Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Tour 2005

maatchen
Forum-lid

maatchen 02 jul 2005 18:24

Dat hangt er van af of je er erg gevoelig voor bent. En, OK, in paniek slaat bijna iedereen wel eens naar een wesp,maar op de fiets laat ik dat toch, want primair steken die beesten niet zomaar uit zichzelf, in tegenstelling tot een deel ander vliegend gespuis als dazen en steekvliegen,die het wel degelijk op jouw als persoontje gemunt hebben.
Die wil ook ik nog wel eens een mep verkopen, ondanks dat ik vrijwel ongevoelig ben voor steken van wat dan ook. Wesp, bij, steekvlieg, mug, na een halfuurtje/uurtje is de bult weer weg en zie je er vrijwel niets meer van.
En als ik de bulten zie die sommigen hebben van een mugje, dan prijs ik mezelf daar zeer gelukkig mee. En laat die wesp maar vliegen.

maatchen
Forum-lid

maatchen 02 jul 2005 18:32

In alfabetische volgorde, Armstrong, Basso, Botero, Cancellara, McGee, Honchar, (Hushovd,beetje outsider), Rich, Rogers, Ullrich, Zabriskie..........

......ik denk dat de eerste vijf hier wel zo'n beetje bij zitten.

IJs en weder dienende.

marconi
Forum-lid

Gebruikersavatar marconi 02 jul 2005 18:40

Der Jan is met zijn Kopf door de achterruit van de ploegleiderswagen geslagen toen deze plots hard moest remmen voor een vrachtauto. Hij had geen helm op! Waarom zou je met zo'n harde schedel? Glas zat 2 mm van zijn halsslagader ! Nou, Jan , Glück Auf!
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

casran
Forum-lid HC

casran 02 jul 2005 18:43

Quoten: Origineel geplaatst door Maatchen op 02 Juli 2005

In alfabetische volgorde, Armstrong, Basso, Botero, Cancellara, McGee, Honchar, (Hushovd,beetje outsider), Rich, Rogers, Ullrich, Zabriskie................ik denk dat de eerste vijf hier wel zo'n beetje bij zitten.IJs en weder dienende.

Hoshovd lijkt me de enige sprinter die mogelijks binnen de minuut van de winnaar zal kunnen blijven.
Armstrongs fietsje... wow!!
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

race1d
Forum-lid

Gebruikersavatar race1d 02 jul 2005 20:30

Quoten: Origineel geplaatst door Silvan op 01 Juli 2005

Klopt, hij viel omdat hij een wesp van zich af wilde slaan.                          

Quote uit Tour special Wieler revue over de strijd tussen Armstrong en Simeoni vorig jaar:
"Dus toen Simeoni op het eind van deze ultieme Armstrong-Tour in een kopgroep bleek te verkeren, reageerde de gele rijder als door een wesp gestoken."
Dus als Armstrong een wesp tegenkomt in de tour dan kan die wesp maar beter steken
Duchenne Heroes Team Aces4Duchenne

bike_add1ct
Forum-lid

bike_add1ct 02 jul 2005 21:27

Ingehaald!

Top 25:

1 David Zabriskie (USA) Team CSC                                    20.51 (54.67 km/h)
2 Lance Armstrong (USA) Discovery Channel                             0.02
3 Alexandre Vinokourov (Kaz) T-Mobile Team                            0.53
4 George Hincapie (USA) Discovery Channel                             0.57
5 Laszlo Bodrogi (Hun) Credit Agricole                                0.59
6 Floyd Landis (USA) Phonak Hearing Systems                           1.02
7 Fabian Cancellara (Swi) Fassa Bortolo                                   
8 Jens Voigt (Ger) Team CSC                                           1.04
9 Vladimir Karpets (Rus) Illes Balears-Caisse d'Epargne               1.05
10 Igor Gonzalez de Galdeano (Spa) Liberty Seguros-Würth              1.06
11 Bobby Julich (USA) Team CSC                                        1.07
12 Jan Ullrich (Ger) T-Mobile Team                                    1.08
13 Jose Enrique Gutierrez (Spa) Phonak Hearing Systems               1.12
14 Levi Leipheimer (USA) Gerolsteiner                                 1.13
15 Michael Rich (Ger) Gerolsteiner                                        
16 Jose Luis Rubiera (Spa) Discovery Channel                          1.16
17 Yaroslav Popovych (Ukr) Discovery Channel                          1.18
18 Bradley McGee (Aus) Française Des Jeux                             1.24
19 Marc Wauters (Bel) Rabobank                                        1.25
20 Ivan Basso (Ita) Team CSC                                          1.26
21 Sebastian Lang (Ger) Gerolsteiner                                  1.27
22 Benjamin Noval (Spa) Discovery Channel                             1.28
23 Robert Hunter (RSA) Phonak Hearing Systems                         1.30
24 Walter Bénéteau (Fra) Bouygues Telecom                                 
25 Santiago Botero (Col) Phonak Hearing Systems                           

