sterkste wielen
Hallo r.o.b ik las je probleem met je wielen, zelf rij ik op een gazelle special 68 cm , en ik ben 203cm lang met een binnen been lengte van 106.
en ik rij ook op mavic cxp 36 spaaks wielen met ultegra naven met spaken van DT , het probleem wat je aangaf met die brekende spaken van hoshi dat ken heb daar zelf ook ervaring mee.ben toen overgestapt naar een vakman FM ,en een stel wielen laten bouwen met 36 spaken van DT competion,en nooit geen last meer gehad van brekende spaken
dus het ervarings advies van mij: mavic cxp 36 sp met DT spaken en goede naven geen naven die al overgespaakt zijn
is het beste begin.
en ik rij ook op mavic cxp 36 spaaks wielen met ultegra naven met spaken van DT , het probleem wat je aangaf met die brekende spaken van hoshi dat ken heb daar zelf ook ervaring mee.ben toen overgestapt naar een vakman FM ,en een stel wielen laten bouwen met 36 spaken van DT competion,en nooit geen last meer gehad van brekende spaken
dus het ervarings advies van mij: mavic cxp 36 sp met DT spaken en goede naven geen naven die al overgespaakt zijn
is het beste begin.
Quoten: Origineel geplaatst door chevalier op 25 Juni 2005
Hallo r.o.b ik las je probleem met je wielen, zelf rij ik op een gazelle special 68 cm , en ik ben 203cm lang met een binnen been lengte van 106.en ik rij ook op mavic cxp 36 spaaks wielen met ultegra naven met spaken van DT , het probleem wat je aangaf met die brekende spaken van hoshi dat ken ik, Heb daar zelf ook ervaring mee.ben toen overgestapt naar een vakman FM ,en een stel wielen laten bouwen met 36 spaken van DT competion,en nooit geen last meer gehad van brekende spakendus het ervarings advies van mij: mavic cxp 36 sp met DT spaken en goede naven geen naven die al overgespaakt zijn is het beste begin.
Hallo r.o.b ik las je probleem met je wielen, zelf rij ik op een gazelle special 68 cm , en ik ben 203cm lang met een binnen been lengte van 106.en ik rij ook op mavic cxp 36 spaaks wielen met ultegra naven met spaken van DT , het probleem wat je aangaf met die brekende spaken van hoshi dat ken ik, Heb daar zelf ook ervaring mee.ben toen overgestapt naar een vakman FM ,en een stel wielen laten bouwen met 36 spaken van DT competion,en nooit geen last meer gehad van brekende spakendus het ervarings advies van mij: mavic cxp 36 sp met DT spaken en goede naven geen naven die al overgespaakt zijn is het beste begin.
Quoten: Origineel geplaatst door chevalier op 25 Juni 2005
Quoten: Origineel geplaatst door chevalier op 25 Juni 2005
Hallo r.o.b ik las je probleem met je wielen, zelf rij ik op een gazelle special 68 cm , en ik ben 203cm lang met een binnen been lengte van 106.en ik rij ook op mavic cxp 36 spaaks wielen met ultegra naven met spaken van DT , het probleem wat je aangaf met die brekende spaken van hoshi dat ken ik, Heb daar zelf ook ervaring mee.ben toen overgestapt naar een vakman FM ,en een stel wielen laten bouwen met 36 spaken van DT competition,en nooit geen last meer gehad van brekende spakendus het ervarings advies van mij: mavic cxp 36 sp met DT spaken en goede naven geen naven die al overgespaakt zijn is het beste begin.
Quoten: Origineel geplaatst door chevalier op 25 Juni 2005
Hallo r.o.b ik las je probleem met je wielen, zelf rij ik op een gazelle special 68 cm , en ik ben 203cm lang met een binnen been lengte van 106.en ik rij ook op mavic cxp 36 spaaks wielen met ultegra naven met spaken van DT , het probleem wat je aangaf met die brekende spaken van hoshi dat ken ik, Heb daar zelf ook ervaring mee.ben toen overgestapt naar een vakman FM ,en een stel wielen laten bouwen met 36 spaken van DT competition,en nooit geen last meer gehad van brekende spakendus het ervarings advies van mij: mavic cxp 36 sp met DT spaken en goede naven geen naven die al overgespaakt zijn is het beste begin.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4816
- Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44
Quote: Origineel geplaatst door schmo op 25 Juni 2005
Waarom quoten sommigen zichzelf na een paar minuten?
