Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

geen velglint

spiritwetteren
Forum-lid
Berichten: 628
Lid geworden op: 28 dec 2008 20:56

spiritwetteren 22 mei 2011 22:58

sospiro schreef:
SpiritWetteren schreef: Doet het geen goed, het doet toch geen kwaad ook.


Het doet wel kwaad, want je maakt het monteren van de buitenband onnodig lastig.


Dat kan ik mij niet voorstellen. Maar degene die de twee wielen bij trimmer geleverd heeft daar stel ik mij toch ook vragen bij.
We zijn er om elkander te helpen, nietwaar?

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 22 mei 2011 22:59

Pak er dan even een wiel bij en je ziet direct dat dat wel het geval is.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

spiritwetteren
Forum-lid
Berichten: 628
Lid geworden op: 28 dec 2008 20:56

spiritwetteren 22 mei 2011 23:22

Alle wielen met velglint zijn dan moeilijk om een buitenband op te leggen. En ik heb wel al wielen in mijn handen gehad. Tot het spaken van een wiel toe.
We zijn er om elkander te helpen, nietwaar?

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 22 mei 2011 23:44

Shamal's zijn gemaakt zodat je zonder velglint de banden kunt monteren. Leg je er wel een velglint in dan komt de hieldraad van de band omhoog, de cirkel wordt groter en daardoor gaat de band er lastiger om.

Je monteert toch ook niet 2 velglinten over elkaar bij een willekeurige andere wielset?
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

hanskuijs
Forum-lid
Berichten: 44
Lid geworden op: 20 mei 2010 23:55

hanskuijs 22 mei 2011 23:58

Ik heb identieke velgen, allebei geleverd met het gele lint links op de foto. Nooit problemen mee gehad. Wel ondertussen problemen met de (rode) spaaknippels. Deze breken namelijk bij de kop af. Nu dus extra reservenippels en een spanner in het zadeltasje.
Iemand hier ervaring mee met deze Koga-velgen?
Koga Full Carbon Team Edition Ultegra
Trek 6700 SLX

spiritwetteren
Forum-lid
Berichten: 628
Lid geworden op: 28 dec 2008 20:56

spiritwetteren 23 mei 2011 00:09

Amclassic-fan schreef:Shamal's zijn gemaakt zodat je zonder velglint de banden kunt monteren. Leg je er wel een velglint in dan komt de hieldraad van de band omhoog, de cirkel wordt groter en daardoor gaat de band er lastiger om.

Je monteert toch ook niet 2 velglinten over elkaar bij een willekeurige andere wielset?


Ik zal dat eens bekijken en uittesten bij gelegenheid. De scirocco's, de shamals en de zelf gespaakte wielen. Ik moet er wel bij vermelden dat bij de scirocco"s de buitenband er moeilijk opgaat. Zal eens controleren of er geen 2 velglinten opliggen.
En ik leg geen velglint in mijn shamals. Zou niet weten waarom. Dit heb ik nooit gezegd ook. Enkel de tip meegegeven voor eventueel bij lange afdalingen en latex biba's een plakbandje in te leggen hetgeen beduidend dunner is dan een velglint. Maar dit is geen wet. Ik wil enkel vermelden wat mij gezegd is. Ik leg er zelfs geen plakband in want ik rij niet in het hooggebergte en gebruik ook geen latex biba's.
We zijn er om elkander te helpen, nietwaar?

trimmer
Forum-lid
Berichten: 80
Lid geworden op: 28 jul 2009 19:24

trimmer 23 mei 2011 09:49

ik gebruik in ieder geval geen latex binnenbanden. En de buitenbanden gaan redelijk gemakkelijk op de velg

spiritwetteren
Forum-lid
Berichten: 628
Lid geworden op: 28 dec 2008 20:56

spiritwetteren 22 aug 2011 23:24

trimmer schreef:ik gebruik in ieder geval geen latex binnenbanden. En de buitenbanden gaan redelijk gemakkelijk op de velg
Bij mijn Shamals ook. En met Swalbe durano's zelfs afdoen zonder hulpmiddelen.
We zijn er om elkander te helpen, nietwaar?

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12996
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 23 aug 2011 09:55

Braam de spaakgaten goed af en gooi er dan gewoon twee laagjes Yellowtape in.
Het is licht, je band leg je er met twee vingers in je neus op. Je hebt fractioneel ook nog iets meer luchtvolume omdat het dunner is en zelf mijn supersonic biba blijven het al ruim anderhalf jaar lekvrij doen met zes weken alpen afdalingen erbij.

Plaats reactie