Shimano WH-R550
Quote: Origineel geplaatst door TS-Biker op 01 Februari 2005
Quoten: Origineel geplaatst door cube-racer op 07 December 2004Quoten: Origineel geplaatst door robb op 12 Oktober 2004 Niemand meer???Ik ben op Bike Motion geweest en heb daar gevraagt of die wielen geschikt waren voor amateurwedstrijden en dat moest makkelijk kunnen zeiden ze. En de wielen zijn trouwens ook van ultegra kwaliteit.
FOUT ze zijn van shimano 105 kwaliteit !!! voor ultegra bestaat er de wh-r600.TS
WH-R550
>Nieuw!
>De opvolger van de WH-R540 wielset
>Dura-Ace design features in a 105 price-level
>Aerodynamic bladed spokes 16 front - 20 rear
>24mm low-profile aerodynamic rims
>Color options: Black or Silver
>Front 793g, rear 1052g (without quick releases)
>Quick releases are included
>8/9/10-speed compatible.
Quoten: Origineel geplaatst door cube-racer op 07 December 2004Quoten: Origineel geplaatst door robb op 12 Oktober 2004 Niemand meer???Ik ben op Bike Motion geweest en heb daar gevraagt of die wielen geschikt waren voor amateurwedstrijden en dat moest makkelijk kunnen zeiden ze. En de wielen zijn trouwens ook van ultegra kwaliteit.
FOUT ze zijn van shimano 105 kwaliteit !!! voor ultegra bestaat er de wh-r600.TS
WH-R550
>Nieuw!
>De opvolger van de WH-R540 wielset
>Dura-Ace design features in a 105 price-level
>Aerodynamic bladed spokes 16 front - 20 rear
>24mm low-profile aerodynamic rims
>Color options: Black or Silver
>Front 793g, rear 1052g (without quick releases)
>Quick releases are included
>8/9/10-speed compatible.
-
- Forum-lid
- Berichten: 3324
- Lid geworden op: 06 apr 2004 15:33
105-niveau dus.
klopt, wel een ultegra verhaaltje erbij maargoed.
Vanmiddag deze wielen gezien, ziet er wel redelijk goed uit maar dat zegt niks.
Ik heb toch uiteindelijk de 540 gekozen, puur voor het gezicht én er zit 2 jaar garantie op.
Er is trouwens wel een slechte serie 540 op de markt geweest een tijdje geleden.
Vanmiddag deze wielen gezien, ziet er wel redelijk goed uit maar dat zegt niks.
Ik heb toch uiteindelijk de 540 gekozen, puur voor het gezicht én er zit 2 jaar garantie op.
Er is trouwens wel een slechte serie 540 op de markt geweest een tijdje geleden.
Quoten: Origineel geplaatst door alstro op 01 Februari 2005
klopt, wel een ultegra verhaaltje erbij maargoed.Vanmiddag deze wielen gezien, ziet er wel redelijk goed uit maar dat zegt niks.Ik heb toch uiteindelijk de 540 gekozen, puur voor het gezicht én er zit 2 jaar garantie op.Er is trouwens wel een slechte serie 540 op de markt geweest een tijdje geleden.
Dat is toch gewoon een 105-verhaal?
Hoe weet je dat er een slechte serie van de 540 op de markt is geweest? En wat waren de kenmerken (wat ging er aan kapot).
klopt, wel een ultegra verhaaltje erbij maargoed.Vanmiddag deze wielen gezien, ziet er wel redelijk goed uit maar dat zegt niks.Ik heb toch uiteindelijk de 540 gekozen, puur voor het gezicht én er zit 2 jaar garantie op.Er is trouwens wel een slechte serie 540 op de markt geweest een tijdje geleden.
Dat is toch gewoon een 105-verhaal?
Hoe weet je dat er een slechte serie van de 540 op de markt is geweest? En wat waren de kenmerken (wat ging er aan kapot).
Mij is verteld dat je boven de 85 Kg de WH-R540, en dus waarschijnlijk de opvolger (WH-R550) niet echt geschikt zijn. De kans dat ze dan "stuk" gaan is wat groter.
Maar er zijn natuurlijk altijd mensen die alles kapot kunnen krijgen.
Maar er zijn natuurlijk altijd mensen die alles kapot kunnen krijgen.
Succes is niet voor altijd, en falen is niet fataal.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Als het een serie wielen is geweest die slecht zijn van de 540's is dan lijkt me dat nog positief. Van 2 die ik persoonlijk ken vonden het vreselijk wielen bij hogere snelheid, fiets begon bij allebei te zwabberen in afdalingen boven de 65/70 km/h. De ene weegt minder dan 60 kg (is meisje) en de ander iets van 70 kg. Bij de winter kwam er pas iemand, daar was een spaak uit een 540 gebroken, maar er was meteen een gedeelte uit de velg meegebroken.
Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 03 Februari 2005
Als het een serie wielen is geweest die slecht zijn van de 540's is dan lijkt me dat nog positief. Van 2 die ik persoonlijk ken vonden het vreselijk wielen bij hogere snelheid, fiets begon bij allebei te zwabberen in afdalingen boven de 65/70 km/h. De ene weegt minder dan 60 kg (is meisje) en de ander iets van 70 kg. Bij de winter kwam er pas iemand, daar was een spaak uit een 540 gebroken, maar er was meteen een gedeelte uit de velg meegebroken.
Ik denk dat je ook moet kijken naar de prijs. Je kunt van dit wiel natuurlijk niet de kwaliteit van dit wiel vergelijken met een wiel dat 3x zo duur is. Qua prijs kwaliteits verhouding "denk ik" zijn het wel goede wielen.
Als het een serie wielen is geweest die slecht zijn van de 540's is dan lijkt me dat nog positief. Van 2 die ik persoonlijk ken vonden het vreselijk wielen bij hogere snelheid, fiets begon bij allebei te zwabberen in afdalingen boven de 65/70 km/h. De ene weegt minder dan 60 kg (is meisje) en de ander iets van 70 kg. Bij de winter kwam er pas iemand, daar was een spaak uit een 540 gebroken, maar er was meteen een gedeelte uit de velg meegebroken.
Ik denk dat je ook moet kijken naar de prijs. Je kunt van dit wiel natuurlijk niet de kwaliteit van dit wiel vergelijken met een wiel dat 3x zo duur is. Qua prijs kwaliteits verhouding "denk ik" zijn het wel goede wielen.
Succes is niet voor altijd, en falen is niet fataal.
Het zijn niet echt degelijke wielen omdat er simpelweg te weinig spaken in zitten en dat is nefast voor de stijfheid vh wiel.
Je bent beter uit met een 32 of 36 spaaks wiel en het kost je niet meer.
Je bent beter uit met een 32 of 36 spaaks wiel en het kost je niet meer.
http://www.velobike.be" onclick="window.open(this.href);return false; De webwinkel voor alle fietsaccessoires.
-
- Forum-lid
- Berichten: 488
- Lid geworden op: 14 sep 2004 17:29
Quote: Origineel geplaatst door fietsgek op 03 Februari 2005
Het zijn niet echt degelijke wielen omdat er simpelweg te weinig spaken in zitten en dat is nefast voor de stijfheid vh wiel.Je bent beter uit met een 32 of 36 spaaks wiel en het kost je niet meer.
Oke, dat kan allemaal wel maar het oog wil ook wat. Een 32 of 36 spaaks wiel is echt niet zo mooi als een wiel met minder spaken... Dus daarom gaan veel mensen vaak op het oog af en niet echt op dat beetje meer kwaliteit. Je fiets moet er natuurlijk wel mooi uitzien en dat lukt nu eenmaal beter met minder spaken (er zijn natuurlijk mensen die daar anders over denken, maar niet veel).
Het zijn niet echt degelijke wielen omdat er simpelweg te weinig spaken in zitten en dat is nefast voor de stijfheid vh wiel.Je bent beter uit met een 32 of 36 spaaks wiel en het kost je niet meer.
Oke, dat kan allemaal wel maar het oog wil ook wat. Een 32 of 36 spaaks wiel is echt niet zo mooi als een wiel met minder spaken... Dus daarom gaan veel mensen vaak op het oog af en niet echt op dat beetje meer kwaliteit. Je fiets moet er natuurlijk wel mooi uitzien en dat lukt nu eenmaal beter met minder spaken (er zijn natuurlijk mensen die daar anders over denken, maar niet veel).
<a target="_blank" href= "http://img279.imageshack.us/img279/1934 ... .jpg">Mijn fietsje</a> <a target="_blank" href= "http://www.toervereniging-zoetermeer77.nl/?TB=1">Mijn clubje</a><br>
<br>
<b><i>Doe mee met het Fiets-forum shirt
<br>
<b><i>Doe mee met het Fiets-forum shirt
Quoten: Origineel geplaatst door fietsgek op 03 Februari 2005
Het zijn niet echt degelijke wielen omdat er simpelweg te weinig spaken in zitten en dat is nefast voor de stijfheid vh wiel.
Je bent beter uit met een 32 of 36 spaaks wiel en het kost je niet meer.
Dan kun je dus beter standaard wielen nemen, 36 spaaks en geen geouwehoer. Is nog goedkoper ook nog. Maar zoals gezegt, het ook wil ook wat!!!En dan nog zijn er wielen met minder dan 32 of 36 spaken die een betere kwaliteit hebben en lichter zijn. Dus wat dat betreft raak je niet uitgesproken.
Maar nu het over de Shimano WH-R550 wielset gaat moet je kijken naar wat die kosten en naar de kwaliteit. En dan gaan vergelijken van wat er voor dat geld nog meer te krijgen is. Dat gezegt wordt dat een Mavic Ksyrium SL wielset beter is, is logisch. Maar daar heb je in deze vraagstelling niets aan, prijs / kwaliteit verhouding, daar gaat het om.
Het zijn niet echt degelijke wielen omdat er simpelweg te weinig spaken in zitten en dat is nefast voor de stijfheid vh wiel.
Je bent beter uit met een 32 of 36 spaaks wiel en het kost je niet meer.
Dan kun je dus beter standaard wielen nemen, 36 spaaks en geen geouwehoer. Is nog goedkoper ook nog. Maar zoals gezegt, het ook wil ook wat!!!En dan nog zijn er wielen met minder dan 32 of 36 spaken die een betere kwaliteit hebben en lichter zijn. Dus wat dat betreft raak je niet uitgesproken.
Maar nu het over de Shimano WH-R550 wielset gaat moet je kijken naar wat die kosten en naar de kwaliteit. En dan gaan vergelijken van wat er voor dat geld nog meer te krijgen is. Dat gezegt wordt dat een Mavic Ksyrium SL wielset beter is, is logisch. Maar daar heb je in deze vraagstelling niets aan, prijs / kwaliteit verhouding, daar gaat het om.
Succes is niet voor altijd, en falen is niet fataal.
Quoten: Origineel geplaatst door Timo002 op 03 Februari 2005
Mij is verteld dat je boven de 85 Kg de WH-R540, en dus waarschijnlijk de opvolger (WH-R550) niet echt geschikt zijn. De kans dat ze dan "stuk" gaan is wat groter.
Maar er zijn natuurlijk altijd mensen die alles kapot kunnen krijgen.
Shimano wielen zijn altijd getest tot 125 kg. Daaronder moet het dus geen problemen opleveren. Om nog terug te komen op het begin van de discussie; In het blad fiets kwamen deze wielen niet als beste uit de test, maar kijk goed naar waar deze wielen mee vergeleken worden. Je moet geen appels met peren gaan vergelijken natuurlijk. Test in Duitse bladen gaven wel een ander beeld
Mij is verteld dat je boven de 85 Kg de WH-R540, en dus waarschijnlijk de opvolger (WH-R550) niet echt geschikt zijn. De kans dat ze dan "stuk" gaan is wat groter.
Maar er zijn natuurlijk altijd mensen die alles kapot kunnen krijgen.
Shimano wielen zijn altijd getest tot 125 kg. Daaronder moet het dus geen problemen opleveren. Om nog terug te komen op het begin van de discussie; In het blad fiets kwamen deze wielen niet als beste uit de test, maar kijk goed naar waar deze wielen mee vergeleken worden. Je moet geen appels met peren gaan vergelijken natuurlijk. Test in Duitse bladen gaven wel een ander beeld
Quote: Origineel geplaatst door robb op 07 Oktober 2004
Hoor niet veel goeds over deze wielen...Wie heeft er praktijkervaring mee en zo ja welke?Gelieve ook erbij te vermelden waarvoor je de wielen gebruikt.
Was eerst best tevreden, nu echter is na ongeveer 4000 km achter een spaak los gelopen. Die spaak is moeilijk weer te spannen, speciaal sleuteltje nodig? Ik heb met een eigen gemaakt sleuteltje de spaak nippel aangedraaid, echter is de spaak zelf nu ook 90graden gedraaid. Wie heeft een oplossing, of weet welke gereedschapjes in moet aanschaffen?
Hoor niet veel goeds over deze wielen...Wie heeft er praktijkervaring mee en zo ja welke?Gelieve ook erbij te vermelden waarvoor je de wielen gebruikt.
Was eerst best tevreden, nu echter is na ongeveer 4000 km achter een spaak los gelopen. Die spaak is moeilijk weer te spannen, speciaal sleuteltje nodig? Ik heb met een eigen gemaakt sleuteltje de spaak nippel aangedraaid, echter is de spaak zelf nu ook 90graden gedraaid. Wie heeft een oplossing, of weet welke gereedschapjes in moet aanschaffen?
<a target="_blank" href= "http://www.jandiep.blogspot.com">Mijn Blog</a>