Over de wielersport en zijn beoefenaars.

FIETSBOEKEN ! voor de verzamelaar. TIPS?

rtimeepic
Forum-lid

rtimeepic 06 mei 2005 19:36

Mooi stalen Ros Allard,
Net email naar de Bruna verstuurd: Extra bestelling:Auteur / Titel
Benjo Maso / Zweet der Goden
Dino Buzzati / De Ronde van Italië
Aart Aarsbergen en Peter Nijssen / Kampioenen twijfelen niet
Martin Ros- Triomf
Wilfried de Jong / De linkerbil van Bettini
Jan Ulrich / Door de Pijngrens
Jeroen Wielaert - 1996 / Gert-Jan Theunisse - De fiets de fiets en verder niets' van
Qua poezie lees ik eerst nog een paar gedichten in de Fiets van de huisdichter. Spreekt me zeker aan maar ik wil er geen avond mee vullen.
Literaire groeten, en wie zegt dat fietsen alleen dom stoempen is ? 
van een beetje wind is nog niemand kapot gegaan.....

mars_vos
Forum-lid

mars_vos 07 mei 2005 12:54

43 wielerverhalen van tim krabbe is ook een leuk boek
keep the bike alive

remi
Forum-lid

remi 07 mei 2005 13:54

Quoten: Origineel geplaatst door Erik vD op 04 Mei 2005

Jan Ullrich heeft ook een boek geschreven: door de pijngrens. Hij is sowieso te koop bij bol.com.  Daarnaast zie ik nog geen boek over de Tour. Daar heb je toch ook mooie boeken over!

bij bol.com is er alleen Ullrich-Alles of niets
niet door de pijngrens, dat is van Armstrong, of heeft ullrich nog een boek?
gr. Remi
http://www.nl.bol.com/is-bin/INTERSHOP. ... =22070924C

rtimeepic
Forum-lid

rtimeepic 07 mei 2005 15:42

IMG class=TeaserBildlinks title=Ganz oder gar nicht height=222 alt=Ganz oder gar nicht src= http://www.janullrich.de/media/I041040/000534.jpg>Der Jan zaggt, Ganz oder gar Nichts. Klinkt toch wel goed in het steenkolen duits.

erikvd
Forum-lid

erikvd 07 mei 2005 18:29

Quoten: Origineel geplaatst door Remi op 07 Mei 2005

bij bol.com is er alleen Ullrich-Alles of niets
niet door de pijngrens, dat is van Armstrong, of heeft ullrich nog een boek?
gr. Remi

Hmm, je hebt gelijk inderdaad. Heb vast verkeerd gelezen.

wijkie
Forum-lid

wijkie 08 mei 2005 23:37

Lekker relaxen in de tuin, muscle relax op de pootjes,  boek: Biografie Winston Churchill 

Als er dan af en toe geen wielerboeken maar biografieen worden gelezen, mag ik dan Henk van Gelders biografie van Simon Carmiggelt aanraden.
Allard

schmo
Forum-lid

schmo 08 mei 2005 23:41

Lekker relaxen in de tuin het was hier 9 graden bij windkracht 5 á 6, lekker chillen zal je bedoelen!

freek
Forum-lid

freek 10 mei 2005 12:58

Het mooiste wielerboek dat ik ken is "De Ronde van Italië" van Dino Buzzati (vertaald uitgegeven bij Veen; met wat zoeken moet het nog wel te vinden zijn); de grootste klassieker in ons taalgebied is "Het rijke Vlaamsche wielerleven", door Karel Van Wijndale, uitgegeven in 1943 maar in antiquariaten of internethandels duikt het wel eens op (zie bv http://www.boekwinkeltjes.nl/gevplus.ph ... nummer=166): dat is echt een onmisbaar standaardwerk, dat een heel gedetailleerde schets geeft van de wielrennerij voor de tweede wereldoorlog: soms heroïsch, soms hilarisch, altijd historisch! Als het ook in het Frans mag: "Les forçats de la route" door Albert Londres (ook uitgegeven onder de titel "Tour de France, Tour de souffrances"): een literair verslag van de tour van 1924. En in de reeks Découvertes Gallimard is er een heel mooi boekje verschenen over de geschiedeinis van de Tour, "La saga du Tour de France", met prachtig foromaeriaal. UIt de eerste twee boeken vind je overigens een fragment om de website van mijn "fietsclubje" (nou ja...): http://pedallica.k1.be/

