Orbea Orca
Quoten: Origineel geplaatst door TimoWr op 12 September 2004
Als ik naar het puntenaantal kijk dan is dit de rangschikking (met prijs van losse frameset en aantal punten). Als ik over enkele van onderstaande frames even de testgegevens voor iemand moet scannen laat dit dan vooral even weten:
- Scott CR1 Pro (2950 Euro / 64 punten)
- Time VXR (3290 / 62)
- Specialized Roubaix Pro (1500 /61)
- Basso Diamante (2987 / 60)
- Frank Roccolana (1279 / 60)
- Trek Madone (2999 / 59)
- Storck Scenario C 1.1 (2033 / 59)
- CTK COR15 (1450 / 58)
- Kestrel Talon SL (2299 / 58)
- LOOK KG 461 (1499 / 58)
- Red Bull Pro Carbon (1390 / 56)
- Ridley Damocles (2232 / 54)
- Corratec Carbon Light (2499 / 53)
- Daccordi Race Fiber (2599 / 53)
- Calfee Dragonfly Pro (2950 / 52)
- Wilier Karbon 2 Deluxe (2390 / 51)
- Eddy Merckx Carbon MXM (2490 / 48)
- Orbea Orca (1800 / 47)
- Moser MX Carbon (2995 / 45)
Belangrijke afwezige zijn mijns inziens overigens Giant en Colnago.
Blijkbaar is de Specialized Roubaix Pro voor 1500 Euro en 61 punten een zeer goede koop.
Als ik naar het puntenaantal kijk dan is dit de rangschikking (met prijs van losse frameset en aantal punten). Als ik over enkele van onderstaande frames even de testgegevens voor iemand moet scannen laat dit dan vooral even weten:
- Scott CR1 Pro (2950 Euro / 64 punten)
- Time VXR (3290 / 62)
- Specialized Roubaix Pro (1500 /61)
- Basso Diamante (2987 / 60)
- Frank Roccolana (1279 / 60)
- Trek Madone (2999 / 59)
- Storck Scenario C 1.1 (2033 / 59)
- CTK COR15 (1450 / 58)
- Kestrel Talon SL (2299 / 58)
- LOOK KG 461 (1499 / 58)
- Red Bull Pro Carbon (1390 / 56)
- Ridley Damocles (2232 / 54)
- Corratec Carbon Light (2499 / 53)
- Daccordi Race Fiber (2599 / 53)
- Calfee Dragonfly Pro (2950 / 52)
- Wilier Karbon 2 Deluxe (2390 / 51)
- Eddy Merckx Carbon MXM (2490 / 48)
- Orbea Orca (1800 / 47)
- Moser MX Carbon (2995 / 45)
Belangrijke afwezige zijn mijns inziens overigens Giant en Colnago.
Blijkbaar is de Specialized Roubaix Pro voor 1500 Euro en 61 punten een zeer goede koop.
-
- Forum-lid
- Berichten: 86
- Lid geworden op: 12 okt 2004 18:12
Tja....
Een quote van hier tot Tokyo. EN...WAAR IS WIBO??!!
(Is ie gestorven tijdens 't typen ofzo)?
Een quote van hier tot Tokyo. EN...WAAR IS WIBO??!!
(Is ie gestorven tijdens 't typen ofzo)?
http://www.tourgallerie.de/gallery/disp ... p?pos=-228" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Forum-lid
- Berichten: 86
- Lid geworden op: 12 okt 2004 18:12
Hallo,
Timo WR, DÉ belangrijke afwezige is (je voelt 'm komen) BIANCHI. Waarom staat de XL carbon niet in die test?
Als iemand weet in welk nummer van TOUR de Bianchi XL carbon is getest dan zou ik dat heel graag willen weten?!
Ik weet overigens dat deze in de Fiets is getest.
Alvast bij voorbaat mijn dank, B.
Timo WR, DÉ belangrijke afwezige is (je voelt 'm komen) BIANCHI. Waarom staat de XL carbon niet in die test?
Als iemand weet in welk nummer van TOUR de Bianchi XL carbon is getest dan zou ik dat heel graag willen weten?!
Ik weet overigens dat deze in de Fiets is getest.
Alvast bij voorbaat mijn dank, B.
http://www.tourgallerie.de/gallery/disp ... p?pos=-228" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Forum-lid
- Berichten: 82
- Lid geworden op: 13 jun 2004 19:24
Ik houd me ook aanbevolen voor de test resultaten van de Bianchi en als iemand gegevens heeft over de Luna dan heel graag!!!!!!
Ridley Rides Up!
Wibo leeft, maar had wel in de kreukels kunnen liggen bij het in toom houden van een aangeschafte Orbea Orca.
In een poging te reageren op de geopende discussie over de Orbea Orca vroeg ik het lidmaatschap aan, startte een reactie en kreeg vervolgens het bericht "Er is een probleem om uw lidmaatschap te activeren. Neem contact op met de Forum administrator". Vervolgens kreeg ik bericht van doorsturen naar de Webredactie Fiets en kreeg daarop het bericht "Ik weet ook niet wat er aan de hand is. De melding wordt automatisch door het systeem gegenereerd". Later die week bleek ik wel weer toegang te hebben, maar had ik geen tijd en geen zin meer om te reageren.
Terug naar de Orca. In augustus kocht ik bij de fietsenwinkel (met leuke korting) een Orca TPB, grootste frame-maat (ben 1.92, 92 kg). Ik had en heb nog geen fraaier frame gezien. Ervaring met een carbon-frame had ik niet, met de Tour-test was ik niet bekend. Wel zag ik enkele niet ongunstige reacties op Engelse/Amerikaanse-sites (waar ik overigens niet veel waarde aan hecht). De fiets werd na zo'n 3 weken geleverd (inmiddels in Frankrijk tot racefiets van het jaar uitgeroepen geloof ik). In de weken daarna geen vriendschap kunnen sluiten met de fiets. Dit door het gezwabber bij uitwijkmanoeuvres. Gemeld bij de fietsenverkoper. De daarop geraadpleegde importeur zegde direct toe een carbonvoorvork met alu-kroon en gespoten in de oorspronkelijke Orbea-kleur te zullen leveren. Deze voorvork is inmiddels binnen en wordt deze week geplaatst. Maar hopen dat het een belangrijke verbetering oplevert, anders wordt het uitkijken naar wat stevigers .......
In een poging te reageren op de geopende discussie over de Orbea Orca vroeg ik het lidmaatschap aan, startte een reactie en kreeg vervolgens het bericht "Er is een probleem om uw lidmaatschap te activeren. Neem contact op met de Forum administrator". Vervolgens kreeg ik bericht van doorsturen naar de Webredactie Fiets en kreeg daarop het bericht "Ik weet ook niet wat er aan de hand is. De melding wordt automatisch door het systeem gegenereerd". Later die week bleek ik wel weer toegang te hebben, maar had ik geen tijd en geen zin meer om te reageren.
Terug naar de Orca. In augustus kocht ik bij de fietsenwinkel (met leuke korting) een Orca TPB, grootste frame-maat (ben 1.92, 92 kg). Ik had en heb nog geen fraaier frame gezien. Ervaring met een carbon-frame had ik niet, met de Tour-test was ik niet bekend. Wel zag ik enkele niet ongunstige reacties op Engelse/Amerikaanse-sites (waar ik overigens niet veel waarde aan hecht). De fiets werd na zo'n 3 weken geleverd (inmiddels in Frankrijk tot racefiets van het jaar uitgeroepen geloof ik). In de weken daarna geen vriendschap kunnen sluiten met de fiets. Dit door het gezwabber bij uitwijkmanoeuvres. Gemeld bij de fietsenverkoper. De daarop geraadpleegde importeur zegde direct toe een carbonvoorvork met alu-kroon en gespoten in de oorspronkelijke Orbea-kleur te zullen leveren. Deze voorvork is inmiddels binnen en wordt deze week geplaatst. Maar hopen dat het een belangrijke verbetering oplevert, anders wordt het uitkijken naar wat stevigers .......
he Wibo,
Oei, dat klinkt niet zo leuk . Ik ben benieuwd wat het scheelt met een stijvere voorvork die er bij je fiets in wordt gezet. Eerlijk gezegd ben ik daar niet zo optimistisch over. Je voorkant kan wel minder nerveus worden, maar als je het over zwabberen hebt dan zit dat meestal in het hele frame (torsiestijfheid). De wielen kunnen ook nog schelen, maar misschien heb je al stevige exemplaren (zoals ksyriums bijv.). Nee, ik vrees dat het aan het frame zelf ligt.
succes en je houdt ons wel op de hoogte he?
