Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

AX Lightness

timowr
Forum-lid

timowr 19 jan 2005 23:47

Ik zie geen bronnen

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 20 jan 2005 11:58

http://www.cyclingnews.com/news.php?id= ... /aug09news
http://www.cyclingnews.com/photos/2004/ ... ike/CH8864
I weigh 152 lbs and have brokme 2 AX sprint saddles. Both broke at the carbon rails!!!

Geplaatst: Za Aug 28, 2004 9:12 pm    nderwerp: German hope out of Olympic due to broken AX-Lightness saddle

Lado Fumic broke his AX Lightness saddle during the mens race today. It cut him (no severely) in the A.. I Guess a good old Flite would have been the better choise.........
Fumic ging niet onderuit in de wedstrijd, het zadel brak spontaan.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

andre
Forum-lid

andre 24 jan 2005 17:19

Ik wil jullie wel op de hoogte houden! ik ben inmiddels in het bezit van een zadel en zadelpen van AX Lightness.
Type zadel: Endurance
Pen: Europa (white edition)
Ik ga er over een maand ofzo mee fietsen (dan hoop ik in het bezit te zijn van mijn frame, scott cr1 team isseu)
Op de site van weightweenies hoor ik wel weer goede geluiden. ik heb besloten er niet zo op te letten en gwoon dat spul te gebruiken..geheel belangeloos voor jullie! Wie geld wil storten mag dat doen, jullie hebben er immers allemaal baat bij dat ik dat spul ga testen

giant-eric
Forum-lid

giant-eric 28 jan 2005 13:38

Quoten: Origineel geplaatst door Andre op 24 Januari 2005

Ik wil jullie wel op de hoogte houden! ik ben inmiddels in het bezit van een zadel en zadelpen van AX Lightness.
Type zadel: Endurance
Pen: Europa (white edition)
Ik ga er over een maand ofzo mee fietsen (dan hoop ik in het bezit te zijn van mijn frame, scott cr1 team isseu)
Op de site van weightweenies hoor ik wel weer goede geluiden. ik heb besloten er niet zo op te letten en gwoon dat spul te gebruiken..geheel belangeloos voor jullie! Wie geld wil storten mag dat doen, jullie hebben er immers allemaal baat bij dat ik dat spul ga testen

En wat heeft die fiets in totaal gekost ?
plaatje ?
ik ben dus ook SpEric dusss......<br>
<br>
Doe mee met het Fiets-forum shirt. check topic kleding en schoeisel: <br>

andre
Forum-lid

andre 30 jan 2005 00:05

Nou, plaatje gaat niet lukken. Ik heb mijn frame nog niet. Maar goed. Ik monteer de Scott Cr1 als volgt af. Shimano Dura-ace 10speed. Mavic Ksyriums. Zadelpen en zadel zijn al genoemd. stuurpen deda forza. stuur deda spectrum. stuurlint deda carbon (zilver). pedalen ook dura-ace+bijbehorende topsschoentjes van shimano.
Prijs? Ik wil het niet weten. Ik pin en dan doe ik mijn ogen dicht en ga op de tast op zoek naar de knop "ja"

bike_add1ct
Forum-lid

bike_add1ct 30 jan 2005 00:41

Lol. Top-afmontage hoor. Een aardig droomfietsje zo.

andre
Forum-lid

andre 31 jan 2005 14:26

Dat dacht ik! Ik baal ontzettend dat mijn frame er nog niet is, want ik heb een enorme zin om de boel op te bouwen

blehh
Forum-lid

blehh 16 feb 2005 12:51

mijn ax remmen remmen erg goed, ik kan zeggen dat ik niet veel verschil merk tussen die en mijn oudere record remmen en ik ben niet de enige..ligt ook aan de rem-blokken. De zg's schijnen nadat ze vernieuwt zijn [powercam] ook beter te remmen dan in de tour test werd gevonden...
Dat ulrichs combi brak lag niet zozeer aan ax :], de pennen van ax zijn zeer betrouwbaar [ ik weeg tenslotte 81 kg bij 1.94 en heb geen problemen] en carbon zadels zijn nou eenmaal wat kwetsbaarder..ook op de olympiade is de combi die die fumic reed gebroken, dit kwam omdat hij ermee gevallen was en de combi daardoor kapot was gegaan..but he, gewoon proberen, mooi zijn ze in ieder geval !!

andre
Forum-lid

andre 17 feb 2005 17:05

mooi zijn ze zeker! en daar blijft het bij mij ook nog steeds bij, ik heb nog steeds mijn Scott frame niet.

rtimeepic
Forum-lid

rtimeepic 31 mei 2005 20:02

AX Lightness remmen worden in L'acheteur Cycliste van april 2005 geroemd om de remkracht en gewicht. Er was een lezer die klaagde dat hij zijn spullen niet snel genoeg kreeg aangezien hij niet wilde vooruit betalen en dat de zending onder rembours niet goed werd geaccepteerd door de duitste vrienden. Waarschijnlijk was de hoofdoorzaak dat ze elkaar voor geen meter verstaan.
Kunst met een grote K, gewoon prachtig

van een beetje wind is nog niemand kapot gegaan.....

sharkman
Forum-lid

sharkman 31 mei 2005 23:47

Ax remmen in de praktijk gewoon goed (fractioneel minder dan de 0g 2005) maar zijn minder geschikt voor niet wedstrijdrijders (= minder in staat goed gedoseerd te remmen). 
Een Ax zadel kan overigens zeker breken maar dat gebeurd met bijvoorbeeld een zadel van Fizik veel eerder (een alliante carbon heeft wat breuk betreft echt een reputatie en dat maakt een fizik niet per definitie slecht). Ax zadelpennen zijn technisch vergelijkbaar met Schmoke en zeker zo betrouwbaar (Schmolke heeft zijn reputatie met sturen opgebouwd)

erikvd
Forum-lid

erikvd 01 jun 2005 01:37

Quoten: Origineel geplaatst door Sharkman op 31 Mei 2005

Ax remmen in de praktijk gewoon goed (fractioneel minder dan de 0g 2005) maar zijn minder geschikt voor niet wedstrijdrijders (= minder in staat goed gedoseerd te remmen). 

Mij lijkt juist dat een wedstrijd renner wel goed doseerbare remmen nodig heeft....

Plaats reactie