mars_vos
Forum-lid

mars_vos 02 jul 2005 21:44

armstong-ullrich 2-0
keep the bike alive

maatchen
Forum-lid

maatchen 02 jul 2005 21:52

Een aantal mensen doen goede zaken, een aantal mensen schijten bagger, en een mens laat zien dat ie maar één doel heeft dit jaar.

Ullrich wordt stil gezet, maar als positief puntje: nadat Armstrong Ullrich passeerde met sneltreinvaart werd het gat tussen hen niet veel groter. Een teken dat Ullrich ondanks die deceptie en verzuring toch laat zien dat hij wil vechten?

race1d
Forum-lid

Gebruikersavatar race1d 02 jul 2005 23:02

Helaas voor Ullrich is vechten om in het wiel van Armstrong te blijven niet genoeg
Het was wel een mooie opening van de tour zo. Iedereen met Zabriskie in zijn tourpoultje gaat punten halen

casran
Forum-lid HC

casran 02 jul 2005 23:18

Quoten: Origineel geplaatst door race1d op 02 Juli 2005

Helaas voor Ullrich is vechten om in het wiel van Armstrong te blijven niet genoeg
Het was wel een mooie opening van de tour zo. Iedereen met Zabriskie in zijn tourpoultje gaat punten halen

Lol... net zoals in de Giro had ik Zabriskie naar voor geschoven. (zie hierboven)
Mijn 5 man van hierboven: Rich, Armstrong, Botero, Leipheimer en Zabriskie. Ik heb de top 2, maar de rest stelde me teleur.

- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

race1d
Forum-lid

Gebruikersavatar race1d 03 jul 2005 00:52

Ik had nummer 2 en 6 in 'mijn' team (en 11 en 12, maar daar krijg je bij tourdefrance.nl geen punten voor )
Vraag me af of er voor de eerste bergetappe nog een wisseling van de gele trui gaat plaatsvinden. Wellicht de ploegentijdrit, maar als je ziet wat CSC aan tijdrijders in huis heeft (Zabriskie, Julich, Voigt, Basso ...). Alhoewel Armstrong 3 seconde moet kunnen goedmaken natuurlijk (willen is een tweede)

casran
Forum-lid HC

casran 03 jul 2005 00:56

Quoten: Origineel geplaatst door race1d op 02 Juli 2005

...
Vraag me af of er voor de eerste bergetappe nog een wisseling van de gele trui gaat plaatsvinden. Wellicht de ploegentijdrit, maar als je ziet wat CSC aan tijdrijders in huis heeft (Zabriskie, Julich, Voigt, Basso ...). Alhoewel Armstrong 3 seconde moet kunnen goedmaken natuurlijk (willen is een tweede)

Een vluchtgroep met een renner à la Voeckler misschien, of Voigt (meester-aanvaller die slechts op een dikke minuut staat).
En voor de ploegentijdrit: bemerk dat Discovery en CSC de twee sterke blokken zijn. Elk hebben ze maar liefst 5 renners die binnen de anderhalve minuut (top 26) finishten; en binnen de 1min40 (top 34) gaat het over 8 (!) Discovery's en 7 CSC'ers !!!

Plaats reactie