van tuyl
-
- Forum-lid
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 22 nov 2005 23:34
Quoten: Origineel geplaatst door BIANCHI_EURO op 24 December 2004
Quoten: Origineel geplaatst door Henrdrikus op 22 December 2004
Vind het begrip ''erg duur'' wel een beetje meevallen. Van Tuyl bouwt nou eenmaal niet in massa aantallen en ook niet in standaard kleuren.Je btaalt nu eenmaal voor een kwalitatief super fiets naar eigen wensen.En dat ze staalsoorten importeren uit oostblok landen? Niet zo vreemd natuurlijk.Hier word ook de meeste staal soorten geproduceerd die Van tuyl gebruikt, denk aan Titanium.
En een zaak voor mensen die er niet zo heel veel verstand van hebben?? Lijkt me eerder andersom.Voor een gewone, standaard fiets hoef je juist NIET bij Van tuyl te wezen. Aangezien je je fiets volledig zelf kunt samenstellen met onderdelen, kleuren, special paint of andere wensen.En denk ook eens aan de vooruitstrevende ideen van Van tuyl, zoals een titanium met carbon buizen verlijmd frame.
Ze hebben gewoon andere manier van fietsen bouwen/leveren vergeleken met andere merken, waar je allemaal standaard modellen hebt. Lijkt me ook niks aan, allemaal dezelfde fiets....
Ik ben het gedeeltelijk wel eens met je post. Vooral de laatste regel van je post bevalt me zeer.
Maarrrr.... er staan wel een paar zaken in die niet kloppen. Daardoor denk ik dat je post voor een groot deel gebaseerd is op misvattingen.
Punt één VT is écht een dure tent als je 'm vergelijkt met anderen. Zelf begrijp ik niet dat er mensen zijn die meer dan 5000 Euro voor een fietsje uitgeven.... Daar wil ik nog aan toevoegen dat ik een paar verhalen heb gehoord over de afwikkeling van service gevallen waardoor ik er geen fiets wil kopen.
Staalsoorten...... Titanium is geen staalsoort maar een element. Fietsfabrikanten importeren ook geen staal maar buizen en de leveranciers van die buizen zijn op de vingers van één hand te tellen. Geen een komt er uit Rusland. De reden dat VT in Rusland zit is omdat de lonen er zo laag zijn en het niveau van opleiding er hoog is. Vind maar eens een goede TIG lasser..... Hier komt bij dat VT inderdaad veel in Titanium doet en naast vele grote voordelen is het enorme nadeel van dit materiaal dat het zeer moeilijk te lassen/ verwerken is. De buizen van de fietsen van VT zijn gewoon van standaard materiaal (voor zo snel ik dat heb kunnen zien (Columbus)). Of er ook daadwerkelijk Ti buizen uit Rusland komen is mij niet bekend.
Het "vooruitstrevende idee" om Ti met carbon te mengen komt volgens mij niet van VT. Ik meen dat Merlin er ook een heeft. En daarmee is gelijk een specialist op gebied van Ti frames genoemd (onbetaalbaar overigens voor iemand met brains).
Jij (en ook VT) doen voorkomen alsof het allemaal custom made materiaal is. Maar zelf bouwen ze daar echt niks volgens mij. Ze spuiten alleen. De aantallen van die fietsen zijn alleen niet zo massaal natuurlijk. Dat de frame buizen soms iets afwijken komt doordat buizen fabrikanten soms meerdere varianten bieden. Zo zijn er b.v. meerdere sets van de Columbus Altec2 set op de markt.
B.
Mensen van Tuyl frames komen uit Rusland (niet minder goed daardoor) de frames worden gemaakt door de oude wapenindustrie fabrieken die raketten enzo maakten. Hier wist men als een van de eerste hoe men goed titanium moest bewerken en lassen. (Ik heb het wel over titanium carbon frame van de rest van de frames weet ik het niet zeker of deze ook uit rusland komen)
Quoten: Origineel geplaatst door Henrdrikus op 22 December 2004
Vind het begrip ''erg duur'' wel een beetje meevallen. Van Tuyl bouwt nou eenmaal niet in massa aantallen en ook niet in standaard kleuren.Je btaalt nu eenmaal voor een kwalitatief super fiets naar eigen wensen.En dat ze staalsoorten importeren uit oostblok landen? Niet zo vreemd natuurlijk.Hier word ook de meeste staal soorten geproduceerd die Van tuyl gebruikt, denk aan Titanium.
En een zaak voor mensen die er niet zo heel veel verstand van hebben?? Lijkt me eerder andersom.Voor een gewone, standaard fiets hoef je juist NIET bij Van tuyl te wezen. Aangezien je je fiets volledig zelf kunt samenstellen met onderdelen, kleuren, special paint of andere wensen.En denk ook eens aan de vooruitstrevende ideen van Van tuyl, zoals een titanium met carbon buizen verlijmd frame.
