Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Sora / Tiagra

azrael
Forum-lid
Berichten: 38
Lid geworden op: 19 aug 2004 13:03

azrael 26 sep 2004 15:13

Quote: Origineel geplaatst door Pizzacat op 26 September 2004
Quoten: Origineel geplaatst door Vectum op 24 September 2004lol , ik weet wel bijna zeker dat het frame van de Radon ook beter / lichter is..... , en de site is trouwens www.bike-discount.de
Zijn die Radon's niet geanodiseerd? dat is houdbaarder dan lak. De radon's komen heel vaak als testwinnaar naar voren, ik vermoed dat z eook qua frame niet voor de Gazelle onder zullen doen. Maar dat is echter speculeren van mijn kant.groeten


Van mijn kant ook hoor maar het ergerd mij soms dat men over Gazelle bij voorbaat al zoiets heeft van "Oh ,das kut" terwijl dat niet waar is. Ik weet zeker dat die Radon een goede fiets is en zeker voor dat geld.
Steel is the way to go! ;-)

pizzacat
Forum-lid
Berichten: 24
Lid geworden op: 11 aug 2004 01:01

pizzacat 26 sep 2004 15:32

Van mijn kant ook hoor maar het ergerd mij soms dat men over Gazelle bij voorbaat al zoiets heeft van "Oh ,das kut" terwijl dat niet waar is. Ik weet zeker dat die Radon een goede fiets is en zeker voor dat geld.

Gazelle maakt mooie frames en fietsen maar net zoals veel ander nederlandse merken als Koga en Batavus is het onmogelijk op te boksen tegen de scherpe prijskwaliteit-verhouding van een aantal duitse merken. Je betaalt voor dezelfde fiets toch bijna altijd wat meer bij een nederlands merk.
Fietsen voor de pret<br>
Fietsen voor de lol<br>
en na een dikke sprint<br>
zitten de beentjes weer eens vol.

nickm
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 jul 2005 22:08

nickm 25 jul 2005 22:15

OK, allemaal interessant, maar even als leek zijnde wil nou eigenlijk wel het daadwerkelijke verschil tussen sora weten. Naar mijn weten is namelijk de bediening in de handels ook anders. Maar wat precies het verschil is weet ik niet, en zou het wel graag willen weten!

fust
Forum-lid
Berichten: 154
Lid geworden op: 16 sep 2004 16:47

fust 26 jul 2005 11:36

Voor zover als ik weet:
Aantal Versnellingen
Sora: 8 speed
Tiagra: 9 speed
Bediening:
Sora: Opschakelen met remhendel, Afschakelen met 'duimknopje'
Tiagra: Opschakelen met remhendel, Afschakelen met 'tweede remhendel'.
Kwalitatief:
Tiagra (iets) beter dan Sora, prijsverschil is minimaal.
 

weetikniet
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 aug 2009 04:02

weetikniet 17 aug 2009 03:44

tiagra (iets) beter?, ik vind dat er nogal een verschil in zit!

a.herrebout
Forum-lid
Berichten: 313
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:51

a.herrebout 17 aug 2009 09:40

Dat is ruim vier jaar later nog steeds zo:)

Plaats reactie