie. Als iemand terwijl ik 55/60 rijd binnen de bebouwde kom op mijn bumper kleeft, dan kan ik daar zeer slecht tegen, en wil ik nogwel eens langzaam (niet remmen maar gas los! > voorkomt agressieviteit) vertragen naar 50/40/30.
Daartegenover staat dat ik zeer irritant kan worden als ik aankom met circa 140 en er zit een slome slak op de linkerbaan met 120, terwijl hij naar rechts kan. Als ik na enige tijd deze auto toch kan passeren (het liefst links, ... maar soms kan het echt niet anders) Meestal wijs ik enkele keren naar de spiegelen haal ik mijn schouders op.
Ik kleef geen bumper, want als er wat gebeurt weet je dan zeker dat je 100% te laat bent. Ik ben meer van de lichtsignalen, het iets naar links of rechts uitwijken zodat ze mij zien in de buitenspiegels, en wat overigens meestal het beste werkt, zelf rechts!! gaan rijden.
Quoten: Origineel geplaatst door Marconi op 06 Juli 2005
Opduwen en kleven is onvolwassen rijgedrag. Gewoon puberaal macho gedrag dat alleen maar leidt tot ongelukken. Veel jongeren DENKEN dat ze heel wat zijn achter het stuur van zo'n stuk rijblik. Net zoals die imbecielen op motoren die racen op verkeerspleinen. Totdat ze ergens tussen de vangrails geperst liggen en of dood of met een dwarslaesie voor de rest van hun leven in een rolstoel kunnen doorbrengen. Leuk voor de nabestaanden of eventuele andere slachtoffers. NOOIT meer achter het stuur die eikels als ze gepakt worden voordat er een ongeluk gebeurt.
Als vader van 2 grote knullen weet ik wat het kost om kinderen groot te brengen en netjes op te voeden. Als je dan vaak leest hoe anderen met hun en andermans leven spotten dan hoop je maar dat het hen niet zal overkomen.
Ach, als degene die opgeduwd wordt even aan de kant gaat, is het probleem opgelost. Over racen met motoren had ik het trouwens niet.
Zo te horen ben jij zo'n irritante slak, die met 90 km/h op de linkerbaan blijft voortsukkelen. Voor opduwen zijn twee verkeersdeelnemers nodig. De opduwer en de opgeduwde.
Dit ligt helemaal de situatie.
Zelf ben ik een 'doorrijder' (50=60) (80=90) (120=140) afhankelijk van de situatie. Als iemand terwijl ik 55/60 rijd binnen de bebouwde kom op mijn bumper kleeft, dan kan ik daar zeer slecht tegen, en wil ik nogwel eens langzaam (niet remmen maar gas los! > voorkomt agressieviteit) vertragen naar 50/40/30.
Daartegenover staat dat ik zeer irritant kan worden als ik aankom met circa 140 en er zit een slome slak op de linkerbaan met 120, terwijl hij naar rechts kan. Als ik na enige tijd deze auto toch kan passeren (het liefst links, ... maar soms kan het echt niet anders) Meestal wijs ik enkele keren naar de spiegelen haal ik mijn schouders op.
Ik kleef geen bumper, want als er wat gebeurt weet je dan zeker dat je 100% te laat bent. Ik ben meer van de lichtsignalen, het iets naar links of rechts uitwijken zodat ze mij zien in de buitenspiegels, en wat overigens meestal het beste werkt, zelf rechts!! gaan rijden.
As a final touch god created the Dutch!
Quoten: Origineel geplaatst door sjembek op 07 Juli 2005
Daartegenover staat dat ik zeer irritant kan worden als ik aankom met circa 140 en er zit een slome slak op de linkerbaan met 120, terwijl hij naar rechts kan. Als ik na enige tijd deze auto toch kan passeren (het liefst links, ... maar soms kan het echt niet anders) Meestal wijs ik enkele keren naar de spiegelen haal ik mijn schouders op.
Ik kleef geen bumper, want als er wat gebeurt weet je dan zeker dat je 100% te laat bent. Ik ben meer van de lichtsignalen, het iets naar links of rechts uitwijken zodat ze mij zien in de buitenspiegels, en wat overigens meestal het beste werkt, zelf rechts!! gaan rijden.
Je tactieken (lichtsignalen en in het zicht van de spiegels kijken) vind ik zeker de veiligste en verstandigste. Rechts inhalen en op de bumper kleven is heel risicovol.
Toch vermeld je daar "de trage slak aan 120 per uur"... nu ja, ik durf ook wel eens een snelheidsduivel achter mij laten aan 120, de maximumsnelheid: ik vind dan gewoon dat die kerel geen recht heeft om sneller te rijden. Dit moet je natuurlijk niet doen als je rechts kàn, want dan ben je zelf in overtreding: er wordt veel te weinig gecontroleerd op links-rijden overigens.
Daartegenover staat dat ik zeer irritant kan worden als ik aankom met circa 140 en er zit een slome slak op de linkerbaan met 120, terwijl hij naar rechts kan. Als ik na enige tijd deze auto toch kan passeren (het liefst links, ... maar soms kan het echt niet anders) Meestal wijs ik enkele keren naar de spiegelen haal ik mijn schouders op.
Ik kleef geen bumper, want als er wat gebeurt weet je dan zeker dat je 100% te laat bent. Ik ben meer van de lichtsignalen, het iets naar links of rechts uitwijken zodat ze mij zien in de buitenspiegels, en wat overigens meestal het beste werkt, zelf rechts!! gaan rijden.
Je tactieken (lichtsignalen en in het zicht van de spiegels kijken) vind ik zeker de veiligste en verstandigste. Rechts inhalen en op de bumper kleven is heel risicovol.
Toch vermeld je daar "de trage slak aan 120 per uur"... nu ja, ik durf ook wel eens een snelheidsduivel achter mij laten aan 120, de maximumsnelheid: ik vind dan gewoon dat die kerel geen recht heeft om sneller te rijden. Dit moet je natuurlijk niet doen als je rechts kàn, want dan ben je zelf in overtreding: er wordt veel te weinig gecontroleerd op links-rijden overigens.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -