Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

advies gevraagd ==> beginnen met fietsen

nica
Forum-lid
Berichten: 294
Lid geworden op: 16 nov 2010 15:07

nica 14 jun 2011 18:08

Zonder naar de fietsen te kijken, op veel fietsen van 800 euro zit een mix van sora/FD serie.
Niet voor gaan, dit trap je in de regel best snel stuk, let er dus op dat er een beetje goede groep bij zit, je hebt geen standaard maat, dus het is lastig om restanten te vinden, maar over een maand of 3 koop je ze in de aanbieding, voor die prijs. maar dan heb je wel een topper.

Ik ben begonnen met goedkope kleding, hiervoor kun je bij Decathlon terecht, ook heb je op marktplaats iemand die restanten verkoopt, als je in de fietskleding zoekt op XXXL dan komt er iemand uit vlagterwerde naar voren. Veel keus, ook een aantal paar schoenen.

DennisB
Forum-lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 13 jun 2011 15:34
Locatie: Hengelo (OV)

DennisB 14 jun 2011 18:35

Bedankt voor jullie reacties. Ik zal een aantal dingen eens beter gaan bekijken (met name de opmerkingen betreft wielen)

Ik woon in Hengelo (ov). Ik ben al bij een FM (Leenders BikeTotaal) geweest waar ze mij uitgebreid hebben opgemeten. Zij, maar ook een andere FM met een wat simpeler meetmethode, kwamen uit op een 62 frame-maat. Ik ga er intussen maar vanuit dat dat wel ongeveer klopt.

Mijn plan is om in het begin 2 x per week te gaan fietsen. 1 Keer in t weekend, en 1 x 's avonds door de week. En in 1e instantie lijken vlakke ritjes door het mooie Twentse land meer dan voldoende. De hoogste berg waar ik ga denken te komen is misschien de Holterberg, maar gekker zal het bij mij in het begin niet worden. Ik moet vanaf 0 beginnen.

Is voor een ''noob'' als mij het verschil tussen een Sora en een Tiagra groep te merken ? Of is dit puur een kwaliteitsverhaal op langere termijn ?

raddraaijer
Forum-lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 04 mei 2011 21:27

raddraaijer 14 jun 2011 21:16

Hallo Dennis,

Je woont in Hengelo he? Dan zou ik ook eens gaan kijken bij Rose in Duitsland, betaalbaar en goed!
Voor het fietsplan maakt het niet uit, heb ik deze fiets ook voor gebruikt :lol:
Ik heb zelf een maand geleden de Pro SL2000 opgehaald en ben heel tevreden. Voor 1000 euro heb je
een mooie bike, goede kwaliteit en inderdaad heel belangrijk goede wielen. Bij de fm kan je voor onder de 1000 euro ook
best een leuke fiets kopen, maar vaak krijg je er dan een paar prut wielen onder.

Succes met je zoektocht!

rikh.
Forum-lid
Berichten: 230
Lid geworden op: 19 mar 2011 20:45
Locatie: Durkum

rikh. 14 jun 2011 21:29

Vanuit Hengelo ben je ook zo bij Goossens in Borculo, schijnt ook een goede winkel te zijn.
Wat Rose betreft, zou daar de €749,- van het fietsplan ook kapotgeslagen mogen worden?
Stel dat het wel het geval zou zijn, dan moet ik volgend jaar maar eens bij mijn werkgever informeren of ik in aanmerking kom voor het fietsplan. Ik fiets er in ieder geval vaak genoeg voor naar mijn werk.

edo
Forum-lid
Berichten: 168
Lid geworden op: 14 nov 2008 11:14
Locatie: Den Haag

edo 14 jun 2011 21:43

Hmm, Hengelo weet ik net niks vanaf, heb op veel plaatsen gezocht maar daar net niet. De Holterberg is trouwens leuk, moet je zeker een keer proberen. Weet je gelijk of klimmen een beetje leuk is voor je.

