Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Xentis Mark1 Wielen

remi
Forum-lid

remi 13 sep 2005 00:22

volgends mij is hier een hele goede deal gedaan
ps: TIP:  zou je niet de nieuwe stickers kunnen aanvragen/kopen en ze er dan opplakken, denk ik ook mooier bij je fiets!

rene1
Forum-lid

rene1 13 sep 2005 01:59

Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 12 September 2005

Heeft je fietsenmaker nog zo'n set? Of kan ie er nog een leveren aan die prijs? Plz let me know (mail of zo), want dan ben ik uitermate geïnteresseerd.

Nee m'n fietsenmaker had daar een setje van onder een nieuwe fiets zitten en verder niets,Sorry. Volgens hem waren het overjarige wielen. Ik heb geen moment hoeven twijfelen. Of de fietsenmaker nou een foutje heeft gemaakt of niet....het kan dus zo nu en dan goed uit om naast de prijsvechters ook de fietsenmaker te blijven bezoeken. De stickers heb ik er inmiddels afgepeuterd. Nadeeltje van deze wielen; op de tacz maken ze een enorme bak herrie....veeeeeeel meer dan mijn vento's.

casran
Forum-lid HC

casran 13 sep 2005 02:47

Jammer... je weet me te vinden als ie nog 'ns toevallig een fiets met deze wielen zou hebben.

Jeetje, op je Tacx gaan zitten met carbonwielen! Uiteraard maken die klankkasten verschrikkelijk veel kabaal. Heb je al 'ns een vol wiel gehoord op rollen? Dat is pas wat! (niet aan te raden als je op appartement woont)

Je fiets ziet er ongelooflijk mooi uit!
Enkel nog die bel eraf. Wat is dat achter je zadelpen? Bevestiging voor nummerplaatje? En heb je je fietscomputer op je bovenbuis gemonteerd?!
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

trekbiker
Forum-lid

trekbiker 13 sep 2005 09:30

Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 13 September 2005

Jammer... je weet me te vinden als ie nog 'ns toevallig een fiets met deze wielen zou hebben. Jeetje, op je Tacx gaan zitten met carbonwielen! Uiteraard maken die klankkasten verschrikkelijk veel kabaal. Heb je al 'ns een vol wiel gehoord op rollen? Dat is pas wat! (niet aan te raden als je op appartement woont) Je fiets ziet er ongelooflijk mooi uit!Enkel nog die bel eraf. Wat is dat achter je zadelpen? Bevestiging voor nummerplaatje? En heb je je fietscomputer op je bovenbuis gemonteerd?!

lamphouder??
<a target="_blank" href= " http://img.photobucket.com/albums/v394/ ... C01354.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;">mijn trekkie</a>

mensma
Forum-lid

mensma 13 sep 2005 10:43

Quoten: Origineel geplaatst door rene1 op 12 September 2005

Ik heb al een tijd geleden mijn oog laten vallen op Xentis wielen, vooral omdat ik ze mooi vind, en wellicht is het wat overdone om deze wielen onder een ML3 te zetten, maar onder een Kuoto Khan (Als ik toch eens meer geld had) staan ze vast ook heel sjiek. Nu kwam ik deze wielen bij mijn FM tegen-ongebruikt, zonder hoezen, cassette, banden en snelspanners voor € 550,00. Dit leek mij een mooie prijs dus gelijk het setje meegenomen. Nu is de bestickering alleen anders dan de Xentis wielen die ik op  het web tegenkom. Mijn vraag; heb ik neppers gekocht of misschien wel een oude versie die ik beter had kunnen laten staan?
Zie Plaatje:

ntzettend mooi fiets! Lijkt me helemaal niet overdreven om deze wielen onder een ML3 te zetten, veel strakker kan ie niet worden volgens mij!
€ 550 is natuurlijk een superdeal, ik zou wel willen dan mijn FM een zo'n foutje maakte...
Ik vraag me trouwens af wat je net voor je zadelpenklem hebt zitten?! Dat is toch niet de km teller? (edit, dat vroegen dus al meer mensen zich af). En waarom gebruik je deze wielen in tacx?! Daar zou ik mooi m'n oude setje voor gebruiken!

rene1
Forum-lid

rene1 13 sep 2005 16:41

Enkel nog die bel eraf. Wat is dat achter je zadelpen? Bevestiging voor nummerplaatje? En heb je je fietscomputer op je bovenbuis gemonteerd?!

Neeee, die bel vind ik juist wel handig; ik heb nu de keus tussen roepen of bellen...of beide.
Mijn nummerplaathoudertje :-) is om wat extra gewicht toe te voegen aan het geheel (CO2 patroon, telefoontje, binnenbandje, paar centen)
Tja die bracket voor het zadel is voor de Hac4 als ik op de Tacz zit, de Polar zend wel naar het stuur en de Hac4 niet. Ik ben met de Hac4 begonnen tot ik een Polar van een vriend kon overnemen.  De Polar software werkt wel wat mooier maar trainingen met elkaar vergelijken (over elkaar heen leggen en verschuiven doet de Hac4, en dan met name het programma ciclotrainer, mooier) Ik gebruik de Hac 4 steeds minder maar nog wel steeds leuk om te weten wat het stijgingspercentage is, want dat geeft ie fantastisch aan. Ik zal m'n lampenhoudertje eens verwijderen van de buis.
Maar weer on topic; vandaag eerste serieuze tochtje deventer-motieweg-deventer met m'n hoogste gemiddelde ooit gereden (37,5 km) Of dit aan de wielen lag betwijfel ik een beetje want ik heb vooral veel achter m'n trainingsmaatje en motivator aangereden , maarja ik ben een beginner en er zit progressie in met verlies van gewicht (ik was te zwaar) en daar gaat het om.

sandman
Forum-lid

sandman 13 sep 2005 17:14

Quote: Origineel geplaatst door C a s r a n op 13 September 2005
Jammer... je weet me te vinden als ie nog 'ns toevallig een fiets met deze wielen zou hebben.

Jeetje, op je Tacx gaan zitten met carbonwielen! Uiteraard maken die klankkasten verschrikkelijk veel kabaal. Heb je al 'ns een vol wiel gehoord op rollen? Dat is pas wat! (niet aan te raden als je op appartement woont)

Je fiets ziet er ongelooflijk mooi uit!

ben maar een leek wat betreft wielen, maar waarom maken carbon wielen herrie en normale wielen niet?
zijn carbon wielen nu ook echt stijver dan normale wieltjes?
ben gewoon op zoek naar info over wat voor soort carbonwielen dan ook
<br>
<br>
... dus

wezep
Forum-lid

Gebruikersavatar wezep 13 sep 2005 17:47

550 euro blijft een hele mooie prijs, maar dit zijn toch dezelfde wielen als die bij Salden op de site staan? Daar kosten ze goed 700 euro.
Race: Giant TCR en Giant Propel
Gravel: Giant Revolt
ATB: Giant XTC
TT: Giant Trinity

mensma
Forum-lid

mensma 13 sep 2005 18:34

Quoten: Origineel geplaatst door wezep op 13 September 2005

550 euro blijft een hele mooie prijs, maar dit zijn toch dezelfde wielen als die bij Salden op de site staan? Daar kosten ze goed 700 euro.

Dat is waar, alleen is dat NIET voor de set. Je betaald € 725 voor het achterwiel en € 599 voor het voorwiel.

rene1
Forum-lid

rene1 13 sep 2005 18:37

Quoten: Origineel geplaatst door wezep op 13 September 2005

Ja dat dacht ik eerst ook, heb nog naar ze gemaild om te vragen of het echt zo was.....da was de prijs voor alleen het achterwiel !
@Sandman, de spaken zijn hol en zo vormt dat een klankkast denk ik maar zoveel weet ik er niet van, misschien iemand anders? Ik heb de wielen vooral gekocht omdat ik ze mooi vind en omdat ze sterk en van goede kwaliteit zouden zijn.
Het leek een beetje alsof de fiets zich wat makkelijker oprichtte vanuit schuine positie, oftewel meer rechtuitneiging door middelpuntvliedende kracht??? maar dit kan psychisch zijn. Als dit effect wel verklaarbaar is hoor ik dat graag van een van de techneuten

casran
Forum-lid HC

casran 13 sep 2005 20:34

Quote: Origineel geplaatst door sandman op 13 September 2005
zijn carbon wielen nu ook echt stijver dan normale wieltjes?
ben gewoon op zoek naar info over wat voor soort carbonwielen dan ook

Carbonwielen (hoog of laag profiel) zijn niet per se stijver dan alu wielen hoor.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

rtimeepic
Forum-lid

rtimeepic 07 okt 2005 10:58

Bij mijn xentissen had ik pad bij een afdaling een tikkend geluid bij het remmen i/d afdaling voorwiel. Eerst dacht ik de remblokken maar nu bleek er op de Aluvelg ( remgedeelte ) een aluminium balletje in de " richel " te zitten. Kan dit zich hebben opgehoopt door opwarming ofzo ? Heb er maar een schroevendraaier doorheen gehaald en het alu balletje was verdwenen. Het balletje zat aan beide kanten van de velg.
van een beetje wind is nog niemand kapot gegaan.....

Plaats reactie