Oei, dat klinkt niet zo leuk . Ik ben benieuwd wat het scheelt met een stijvere voorvork die er bij je fiets in wordt gezet. Eerlijk gezegd ben ik daar niet zo optimistisch over. Je voorkant kan wel minder nerveus worden, maar als je het over zwabberen hebt dan zit dat meestal in het hele frame (torsiestijfheid). De wielen kunnen ook nog schelen, maar misschien heb je al stevige exemplaren (zoals ksyriums bijv.). Nee, ik vrees dat het aan het frame zelf ligt.
succes en je houdt ons wel op de hoogte he?
drieenvijftigelf
De Luna is gewoon de XL in witte carbon uitvoering niet kopen dus ik heb nu het tweede frame aangezien ze breken als lucifers ik ben niet de enige met de XL een fietsmaat heeft nu de derde binnen 2jaar gebroken.Dus conclusie voor 1500euro koop je geen goed full carbon frameset. (van Bianchi)
I live to ride,I ride Passoni
-
- Forum-lid
- Berichten: 3324
- Lid geworden op: 06 apr 2004 15:33
Quote: Origineel geplaatst door roger op 17 November 2004
De Luna is gewoon de XL in witte carbon uitvoering niet kopen dus ik heb nu het tweede frame aangezien ze breken als lucifers ik ben niet de enige met de XL een fietsmaat heeft nu de derde binnen 2jaar gebroken.Dus conclusie voor 1500euro koop je geen goed full carbon frameset. (van Bianchi)
Wow - heftig. Is het daarom dat je nu De Rosa als signature hebt of rijd je nog steeds Bianchi?
Vreemd trouwens dat in Frankrijk de (bewezen) zwabberende Orca tot fiets van het jaar geroepen is... luchtje eraan? Of wegen ze allemaal 60 kg daar.
De Luna is gewoon de XL in witte carbon uitvoering niet kopen dus ik heb nu het tweede frame aangezien ze breken als lucifers ik ben niet de enige met de XL een fietsmaat heeft nu de derde binnen 2jaar gebroken.Dus conclusie voor 1500euro koop je geen goed full carbon frameset. (van Bianchi)
Wow - heftig. Is het daarom dat je nu De Rosa als signature hebt of rijd je nog steeds Bianchi?
Vreemd trouwens dat in Frankrijk de (bewezen) zwabberende Orca tot fiets van het jaar geroepen is... luchtje eraan? Of wegen ze allemaal 60 kg daar.
-
- Forum-lid
- Berichten: 86
- Lid geworden op: 12 okt 2004 18:12
Goedenavond,
Hmm, die Orca blijkt dus meer een kwispelend goudvisje te zijn. Goed te horen dat ook Wibo weer boven water is.
Maar even serieus. Ik heb een paar maal gehoord over flexibele carbon vork koningen. Tijdens het dalen kan zo een vork-koning, naar het schijnt, de binnenkant van de balhoofdbuis raken. Op zo een moment kun je dus even niet meer sturen. Als je zwaar weegt (b.v. 92kg) wordt dit effect natuurlijk verergerd. De verhalen die ik heb gehoord hierover waren in het buitenlands dus ik weet niet helemaal zeker of ik alles goed heb begrepen. Echter het verhaal van Wibo's Orca lezend dacht ik, zou dit niet eens aan de hand kunnen zijn? Om dit effect te voorkomen zijn de wielen van Dura Ace 7800 met extra dikke assen uitgevoerd (zie overigens niet hoe dit ertegen helpen moet).
Dan de XL carbon's die als lucifers breken. Een Bianchi die breekt?!? Dat heb ik nog nooit gehoord?!? Het klopt inderdaad dat die Luna volgens mij ook een witte XL carbon is.
Graag zou ik willen weten hoe die Bianchi's gebroken zijn. Op welke plaats, hoe zijn de breukvlakken. Ook wil ik graag weten of er bijzonderheden waren (tijdens het dalen, hoge snelheid, gevallen of een aanrijding b.v.).
Ik weet wel dat de XL carbon volgens de monocoque methode wordt gemaakt. Dit is misleidend want in werkelijkheid worden in twee mallen twee halve frames vervaardigd. Deze worden, na tussenvoegen v/d inserts (BB, alu balhoofd buis, alu zitbuis) met elkaar verlijmd. Maar zo doen alle fabrikanten het. Ook komen bijna alle frames uit dezelfde fabriek in Taiwan.
Nou als de Luna dan exact hetzelfde is als de XL dan heb ik ook gelijk wat die ene jongen zoekt, n.l. een wel zeer uitgebreide test (5 á 10 pagina's). Wel je Italiaanse woordenboek ernaast houden. Helaas hebben ze een gedeelte reeds verwijderd. Komt ie:
http://www.ciclismonline.it/edisport/ci ... tizie.nsf/
Ik heb ook een XL carbon en kan slechts zeggen dat het apparaat prima functioneerd (tot nog toe).
Ciao, B.
Hmm, die Orca blijkt dus meer een kwispelend goudvisje te zijn. Goed te horen dat ook Wibo weer boven water is.
Maar even serieus. Ik heb een paar maal gehoord over flexibele carbon vork koningen. Tijdens het dalen kan zo een vork-koning, naar het schijnt, de binnenkant van de balhoofdbuis raken. Op zo een moment kun je dus even niet meer sturen. Als je zwaar weegt (b.v. 92kg) wordt dit effect natuurlijk verergerd. De verhalen die ik heb gehoord hierover waren in het buitenlands dus ik weet niet helemaal zeker of ik alles goed heb begrepen. Echter het verhaal van Wibo's Orca lezend dacht ik, zou dit niet eens aan de hand kunnen zijn? Om dit effect te voorkomen zijn de wielen van Dura Ace 7800 met extra dikke assen uitgevoerd (zie overigens niet hoe dit ertegen helpen moet).
Dan de XL carbon's die als lucifers breken. Een Bianchi die breekt?!? Dat heb ik nog nooit gehoord?!? Het klopt inderdaad dat die Luna volgens mij ook een witte XL carbon is.
Graag zou ik willen weten hoe die Bianchi's gebroken zijn. Op welke plaats, hoe zijn de breukvlakken. Ook wil ik graag weten of er bijzonderheden waren (tijdens het dalen, hoge snelheid, gevallen of een aanrijding b.v.).
Ik weet wel dat de XL carbon volgens de monocoque methode wordt gemaakt. Dit is misleidend want in werkelijkheid worden in twee mallen twee halve frames vervaardigd. Deze worden, na tussenvoegen v/d inserts (BB, alu balhoofd buis, alu zitbuis) met elkaar verlijmd. Maar zo doen alle fabrikanten het. Ook komen bijna alle frames uit dezelfde fabriek in Taiwan.
Nou als de Luna dan exact hetzelfde is als de XL dan heb ik ook gelijk wat die ene jongen zoekt, n.l. een wel zeer uitgebreide test (5 á 10 pagina's). Wel je Italiaanse woordenboek ernaast houden. Helaas hebben ze een gedeelte reeds verwijderd. Komt ie:
http://www.ciclismonline.it/edisport/ci ... tizie.nsf/
Ik heb ook een XL carbon en kan slechts zeggen dat het apparaat prima functioneerd (tot nog toe).
Ciao, B.
http://www.tourgallerie.de/gallery/disp ... p?pos=-228" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Forum-lid
- Berichten: 86
- Lid geworden op: 12 okt 2004 18:12
Ó,
Hij is fijn! Eenmaal de link aangeklikt nog even het volgende doen. Klik op Prove (=test), dan het driehoekje voor Bianchi Xl carbon, ambiziosa senza limiti (klinkt niet slecht hé?) aanklikken.
Veel plezier, B.
Hij is fijn! Eenmaal de link aangeklikt nog even het volgende doen. Klik op Prove (=test), dan het driehoekje voor Bianchi Xl carbon, ambiziosa senza limiti (klinkt niet slecht hé?) aanklikken.
Veel plezier, B.
http://www.tourgallerie.de/gallery/disp ... p?pos=-228" onclick="window.open(this.href);return false;
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Quoten: Origineel geplaatst door BIANCHI_EURO op 17 November 2004
Dan de XL carbon's die als lucifers breken. Een Bianchi die breekt?!? Dat heb ik nog nooit gehoord?!? Het klopt inderdaad dat die Luna volgens mij ook een witte XL carbon is.
Bianchi racefietsen breken wel degelijk met bosjes. Ik heb iets te veel foto's gezien van Bianchi's die met vroeg-pensioen moesten. Er zijn een paar modellen alu frames gemaakt die te licht waren. Ze waren en werden steeds slapper doordat ze slecht gelast waren, en ze braken op tal van plaatsen. Ik sprak een paar weken geleden Pascal Arts die dit jaar nog voor APAG reedt, die heeft ook voor een ploeg een jaar op Bianchi gereden, resultaat 2x zoveel gebroken frames, dan het jaar daarvoor.
Dan de XL carbon's die als lucifers breken. Een Bianchi die breekt?!? Dat heb ik nog nooit gehoord?!? Het klopt inderdaad dat die Luna volgens mij ook een witte XL carbon is.
Bianchi racefietsen breken wel degelijk met bosjes. Ik heb iets te veel foto's gezien van Bianchi's die met vroeg-pensioen moesten. Er zijn een paar modellen alu frames gemaakt die te licht waren. Ze waren en werden steeds slapper doordat ze slecht gelast waren, en ze braken op tal van plaatsen. Ik sprak een paar weken geleden Pascal Arts die dit jaar nog voor APAG reedt, die heeft ook voor een ploeg een jaar op Bianchi gereden, resultaat 2x zoveel gebroken frames, dan het jaar daarvoor.