leich
Forum-lid

leich 10 mei 2005 14:17

Flandrien, van Stephan van Fleteren, schi-te-rend fotoboek(je)!!! Niet te missen!
quote"Flandrien is een klein fotoboekje over wielrennen in Vlaanderen. Niet het zoveelste boek over wielerkampioenen, wielerklassiekers of einduitslagen met juichende wielrenners aan de streep.Maar een klein wielerbijbeltje over alles en nog wat met het wielergebeuren te maken heeft behalve de eigenlijke wielerwedstrijd zelf"unquote

rtimeepic
Forum-lid

rtimeepic 11 mei 2005 23:23

Quoten: Origineel geplaatst door schmo op 08 Mei 2005

Lekker relaxen in de tuin het was hier 9 graden bij windkracht 5 á 6, lekker chillen zal je bedoelen!

Schmo: Ja lekker relaxen ja in het zuiden is het altijd warmer dus in Brabant maar ook vandaag in Cannes, Cote d' Azur 24graden celcius & licht bewolkt op de croisette ( boulevard ). 1e dag van het filmfestival te Cannes. Het beste vervoermiddel tijdens het festival ? inderdaad de fiets of een gestretchte Limo of exotisch italiaans voiture of bicyclette, met je huur auto mag je niet langs de terassen cruisen.
Freek bedankt voor de Franse boeken tips, werken in Frankrijk o.k. maar Franse boeken lezen is niet mijn favoriete hobby buiten L'acheteur Cycliste. Ik zal er zeker eens naar uitkijken naar je suggesties. Jammer dat ik mijn fiets niet bij me heb, om van Cannes la Bocca naar Nice te fietsen langs de kust kan ik iedereen aanbevelen, vergeet dan niet te stoppen in Juan le Pin bij " Le Colombier " veel coolere strandtenten heb ik nog niet gezien. De site http://www.boekwinkeltjes.nl/gevondenplusbw.php is top, ik twijfelde om het 2 delige: DE RIJKE VLAAMSCHE WIELERLEVEN aan te schaffen maar ik ben benieuwd hoe het eruit ziet en ik heb nog geen oude boeken in mijn kast staan dus ik vertrouw op je oordeel. tevens besteld DE MILJOENENFIETS VAN RIK VAN STEENBERGEN

rtimeepic
Forum-lid

rtimeepic 13 mei 2005 15:58

Mooi stukje Vlaams:

n.a.v. bestelling Eekelaar ( Belgie )

Wat uw vraag betreft :
Eerst en vooral moet ik meedelen dat het mogelijk is dat Pantani is uitgeput. Deze week waren er nog slechts enkele exemplaren ter beschikking. Voor zekerheid moet ik dit navragen bij mijn collega van het magazijn, maar die is reeds naar huis. Dinsdag (want maandag is feestdag bij ons) laat ik je dat weten.
Hier zijn alvast de prijzen :

Pantani vive                        27,00 euro        Code PAN NL
Leeuw Museeuw                 33,00 euro        Code MUS
Omdat ic Vlaeminck ben     36,44 euro        Code RDV
Totaal                                96,44 euro
He Allard,
Biografieen: Simon Carmigelt ? mijn suggesties: William Jefferson Clinton, Kissinger, Hans Blix, Klaas Bruinsma, Michael Moore, Rudolph Hess, Jaques Brell, Che Guevara, Fidel Castro, Nelson mandela, Albert Heijn, Idi Amin, Mao, Gerry Adams, Poncke Prinsen, Ruud Bernard ( wie kent hem niet onze brabantse vriend uit Big Brother  )

leocuypers
Forum-lid

Gebruikersavatar leocuypers 13 mei 2005 23:32

kijk ook eens op de www.limburger.nl
ik heb daar het boek
40 jaar amstel gold race besteld

mooi boek vanaf 1966 tot heden

Plaats reactie