van tuyl
Geplaatst: 22 nov 2005 23:56
Quoten: Origineel geplaatst door BIANCHI_EURO op 24 December 2004
Quoten: Origineel geplaatst door Henrdrikus op 22 December 2004
Vind het begrip ''erg duur'' wel een beetje meevallen. Van Tuyl bouwt nou eenmaal niet in massa aantallen en ook niet in standaard kleuren.Je btaalt nu eenmaal voor een kwalitatief super fiets naar eigen wensen.En dat ze staalsoorten importeren uit oostblok landen? Niet zo vreemd natuurlijk.Hier word ook de meeste staal soorten geproduceerd die Van tuyl gebruikt, denk aan Titanium.
En een zaak voor mensen die er niet zo heel veel verstand van hebben?? Lijkt me eerder andersom.Voor een gewone, standaard fiets hoef je juist NIET bij Van tuyl te wezen. Aangezien je je fiets volledig zelf kunt samenstellen met onderdelen, kleuren, special paint of andere wensen.En denk ook eens aan de vooruitstrevende ideen van Van tuyl, zoals een titanium met carbon buizen verlijmd frame.
Ze hebben gewoon andere manier van fietsen bouwen/leveren vergeleken met andere merken, waar je allemaal standaard modellen hebt. Lijkt me ook niks aan, allemaal dezelfde fiets....
Ik ben het gedeeltelijk wel eens met je post. Vooral de laatste regel van je post bevalt me zeer.
Maarrrr.... er staan wel een paar zaken in die niet kloppen. Daardoor denk ik dat je post voor een groot deel gebaseerd is op misvattingen.
Punt één VT is écht een dure tent als je 'm vergelijkt met anderen. Zelf begrijp ik niet dat er mensen zijn die meer dan 5000 Euro voor een fietsje uitgeven.... Daar wil ik nog aan toevoegen dat ik een paar verhalen heb gehoord over de afwikkeling van service gevallen waardoor ik er geen fiets wil kopen.
Staalsoorten...... Titanium is geen staalsoort maar een element. Fietsfabrikanten importeren ook geen staal maar buizen en de leveranciers van die buizen zijn op de vingers van één hand te tellen. Geen een komt er uit Rusland. De reden dat VT in Rusland zit is omdat de lonen er zo laag zijn en het niveau van opleiding er hoog is. Vind maar eens een goede TIG lasser..... Hier komt bij dat VT inderdaad veel in Titanium doet en naast vele grote voordelen is het enorme nadeel van dit materiaal dat het zeer moeilijk te lassen/ verwerken is. De buizen van de fietsen van VT zijn gewoon van standaard materiaal (voor zo snel ik dat heb kunnen zien (Columbus)). Of er ook daadwerkelijk Ti buizen uit Rusland komen is mij niet bekend.
Het "vooruitstrevende idee" om Ti met carbon te mengen komt volgens mij niet van VT. Ik meen dat Merlin er ook een heeft. En daarmee is gelijk een specialist op gebied van Ti frames genoemd (onbetaalbaar overigens voor iemand met brains).
Jij (en ook VT) doen voorkomen alsof het allemaal custom made materiaal is. Maar zelf bouwen ze daar echt niks volgens mij. Ze spuiten alleen. De aantallen van die fietsen zijn alleen niet zo massaal natuurlijk. Dat de frame buizen soms iets afwijken komt doordat buizen fabrikanten soms meerdere varianten bieden. Zo zijn er b.v. meerdere sets van de Columbus Altec2 set op de markt.
B.
Mensen van Tuyl frames komen uit Rusland (niet minder goed daardoor) de frames worden gemaakt door de oude wapenindustrie fabrieken die raketten enzo maakten. Hier wist men als een van de eerste hoe men goed titanium moest bewerken en lassen. (Ik heb het wel over titanium carbon frame van de rest van de frames weet ik het niet zeker of deze ook uit rusland komen)
Quoten: Origineel geplaatst door Henrdrikus op 22 December 2004
Vind het begrip ''erg duur'' wel een beetje meevallen. Van Tuyl bouwt nou eenmaal niet in massa aantallen en ook niet in standaard kleuren.Je btaalt nu eenmaal voor een kwalitatief super fiets naar eigen wensen.En dat ze staalsoorten importeren uit oostblok landen? Niet zo vreemd natuurlijk.Hier word ook de meeste staal soorten geproduceerd die Van tuyl gebruikt, denk aan Titanium.
En een zaak voor mensen die er niet zo heel veel verstand van hebben?? Lijkt me eerder andersom.Voor een gewone, standaard fiets hoef je juist NIET bij Van tuyl te wezen. Aangezien je je fiets volledig zelf kunt samenstellen met onderdelen, kleuren, special paint of andere wensen.En denk ook eens aan de vooruitstrevende ideen van Van tuyl, zoals een titanium met carbon buizen verlijmd frame.
Ze hebben gewoon andere manier van fietsen bouwen/leveren vergeleken met andere merken, waar je allemaal standaard modellen hebt. Lijkt me ook niks aan, allemaal dezelfde fiets....
Ik ben het gedeeltelijk wel eens met je post. Vooral de laatste regel van je post bevalt me zeer.
Maarrrr.... er staan wel een paar zaken in die niet kloppen. Daardoor denk ik dat je post voor een groot deel gebaseerd is op misvattingen.
Punt één VT is écht een dure tent als je 'm vergelijkt met anderen. Zelf begrijp ik niet dat er mensen zijn die meer dan 5000 Euro voor een fietsje uitgeven.... Daar wil ik nog aan toevoegen dat ik een paar verhalen heb gehoord over de afwikkeling van service gevallen waardoor ik er geen fiets wil kopen.
Staalsoorten...... Titanium is geen staalsoort maar een element. Fietsfabrikanten importeren ook geen staal maar buizen en de leveranciers van die buizen zijn op de vingers van één hand te tellen. Geen een komt er uit Rusland. De reden dat VT in Rusland zit is omdat de lonen er zo laag zijn en het niveau van opleiding er hoog is. Vind maar eens een goede TIG lasser..... Hier komt bij dat VT inderdaad veel in Titanium doet en naast vele grote voordelen is het enorme nadeel van dit materiaal dat het zeer moeilijk te lassen/ verwerken is. De buizen van de fietsen van VT zijn gewoon van standaard materiaal (voor zo snel ik dat heb kunnen zien (Columbus)). Of er ook daadwerkelijk Ti buizen uit Rusland komen is mij niet bekend.
Het "vooruitstrevende idee" om Ti met carbon te mengen komt volgens mij niet van VT. Ik meen dat Merlin er ook een heeft. En daarmee is gelijk een specialist op gebied van Ti frames genoemd (onbetaalbaar overigens voor iemand met brains).
Jij (en ook VT) doen voorkomen alsof het allemaal custom made materiaal is. Maar zelf bouwen ze daar echt niks volgens mij. Ze spuiten alleen. De aantallen van die fietsen zijn alleen niet zo massaal natuurlijk. Dat de frame buizen soms iets afwijken komt doordat buizen fabrikanten soms meerdere varianten bieden. Zo zijn er b.v. meerdere sets van de Columbus Altec2 set op de markt.
B.
Mensen van Tuyl frames komen uit Rusland (niet minder goed daardoor) de frames worden gemaakt door de oude wapenindustrie fabrieken die raketten enzo maakten. Hier wist men als een van de eerste hoe men goed titanium moest bewerken en lassen. (Ik heb het wel over titanium carbon frame van de rest van de frames weet ik het niet zeker of deze ook uit rusland komen)