Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Droomfiets

derosa
Forum-lid

Gebruikersavatar derosa 15 okt 2004 11:44

De ROSA - Pinarello 3-2
lol!!

wijkie
Forum-lid

wijkie 15 okt 2004 12:09

Mijn droomfiets is iets eenvoudiger van aard:

Een custom-made stalen van Herwerden Stealth met Campagnolo Record (triple) afmontage. Met custom kleurdesign (in rood en zwart, dus zoiets als op dit plaatje).  En Campa eurus of neutron wielen.

remi
Forum-lid

remi 15 okt 2004 14:24

Quoten: Origineel geplaatst door bike_add1ct op 15 Oktober 2004

Leuk topic dit :)

dit is voor het eerst dat ik een topic open en erop gezegd word dat het leuk is! ipv dat ik het maar zelf moet uitzoeken op internet, naar de fietsenmaker moet enz. !!!

campy
Forum-lid

campy 15 okt 2004 14:42

dit is voor het eerst dat ik een topic open en erop gezegd word dat het leuk is! ipv dat ik het maar zelf moet uitzoeken op internet, naar de fietsenmaker moet enz. !!!

Remi is gaaf.
drieenvijftigelf

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 15 okt 2004 15:37

Ik overtref jullie allemaal. In ieder geval qua prijs.
Frame: Spin Intro CM €4950

Wielen: ADA's of Lightweight €2000-€2800

Stuur: Schmolke TLO €450

Zadelpen: Schmolke Carbon TLO €380
Voorvork: THM Scapula SP Tuned €628
Crank: THM Clavicula ong €600

Voor de Rest Campa Record. Stuurpen Ritchey WCS en zadel Selle Italia SLR.
Gevolg van deze geld verspilling is een ultra licht maar hele stijfe en duurzame fiets voor het gewicht.

‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

chouchou
Forum-lid

chouchou 15 okt 2004 16:49

@ Amclassic-fan

mooie spullen allemaal, ik vraag me af hoe het compleet eruit zal zien, klopt het qua combinatie van onderdelen, stijl en kleur. Wat mij erg aanspreekt is een fiets met een idee, achterliggende gedachte. Zoals de king van DeRosa, helemaal af, zeker met die wielen en de Herwerden van Wijkie, het klopt. Dat is wat me ook zo aanspreek in Rasmussen, alles licht, niet 100 gram besparen op een cranckstel, maar tegelijkertijd je trouwring en 2 ons goud om je nek mee naar boven nemen. Prachtig.

Als je gedachte is stijf, licht, duurzaam en duur, dan ben zeker de goede weg ingeslagen.

ChouChou
what you get is what you see

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 15 okt 2004 17:37

Quoten: Origineel geplaatst door ChouChou op 15 Oktober 2004

@ Amclassic-fanmooie spullen allemaal, ik vraag me af hoe het compleet eruit zal zien, klopt het qua combinatie van onderdelen, stijl en kleur. Wat mij erg aanspreekt is een fiets met een idee, achterliggende gedachte. Zoals de king van DeRosa, helemaal af, zeker met die wielen en de Herwerden van Wijkie, het klopt. Dat is wat me ook zo aanspreek in Rasmussen, alles licht, niet 100 gram besparen op een cranckstel, maar tegelijkertijd je trouwring en 2 ons goud om je nek mee naar boven nemen. Prachtig.Als je gedachte is stijf, licht, duurzaam en duur, dan ben zeker de goede weg ingeslagen.ChouChou

Qua kleurstelling past het in ieder geval bij elkaar, want alles is zwart, op de spaken en het groen op het frame na. Ik zou wel willen, maar ik zie mezelf niet zo'n fiets bezitten de komende jaren, of ik moet de loterij winnen. Ik heb net al m'n onderdelen voor m'n nieuwe racefiets. Als ie af is post ik natuurlijk ff een foto, maar ik heb al een heel poosje moeten werken en sparen voor een deze fiets, die me in totaal €1700 heeft gekost.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

remi
Forum-lid

remi 15 okt 2004 21:29

Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 15 Oktober 2004

Quoten: Origineel geplaatst door ChouChou op 15 Oktober 2004

@ Amclassic-fanmooie spullen allemaal, ik vraag me af hoe het compleet eruit zal zien, klopt het qua combinatie van onderdelen, stijl en kleur. Wat mij erg aanspreekt is een fiets met een idee, achterliggende gedachte. Zoals de king van DeRosa, helemaal af, zeker met die wielen en de Herwerden van Wijkie, het klopt. Dat is wat me ook zo aanspreek in Rasmussen, alles licht, niet 100 gram besparen op een cranckstel, maar tegelijkertijd je trouwring en 2 ons goud om je nek mee naar boven nemen. Prachtig.Als je gedachte is stijf, licht, duurzaam en duur, dan ben zeker de goede weg ingeslagen.ChouChou

Qua kleurstelling past het in ieder geval bij elkaar, want alles is zwart, op de spaken en het groen op het frame na. Ik zou wel willen, maar ik zie mezelf niet zo'n fiets bezitten de komende jaren, of ik moet de loterij winnen. Ik heb net al m'n onderdelen voor m'n nieuwe racefiets. Als ie af is post ik natuurlijk ff een foto, maar ik heb al een heel poosje moeten werken en sparen voor een deze fiets, die me in totaal €1700 heeft gekost.

wat is het voor fiets geworden?

maarten
Forum-lid

maarten 15 okt 2004 22:21

Wat mij net als Campy opvalt, en jullie waarschijnlijk ook, dat er tot nu toe alleen maar met CAMPAGNOLO word afgemonteerd... Zijn de disscusies tussen Campagnolo en Shimano nu voorgoed verleden tijd!!!
Ik heb zelf nog niet een droomfiets uitgezocht...
gr maarten<br>
<br>
Gaan we nog fietsen?... ;-)

remi
Forum-lid

remi 15 okt 2004 22:54

Quoten: Origineel geplaatst door maarten op 15 Oktober 2004

Wat mij net als Campy opvalt, en jullie waarschijnlijk ook, dat er tot nu toe alleen maar met CAMPAGNOLO word afgemonteerd... Zijn de disscusies tussen Campagnolo en Shimano nu voorgoed verleden tijd!!!
Ik heb zelf nog niet een droomfiets uitgezocht...

het is toch best bekend dat Campagnolo Record beter is als Shimano Dura-Ace toch???

ponsteen
Forum-lid

Gebruikersavatar ponsteen 16 okt 2004 13:48

Het is nog een verschil om die discussie te voeren voor goedkope fietsen of dure fietsen. Voor goedkopere heeft Shimano natuurlijk het eeuwige voordeel: goedkoper. Vandaar dat er veel meer Shimano fietsen rondrijden. Daar zal Campa helaas nooit wat aan kunnen doen. De dure fietsen hier, velen Italiaans, zijn natuurlijk allemaal ook Italiaans afgemonteerd. Vind ik logisch, dat is altijd zo geweest. Kijk, deze Klein is een erg mooie fiets, Amerikaans merk, geloof ik. Shimano afgemonteerd. Is logisch toch?

ponsteen
Forum-lid

Gebruikersavatar ponsteen 16 okt 2004 14:11

Toch vind ik het een heel gaaf ding...

Plaats reactie