Ze hebben gewoon andere manier van fietsen bouwen/leveren vergeleken met andere merken, waar je allemaal standaard modellen hebt. Lijkt me ook niks aan, allemaal dezelfde fiets....
Ik ben het gedeeltelijk wel eens met je post. Vooral de laatste regel van je post bevalt me zeer.
Maarrrr.... er staan wel een paar zaken in die niet kloppen. Daardoor denk ik dat je post voor een groot deel gebaseerd is op misvattingen.
Punt één VT is écht een dure tent als je 'm vergelijkt met anderen. Zelf begrijp ik niet dat er mensen zijn die meer dan 5000 Euro voor een fietsje uitgeven.... Daar wil ik nog aan toevoegen dat ik een paar verhalen heb gehoord over de afwikkeling van service gevallen waardoor ik er geen fiets wil kopen.
Staalsoorten...... Titanium is geen staalsoort maar een element. Fietsfabrikanten importeren ook geen staal maar buizen en de leveranciers van die buizen zijn op de vingers van één hand te tellen. Geen een komt er uit Rusland. De reden dat VT in Rusland zit is omdat de lonen er zo laag zijn en het niveau van opleiding er hoog is. Vind maar eens een goede TIG lasser..... Hier komt bij dat VT inderdaad veel in Titanium doet en naast vele grote voordelen is het enorme nadeel van dit materiaal dat het zeer moeilijk te lassen/ verwerken is. De buizen van de fietsen van VT zijn gewoon van standaard materiaal (voor zo snel ik dat heb kunnen zien (Columbus)). Of er ook daadwerkelijk Ti buizen uit Rusland komen is mij niet bekend.
Het "vooruitstrevende idee" om Ti met carbon te mengen komt volgens mij niet van VT. Ik meen dat Merlin er ook een heeft. En daarmee is gelijk een specialist op gebied van Ti frames genoemd (onbetaalbaar overigens voor iemand met brains).
Jij (en ook VT) doen voorkomen alsof het allemaal custom made materiaal is. Maar zelf bouwen ze daar echt niks volgens mij. Ze spuiten alleen. De aantallen van die fietsen zijn alleen niet zo massaal natuurlijk. Dat de frame buizen soms iets afwijken komt doordat buizen fabrikanten soms meerdere varianten bieden. Zo zijn er b.v. meerdere sets van de Columbus Altec2 set op de markt.
B.
Mensen van Tuyl frames komen uit Rusland (niet minder goed daardoor) de frames worden gemaakt door de oude wapenindustrie fabrieken die raketten enzo maakten. Hier wist men als een van de eerste hoe men goed titanium moest bewerken en lassen. (Ik heb het wel over titanium carbon frame van de rest van de frames weet ik het niet zeker of deze ook uit rusland komen)
-
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Garantie afhandeling van VT is uitstekend, kennis heeft nu al 6x een nieuw gratis frame gekregen, kan ie een beetje bij blijven qua mode kleurtje.(want anders had ie nu met een 8 haar oude kleur gezeten). Positief dat ze niet zo moeilijk doen, maar minder blij wordt ik ervan dat een B-amateur (okej wel iemand die goed kan sprinten) zoveel frames in zo'n beperkte tijd kapot heeft getrapt
-
- Forum-lid
- Berichten: 167
- Lid geworden op: 30 nov 2004 09:58
- Locatie: 't Harde
- Contact
Quoten: Origineel geplaatst door Beginnertje op 26 November 2004
Mijn vader heeft er onlangs eentje tweedehands gekocht, het zijn hele mooie fietsen, degelijke frames (handgemaakt), degelijke afmontage (kan je zelf ook beslissen, welke groep het wordt). Het enigste nadeel is dat de fietsen alleen bij Van Tuyl te koop zijn, in het oosten van het land. Het zijn naar mijn idee gewoon goede en degelijke fietsen. Ik zal mijn vader nog even overhoren...
sinds wanneer is Bruchem (Zaltbommel) het oosten van het land?
Mijn vader heeft er onlangs eentje tweedehands gekocht, het zijn hele mooie fietsen, degelijke frames (handgemaakt), degelijke afmontage (kan je zelf ook beslissen, welke groep het wordt). Het enigste nadeel is dat de fietsen alleen bij Van Tuyl te koop zijn, in het oosten van het land. Het zijn naar mijn idee gewoon goede en degelijke fietsen. Ik zal mijn vader nog even overhoren...
sinds wanneer is Bruchem (Zaltbommel) het oosten van het land?
Ah Ha eindelijk wat over van Tuyl , ik ben van plan een maatframe daar te bestellen , dit frame word in belgie gemaakt . ik laat hem in een kleur maken kwam er niet uit met een meer kleuren frame, je betaald ook voor wat je mooi vind he , beter mooi dan niet tevreden en dan minder betaald voor je frame. ga hem waarschijnlijk half december bestellen , of er moet eerder een koper komen voor mijn Gazelle Special.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Qua design vindt ik Van Tuyl top en hij durft zijn nek uit te steken met nieuwe frames.