Die maat 62 kan je zeker als goede indicatie aanhouden als er al meer dan eens gemeten is. Maar een maat 62 bij het ene merk is niet hetzelfde als een 62 bij het andere merk. Dus altijd eerst op de fiets uittesten die je uiteindelijk mee wil nemen. Veel plezier met fietsen!

raddraaijer
Forum-lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 04 mei 2011 21:27

raddraaijer 14 jun 2011 21:45

rikh. schreef:Vanuit Hengelo ben je ook zo bij Goossens in Borculo, schijnt ook een goede winkel te zijn.
Wat Rose betreft, zou daar de €749,- van het fietsplan ook kapotgeslagen mogen worden?
Stel dat het wel het geval zou zijn, dan moet ik volgend jaar maar eens bij mijn werkgever informeren of ik in aanmerking kom voor het fietsplan. Ik fiets er in ieder geval vaak genoeg voor naar mijn werk.
Kapotslaan hoeft toch niet? Ik heb gewoon de hele factuur ingeleverd, dan regelt de werkgever de afrekening wel met het maximum bedrag van 749 euro.

rikh.
Forum-lid
Berichten: 230
Lid geworden op: 19 mar 2011 20:45
Locatie: Durkum

rikh. 14 jun 2011 21:52

Dus als dat een Duitse faktuur is kan dat ook?
Ik leef met dit soort dingen altijd in de veronderstelling dat de Belastingdienst het graag wil dat het bedrag in Nederland uitgegeven wordt, maar als dat zo ook kan dan wordt het wel heel aantrekkelijk om met het fietsplan mee te doen.

DennisB
Forum-lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 13 jun 2011 15:34
Locatie: Hengelo (OV)

DennisB 14 jun 2011 22:46

Goede reacties, heb er wat aan. Denk alleen niet dat t fietsplan van mijn werkgever het toestaat een fiets in het buitenland te kopen. Het bedrijf moet nl. een KvK nummer hebben, en dat wordt lastig denk ik.

Ik heb in het wielen-forum rond zitten kijken, maar daar worden veelal alleen maar wielen van rond mijn totale max.-budget besproken. Echt een vergelijking is er daar slecht uit te halen. Iemand enig idee waar ik op moet letten qua wielen ?

eelcoz

eelcoz 14 jun 2011 22:52

nica schreef: Niet voor gaan, dit trap je in de regel best snel stuk, let er dus op dat er een beetje goede groep bij zit...
Kun je uitleggen wat je met 'stuktrappen' bedoelt en of dit uit eigen ervaring is? Volgens mij is het namelijk onzin.

raddraaijer
Forum-lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 04 mei 2011 21:27

raddraaijer 15 jun 2011 09:41

Kapottrappen zal nog wel meevallen, maar het is een feit dat oa de Sora groepen het sneller begeven (slijtage en stevigheid van onderdelen) dan Tiagra of 105. Persoonlijk zou ik voor 105 gaan, maar Tiagra kan ook prima.

Vwb de wielen; daar heb ik niet veel verstand van, maar ik denk dat het verstandig is om handgespaakte wielen erbij te zoeken. De RH500 van Shimano is in iedergeval niet aan te raden, zeker niet gezien je lengte en gewicht.

remco1b
Forum-lid
Berichten: 713
Lid geworden op: 10 jun 2011 13:01

remco1b 15 jun 2011 12:48

Als je in hengelo woont is Rose de winkel als je het mij vraagt.

Goossens is ook goed maar ik vind ze te duur. En als je de frames van goossens (gosini) vergelijkt met die van rose zijn die van rose al vaak getest en goed tot zeer goed bevonden. Gosini frames heb ik nog nooit een test van gezien.

Bij rose spreken ze gewoon nederlands btw.
B.S.U.R
Rose CRS3000 tekoop
canyon Aerroad 6.0
Canyon CF6.9
http://www.strava.com/athletes/1001097

DennisB
Forum-lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 13 jun 2011 15:34
Locatie: Hengelo (OV)

DennisB 15 jun 2011 20:30

Ik heb her en der nog wat informatie opgezocht, en ik begin er steeds meer over te denken om voor deze http://www.sensabikes.com/product_info. ... cts_id=389 te gaan. Ik wil hem dan eigenlijk alleen wel bij een FM in de buurt halen, zodat ik hem wel een beetje op mijn maat afgesteld krijg te staan.

Hij gaat wel een beetje over budget (kijken of er wat te dealen valt bij deze zaak), maar is dan wel 105 ipv Tiagra.

Iemand nog goede alternatieven ? Ik hoor ze graag

Plaats reactie