Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

Supremeblack

race1d
Forum-lid

Gebruikersavatar race1d 01 mei 2005 19:48

Ik heb een flesje via mijn vader en die zegt: gewoon op elk schakeltje een druppeltje. Niks moelijk doen met opwarmen en ook geen overdosis (kaars)vet op je ketting.
Ik merk wel dat je het goed bij moet houden, want ik zag nu toch wel roest op de ketting verschijnen en dat had ik met teflon nooit ....
Duchenne Heroes Team Aces4Duchenne

andre
Forum-lid

andre 03 mei 2005 14:07

Ik gebruik een industriele olie. Van kluber. Het is een smering die zeer sterk penetreert. Het bruist zelfs bij het aanbrengen. Daarna neem ik de ketting af, zorg ervoor dat er aan de buitenkant niks meer zit.
Ketting loopt als een zonnetje, pakt nauwelijk vuil aan en als ik de fiets was dan was ik zo de ketting mee en dan hoef ik niet meteen de ketting weer te smeren.
Oh ja, het smeermiddel mag gebruikt worden in de levensmiddelen industrie (dus je mag de ketting ook schoonlikken ).

timo002
Forum-lid

timo002 03 mei 2005 14:36

Quoten: Origineel geplaatst door race1d op 01 Mei 2005

Ik heb een flesje via mijn vader en die zegt: gewoon op elk schakeltje een druppeltje. Niks moelijk doen met opwarmen en ook geen overdosis (kaars)vet op je ketting.
Ik merk wel dat je het goed bij moet houden, want ik zag nu toch wel roest op de ketting verschijnen en dat had ik met teflon nooit ....

Het mag dan simpel en goedkoop zijn, maar ik gebruik ook gewoon teflon en heb nergens last van. Hij piept nooit, trekt geen smeer aan en loopt altijd soepel. Roets.. Nog nooit gezien. Misschien moet je hem wel wat vaker bijhouden, maar jah, wat is nu 30 minuten in de 2 weken.
En qua levensduur kan ik me niet voorstellen, dat als je de ketting met bijde smeermiddelen schoon houdt, deze met teflon sneller slijt.
Succes is niet voor altijd, en falen is niet fataal.

ronner
Forum-lid

ronner 16 mei 2005 17:48

.
Laatst gewijzigd door ronner op 06 aug 2020 11:51, 1 keer totaal gewijzigd.

vandenbroucke
Forum-lid

vandenbroucke 31 aug 2005 20:33

WAARSCHUWING!
Hierbij wil ik iedereen waarschuwen, om Supremeblack nooit te gebruiken. Het is gewoon modder en dat ga je niet gebruiken als smeermiddel voor je ketting. Heb alle gebruiksvoorschriften opgevolgd, maar het is een regelrechte ramp. Je moet de ketting grondig reinigen en daarmee verwijder je ook het binnenste vet uit de ketting. Met dit moddersmeermiddel slippen je derailleurwieltjes vast, de voorbladen en cassette worden smerig en je ketting gaat piepen en kraken. NOOIT GEBRUIKEN!
Bovendien is deze troep slechts op Internet en bij enkele winkels te koop en bij problemen zijn ze niet thuis.
Bij gebruik van dit middel en het volgen van de procedure, kan je gewoon je ketting gaan vervangen! Dus NOOIT GEBRUIKEN! SUPREMEBLACK kan het beste uit de handel worden genomen!
Met een stadsfiets kan ik iedereen al bijhouden, kan je nagaan als ik met de racefiets echt ga koersen. Dan win ik 8 keer de tour de france.

schmo
Forum-lid

schmo 31 aug 2005 22:06

Quote: Origineel geplaatst door VandenBroucke op 31 Augustus 2005
WAARSCHUWING!Hierbij wil ik iedereen waarschuwen, om Supremeblack nooit te gebruiken. Het is gewoon modder en dat ga je niet gebruiken als smeermiddel voor je ketting. Heb alle gebruiksvoorschriften opgevolgd, maar het is een regelrechte ramp. Je moet de ketting grondig reinigen en daarmee verwijder je ook het binnenste vet uit de ketting. Met dit moddersmeermiddel slippen je derailleurwieltjes vast, de voorbladen en cassette worden smerig en je ketting gaat piepen en kraken. NOOIT GEBRUIKEN! Bovendien is deze troep slechts op Internet en bij enkele winkels te koop en bij problemen zijn ze niet thuis. Bij gebruik van dit middel en het volgen van de procedure, kan je gewoon je ketting gaan vervangen! Dus NOOIT GEBRUIKEN! SUPREMEBLACK kan het beste uit de handel worden genomen!

Ik ga het subiet bestellen! Kijken of er iets van waar is...

marky
Forum-lid

marky 31 aug 2005 22:10

Quoten: Origineel geplaatst door VandenBroucke op 31 Augustus 2005

WAARSCHUWING!
Hierbij wil ik iedereen waarschuwen, om Supremeblack nooit te gebruiken. Het is gewoon modder en dat ga je niet gebruiken als smeermiddel voor je ketting. Heb alle gebruiksvoorschriften opgevolgd, maar het is een regelrechte ramp. Je moet de ketting grondig reinigen en daarmee verwijder je ook het binnenste vet uit de ketting. Met dit moddersmeermiddel slippen je derailleurwieltjes vast, de voorbladen en cassette worden smerig en je ketting gaat piepen en kraken. NOOIT GEBRUIKEN!
Bovendien is deze troep slechts op Internet en bij enkele winkels te koop en bij problemen zijn ze niet thuis.
Bij gebruik van dit middel en het volgen van de procedure, kan je gewoon je ketting gaan vervangen! Dus NOOIT GEBRUIKEN! SUPREMEBLACK kan het beste uit de handel worden genomen!

Die van mij zijn nog niet dichtgeslibd. Als je deze kritiek mailt naar de bedenker van dit spul, krijg je vast wel een constructieve reactie van hoe je het spul WEL kunt gebruiken en misschien kan hij het als input gebruiken ter verbetering van het product. Ik had een flesje uit een lichting van mindere kwaliteit (kwam door opschaling), merkte ik ook met fietsen. Hierop attendeerde ik de bedenker en hij legde het uit en stuurde me gratis een flesje van een nieuwe betere lichting.
koelie joelie!

kobus
Forum-lid

kobus 01 sep 2005 12:30

Quoten: Origineel geplaatst door VandenBroucke op 31 Augustus 2005

WAARSCHUWING!

Tsjonge, tsjonge wat een krokodillen tranen. Zet ook nog effe een advertentie in een landelijk dagblad. Enige nuance is wel op z'n plaats. Ja, ik behoor tot de tevreden gebruikers, er slipt niks dicht, er kraakt niets, cas. is schoon en ketting is tot nu toe niet versleten. Oh ja. Als je een mailtje stuurt krijg je ook antwoord, tenminste ik wel.

Plaats reactie