Zal wel zijn om een reactie uit te lokken, wat dus hierbij is gelukt.
Waarom quoten sommigen zichzelf na een paar minuten?
Zal wel zijn om een reactie uit te lokken, wat dus hierbij is gelukt.
Quoten: Origineel geplaatst door scottwilko op 25 Juni 2005
Quote: Origineel geplaatst door schmo op 25 Juni 2005
Waarom quoten sommigen zichzelf na een paar minuten?
Zal wel zijn om een reactie uit te lokken, wat dus hierbij is gelukt.
Nee helaas ik heb me net nieuw aangemeld als forumleesfan
het ging niet helemaal goed met die berichtjes quote, maar beter 3
maal dan helemaal geen goed advies . chevalier
Quote: Origineel geplaatst door schmo op 25 Juni 2005
Waarom quoten sommigen zichzelf na een paar minuten?
Zal wel zijn om een reactie uit te lokken, wat dus hierbij is gelukt.
Nee helaas ik heb me net nieuw aangemeld als forumleesfan
het ging niet helemaal goed met die berichtjes quote, maar beter 3
maal dan helemaal geen goed advies . chevalier
Ik mis eigenlijk nog de Mavic Cosmos in deze thread. Ben zelf rond de 100kg en fiets al een jaar of 3 tevreden rond op de blauwe Cosmos wielen. Geen enkele ellende.
Nu zou ik zelf wel een iets hogere velg willen. Wat zijn dan de opties? Zijn de Mavic Cosmic Elite ook sterk genoeg?
Nu zou ik zelf wel een iets hogere velg willen. Wat zijn dan de opties? Zijn de Mavic Cosmic Elite ook sterk genoeg?
"Of de oeroude gietijzeren Rigida DP18 velg. Ook perfect als voorhamer tijdens situaties die enig fysiek geweld behoeven!"
Ik heb toevallig net deze velgen op mijn nieuwe fiets.....zijn toch echt van aluminium.....................EN sterk!
Ik heb toevallig net deze velgen op mijn nieuwe fiets.....zijn toch echt van aluminium.....................EN sterk!
"hooghartig als van adel, deint de perzik boven het zadel" G. Cox
Ik zou ook naar dp18 velgen gaan kijken. Ik had ze op mijn vorige fiets. Alhoewel ze redelijk aan de zware kant zijn waren ze niet kapot te krijgen!
Zo lag er ineens een brok beton op de weg waar ik met 40 km/u overheen knalde. Twee klapbanden, ik hing over mijn stuur heen en bleef nog maar net op de fiets. De velgen waren nog kaarsrecht.. Een paar maanden later vloog ik redelijk hard uit de bocht in een afdaling (gelukkig aan de kant van een rotswand ipv een ravijn). M'n voorrem was helemaal verbogen, het stuur prikte redelijk hard in mijn benen doordat een en ander verbogen was, maar het voorwiel: je raadt het al, geen slagje te bekennen..
Zo lag er ineens een brok beton op de weg waar ik met 40 km/u overheen knalde. Twee klapbanden, ik hing over mijn stuur heen en bleef nog maar net op de fiets. De velgen waren nog kaarsrecht.. Een paar maanden later vloog ik redelijk hard uit de bocht in een afdaling (gelukkig aan de kant van een rotswand ipv een ravijn). M'n voorrem was helemaal verbogen, het stuur prikte redelijk hard in mijn benen doordat een en ander verbogen was, maar het voorwiel: je raadt het al, geen slagje te bekennen..
-
- Forum-lid
- Berichten: 3324
- Lid geworden op: 06 apr 2004 15:33
Ik ben ook een keer zijlings aangereden door een auto, mijn toenmalige DP18 velgen () hadden wel een klein slagje opgelopen, en dan is het ook gelijk heel lastig om die eruit te (laten) halen. Dat is weer het nadeel van een superstijve en sterke velg.