Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

oude ksyriums

casran
Forum-lid HC

casran 15 jun 2005 22:47

Quote: Origineel geplaatst door Scepticus op 15 Juni 2005

Die nieuwe Cosmics hebben een full carbon velg.

Ja. En het lijkt deze keer om een echte carbonvelgen met nut te gaan, ipv de niet-structurele velg die ze boven een alu-wiel bouwden:
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

casran
Forum-lid HC

casran 15 jun 2005 22:52

Heb ik iets gemist, of zijn de prototypes die ondere andere Cipollini in Milaan-SanRemo 2004 reed nooit in produktie gekomen? Of zijn dat nu dezelfde die nu opduiken?
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

remi
Forum-lid

remi 15 jun 2005 23:16

Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 15 Juni 2005

Heb ik iets gemist, of zijn de prototypes die ondere andere Cipollini in Milaan-SanRemo 2004 reed nooit in produktie gekomen? Of zijn dat nu dezelfde die nu opduiken?

ik denk dat niet veel mensen meer kennis van dit soort zaken hebben dan jouw

hans
Forum-lid

hans 15 jun 2005 23:28

niet-structurele carbon velgen hebben één voordeel  ten opzichte van normale Alu clincher velgen.. de earodynamica!
Verder staat het natuurlijk ook erg strak.
ps. die nieuwe ksyriums vind ik ook niet bepaald mooi, en die prijs
Niemand zegt dat het moet,<br>
maar toch, of juist daarom wil je het beleven.

erikvd
Forum-lid

erikvd 16 jun 2005 01:59

Zo op het plaatje vind ik de ksyriums ook zeker niet mooi, het design iis veel te druk. Maar misschien staan ze onder een fiets beter.

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 16 jun 2005 10:52

@CASRAN volgens mij waren er problemen met de wielen dat ze iets te vaak krak zeiden. Want op een aantal beurzen voor 2005 heeft mavic ze ook al laten zien, maar ze zijn nog altijd niet in productie gekomen voor gewone concumenten.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

ilgrasso
Forum-lid

ilgrasso 16 jun 2005 11:20

Quoten: Origineel geplaatst door Remi op 03 Juni 2005

Ik wil graag het Ksyrium model 2002,

kopen, het liefst nieuw maar zou iemand/site ofzo hem nog verkopen? Ik vind deze ksyriums wel heeel mooi uitzien vergeleken de nieuwe series...
weet iemand dat toevallig of moet ik marktplaats een 2e hands setje kopen...?

Als je graag de 'oude' Ksyriums wilt hebben kun je die nog steeds (in onderdelen) bestellen. Voor de oude Ksyriums zijn reserve onderdelen leverbaar (naaf, spaak, velg, snelsluiter). Als je alle onderdelen bestelt kun je zelf het wiel (laten) bouwen.
Succes!
WARNING! Post may contain irony. Discontinue reading if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure.

casran
Forum-lid HC

casran 16 jun 2005 12:22

Quote: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 16 Juni 2005
@CASRAN volgens mij waren er problemen met de wielen dat ze iets te vaak krak zeiden. Want op een aantal beurzen voor 2005 heeft mavic ze ook al laten zien, maar ze zijn nog altijd niet in productie gekomen voor gewone concumenten.

Ah zo... ik vroeg het me al af, want zag er in 2004 meermaals profs mee rijden (Cipo en Petacchi in Milaan-SanRemo, Bettini in de Waalse klassiekers...).

Die "oude" Ksyriums vind ik idd ook heel mooi. Met wat geluk kan je ze nog ergens op de kop tikken bij een handelaar die ze nog heeft, en vraag meteen korting omdat het een oud model is.
Ik kocht in september Mavic Cosmos wieletjes, maar ik wou ook de oudere versie (volledig zwart, met zwarte spaken). Ik was bij Salden en die had die oude versie niet meer, totdat ik dat in een fiets ergens in de winkel zag staan: ik heb ze er laten uithalen.

remi
Forum-lid

remi 16 jun 2005 13:33

Ah zo... ik vroeg het me al af, want zag er in 2004 meermaals profs mee rijden (Cipo en Petacchi in Milaan-SanRemo, Bettini in de Waalse klassiekers...).Die "oude" Ksyriums vind ik idd ook heel mooi. Met wat geluk kan je ze nog ergens op de kop tikken bij een handelaar die ze nog heeft, en vraag meteen korting omdat het een oud model is. Ik kocht in september Mavic Cosmos wieletjes, maar ik wou ook de oudere versie (volledig zwart, met zwarte spaken). Ik was bij Salden en die had die oude versie niet meer, totdat ik dat in een fiets ergens in de winkel zag staan: ik heb ze er laten uithalen.

ja idd maar dan moet ik ze wel tegenkomen... en dan is niet zo'n grote kans

mensma
Forum-lid

mensma 17 jun 2005 20:18

Ik kwam deze tegen, ik neem aan dat je alleen niet naar tubes op zoek bent?...
http://fiets.2dehands.be/markt/fiets_ac ... zwart.html

bart-jan
Forum-lid

bart-jan 17 jun 2005 21:06

Quote: Origineel geplaatst door mensma op 17 Juni 2005

Volgens mij zijn ze gewoon voor normale banden, de Vittoria (open) Corsa CX-en zijn normale banden en bovendien zijn Ksyriums voor zover ik weet niet voor tubes leverbaar. Ik denk dat het een misverstandje is, en dat de advertentietekst van de Belgische adverteerder 'tuben' vertaald moet worden met 'banden'.

schmo
Forum-lid

schmo 17 jun 2005 21:13

Quote: Origineel geplaatst door Bart-Jan op 17 Juni 2005
Quote: Origineel geplaatst door mensma op 17 Juni 2005

Volgens mij zijn ze gewoon voor normale banden, de Vittoria (open) Corsa CX-en zijn normale banden en bovendien zijn Ksyriums voor zover ik weet niet voor tubes leverbaar. Ik denk dat het een misverstandje is, en dat de advertentietekst van de Belgische adverteerder 'tuben' vertaald moet worden met 'banden'.

Ksyriums worden wel degelijk ook geproduceerd voor tubes, en corsa evo cx zijn leverbaar als tubes...

Plaats reactie