Qua vakmanschap (afmontage), gebruikte technieken en betrouwbaarheid zou ik er dus nooit aan beginnen (vooral de tica's zijn dramatisch). Als de kwaliteit ooit op het nivo van het design komt wordt het zonder meer een van de beste producten op de markt.......
Qua vakmanschap (afmontage), gebruikte technieken en betrouwbaarheid zou ik er dus nooit aan beginnen (vooral de tica's zijn dramatisch). Als de kwaliteit ooit op het nivo van het design komt wordt het zonder meer een van de beste producten op de markt.......
Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 23 November 2005
Welk model/ buizen dan?
Dat weet ik nog niet , ben er in augustus geweest voor informatie,ga het frame half december , maar kan ook eerder bestellen in de maat 65-c-c en dan zelf opbouwen .Frame word gemaakt bij Jan de Jonkheere in Belgie is me verteld. en ik heb alles wel zo‘n beetje gezien en besloten hem bij van Tuyl te bestellen.
Welk model/ buizen dan?
Dat weet ik nog niet , ben er in augustus geweest voor informatie,ga het frame half december , maar kan ook eerder bestellen in de maat 65-c-c en dan zelf opbouwen .Frame word gemaakt bij Jan de Jonkheere in Belgie is me verteld. en ik heb alles wel zo‘n beetje gezien en besloten hem bij van Tuyl te bestellen.
Quoten: Origineel geplaatst door chevalier op 24 November 2005
Van Welk model/ soort buizen word het frame gemaakt, ik heb even geinformeerd.
Het frame word gemaakt van Aluminium "Columbus Metal Altec 2 Plus" buizen
Columbus Metal , moet het zijn
Van Welk model/ soort buizen word het frame gemaakt, ik heb even geinformeerd.
Het frame word gemaakt van Aluminium "Columbus Metal Altec 2 Plus" buizen
Columbus Metal , moet het zijn
Quoten: Origineel geplaatst door Sharkman op 23 November 2005
Qua design vindt ik Van Tuyl top en hij durft zijn nek uit te steken met nieuwe frames.
Qua vakmanschap (afmontage), gebruikte technieken en betrouwbaarheid zou ik er dus nooit aan beginnen (vooral de tica's zijn dramatisch). Als de kwaliteit ooit op het nivo van het design komt wordt het zonder meer een van de beste producten op de markt.......
Heb jij hier zelf ervaring mee of heb je het horen zeggen? En wat is er dan minder aan hun vakmanschap (afmontage)? Dat ze Quasar gebruiken, lijkt mij dat je wel kunt aangeven dat je er iets anders op wilt toch?
Qua design vindt ik Van Tuyl top en hij durft zijn nek uit te steken met nieuwe frames.
Qua vakmanschap (afmontage), gebruikte technieken en betrouwbaarheid zou ik er dus nooit aan beginnen (vooral de tica's zijn dramatisch). Als de kwaliteit ooit op het nivo van het design komt wordt het zonder meer een van de beste producten op de markt.......
Heb jij hier zelf ervaring mee of heb je het horen zeggen? En wat is er dan minder aan hun vakmanschap (afmontage)? Dat ze Quasar gebruiken, lijkt mij dat je wel kunt aangeven dat je er iets anders op wilt toch?
a: ervaringl, kun je wel zeggen, zeker meer dan 150 frames en ook nog uit de periode van voor zijn eigen frames, somec en zaltbommel (da's dus al meer dan 20 jaar terug). Heb overigens geen zin een zaak af te kraken, er zijn er al te weinig in nederland (en een aantal produkten zijn gewoon o.k.).
Slecht is relatief maar de kwaliteit van afmontage schommelt, de prijs / offertes zijn ondoorzichtig (zonder dat ik beweer dat een fm niets mag verdienen want de kachel moet ook roken) en vaak wordt er gemonteerd wat op voorraad is.
Ik houd van helderheid, kwaliteit en afspraken die worden nagekomen (en daar mag best een hogere prijs tegenover staan). Iemand anders legt zijn prioriteiten elders en dat moet ieder gewoon voor zich bepalen.
Slecht is relatief maar de kwaliteit van afmontage schommelt, de prijs / offertes zijn ondoorzichtig (zonder dat ik beweer dat een fm niets mag verdienen want de kachel moet ook roken) en vaak wordt er gemonteerd wat op voorraad is.
Ik houd van helderheid, kwaliteit en afspraken die worden nagekomen (en daar mag best een hogere prijs tegenover staan). Iemand anders legt zijn prioriteiten elders en dat moet ieder gewoon voor zich bepalen.