Elftedenfiets tocht 2011
Vorig jaar voor het eerst gereden en zeer goed bevallen, vooral de sfeer was geweldig. Het was druk, maar niet te druk, en overal wel redelijk door kunnen rijden, ondanks dat ik in een late groep zat. Je moet er gewoon niet aan mee gaan doen met de instelling om hard te rijden. Gewoon handjes op het stuur en peddelen, dan is het prima rijden en op sommige stukken waar het kan, kan je alsnog doortrappen. En door die stempelposten worden die 240 redelijk makkelijk te doen, geeft net de mogelijkheid om de benen te strekken en wat te eten.
http://www.twitter.com/marcodej" onclick="window.open(this.href);return false;
Denk je? Niet voor de hoogtemeters hoop ik?
Ik ga hem ook maar eens doen dit jaar. Althans, ik heb een kaartje besteld. Je moet nog wel ingeloot worden toch?
En hoe zorg je ervoor dat je in een vroege groep start? Of heb je daar geen invloed op?
Ik ga hem ook maar eens doen dit jaar. Althans, ik heb een kaartje besteld. Je moet nog wel ingeloot worden toch?
En hoe zorg je ervoor dat je in een vroege groep start? Of heb je daar geen invloed op?
[quote="Lavsson"]Denk je? Niet voor de hoogtemeters hoop ik? [/quote]
Onderschat de heuvelzone in zuid-west Friesland niet!;)
[quote="Lavsson"]Ik ga hem ook maar eens doen dit jaar. Althans, ik heb een kaartje besteld. Je moet nog wel ingeloot worden toch? [/quote]
Dat zou kunnen, ik weet eigenlijk niet hoe dat werkt. Mijn vader heeft 'm zo vaak gereden dat hij automatisch altijd 2 kaarten krijgt toegewezen. Ik heb ook wel eens gehoord dat de animo wat terugloopt waardoor je verzekerd bent van een kaart.
[quote="Lavsson"] En hoe zorg je ervoor dat je in een vroege groep start? Of heb je daar geen invloed op?[/quote]
Daar heb je geen enkele invloed op helaas.
Onderschat de heuvelzone in zuid-west Friesland niet!;)
[quote="Lavsson"]Ik ga hem ook maar eens doen dit jaar. Althans, ik heb een kaartje besteld. Je moet nog wel ingeloot worden toch? [/quote]
Dat zou kunnen, ik weet eigenlijk niet hoe dat werkt. Mijn vader heeft 'm zo vaak gereden dat hij automatisch altijd 2 kaarten krijgt toegewezen. Ik heb ook wel eens gehoord dat de animo wat terugloopt waardoor je verzekerd bent van een kaart.
[quote="Lavsson"] En hoe zorg je ervoor dat je in een vroege groep start? Of heb je daar geen invloed op?[/quote]
Daar heb je geen enkele invloed op helaas.
[quote="Lavsson"]Denk je? Niet voor de hoogtemeters hoop ik?
[/quote]
, meer voor de afstand. Voor die hoogtemeters verdwijn ik paar weken daarvoor een weekje naar Limburg. Ik heb er al zin in, die tacx heb ik nu wel genoeg gezien!
[/quote]
, meer voor de afstand. Voor die hoogtemeters verdwijn ik paar weken daarvoor een weekje naar Limburg. Ik heb er al zin in, die tacx heb ik nu wel genoeg gezien!
Eenvoud kenmerkt het ware.
-
- Forum-lid
Ik heb de Elfstedentocht voorheen al eens tien keer gefietst. Toevallig nu weer ingeschreven om samen met mijn vrouw de tocht te doen. Na tien keer vond ik het mooi geweest vanwege de drukte. Grote groepen recreanten en snelle jelle's op racefietsen gaan niet altijd goed samen. Maar de sfeer is super. De tweede lus (na doorkomst in Bolsward) is het leukste. Er is inderdaad een aantal tijdcontroles per startgroep. Als je dus te snel fietst moet je bij deze controles (stempelpost) wachten.
Geinig, ga m ook weer rijden dit jaar, rotterdam zal ook wel weer vertegenwoordigt zijn. We hebben met milaan san remo immers een perfecte voorbereiding op de 11steden
Tegen die tijd maar eens kijken of de startgroepen een beetje in de buurt zitten, kunnen we misschien nog wel met wat forumleden bij elkaar klonteren
Tegen die tijd maar eens kijken of de startgroepen een beetje in de buurt zitten, kunnen we misschien nog wel met wat forumleden bij elkaar klonteren
Iedereen zegt dat de sfeer zo goed is
Ik heb hem 5x gefietst(ben nu 19) en ga voor de 6de en vond de eerste twee edities toch echt gezelligere qua mensen dan de latere. Misschien ligt het aan mij.
En denk idd om het heuvlige prachtige zuid-west Friesland waar ik toevallig ook woon:p Ik zou mij meer druk maken om het laatste stuk langs de dijk.
Maar je hoeft niet uitgeloot te worden. Als je je ingeschreven hebt dan heb je een kaart. Na 15.000 mensen wordt de ingeschrijving gesloten. Het is wel zo dat als je hem vijf keer gefietst heb(mag met onderbrekingen van éen jaar) dan wordt je 'uitgenodigd' en heb je sowieso een kaart. De laatste jaren wordt het weer wat drukker omdat het de afgelopen drie jaar mooi tot erg mooi(32 graden) was en er dan toch meer mensen komen.
Als je een eerder kaart wilt zul je MP in de gaten moeten houden, er is altijd wel aardig wat handel in vroeg kaarten.
Tot in Bolsward bij de elfstedentocht
Ik heb hem 5x gefietst(ben nu 19) en ga voor de 6de en vond de eerste twee edities toch echt gezelligere qua mensen dan de latere. Misschien ligt het aan mij.
En denk idd om het heuvlige prachtige zuid-west Friesland waar ik toevallig ook woon:p Ik zou mij meer druk maken om het laatste stuk langs de dijk.
Maar je hoeft niet uitgeloot te worden. Als je je ingeschreven hebt dan heb je een kaart. Na 15.000 mensen wordt de ingeschrijving gesloten. Het is wel zo dat als je hem vijf keer gefietst heb(mag met onderbrekingen van éen jaar) dan wordt je 'uitgenodigd' en heb je sowieso een kaart. De laatste jaren wordt het weer wat drukker omdat het de afgelopen drie jaar mooi tot erg mooi(32 graden) was en er dan toch meer mensen komen.
Als je een eerder kaart wilt zul je MP in de gaten moeten houden, er is altijd wel aardig wat handel in vroeg kaarten.
Tot in Bolsward bij de elfstedentocht
Blacksmith Avenue
Blacksmith Ruota
Blacksmith Strada
Blacksmith Ruota
Blacksmith Strada