Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Smart Phone vs GPS (Garmin/Bryton)

ajhoff
Forum-lid

ajhoff 23 jun 2011 13:53

Niet helemaal. Met Run.gps kun je uitstekend navigeren, net als met een losse GPS.

Wat ik een nadeel vind van smartphone apps is dat ze niet zo stabiel zijn als een echte fietscomputer. Ze willen nog wel eens crashen waardoor je de training gedeeltelijk of geheel kwijt bent.Ik beschouw ze als leuk voor incidenteel gebruik, maar niet als echte fietscomputer.

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 23 jun 2011 15:32

RunGPS werkt met gesproken aanwijzingen toch? Dat noem ik geen volwaardige navigatie. Als je traint met muziek in dan is het meteen al waardeloos.

ajhoff
Forum-lid

ajhoff 23 jun 2011 15:54

Klopt, maar dat is geen verplichting. Je kunt ook gewoon met scherm aanwijzingen werken en het geluid uit zetten. Werkt ook goed en hetzelfde als Garmin en Bryton.

tutti
Forum-lid

tutti 04 aug 2011 22:24

ajhoff schreef:Klopt, maar dat is geen verplichting. Je kunt ook gewoon met scherm aanwijzingen werken en het geluid uit zetten. Werkt ook goed en hetzelfde als Garmin en Bryton.
Hoelang gaat de batterij gemiddeld mee als je runGPS gebruikt?
Better do it right once

jeroenkuiper
Forum-lid

Gebruikersavatar jeroenkuiper 04 aug 2011 23:07

ik gebruik mijn HTC ook altijd als trackingtool, maar na 2.5 uur is ie wel leeg, en dat kan dus soms echt vervelend zijn.
Ik heb dus een keer gehad dat de fiets kapot ging en niet meer te fixen was aan de kant van de weg en dan moet je alsnog aankloppen bij mensen om even te bellen...

ook nadelig vind ik de nauwkeurigheid van de telefoon/app.. aangezien het nog wel eens voorkomt dat je niet vol zicht hebt op de GPS satteliet (onder bomendek) wil de GPS daar ineens soms rare waardes geven ( snelheid van 75km is dan veel voorkomend)
ik gebruik oa endomondo pro en sportstracker op de telefoon.

ik wacht nog ff tot begin 2012 en ga dan wel eens shoppen naar een garmin/bryton..
Afbeelding

janjanssen-parijsnice
Forum-lid

janjanssen-parijsnice 05 aug 2011 09:47

Ik gebruik Endomondo op mijn Blackberry ook als trackingtool. Ik kan makkelijk een uurtje of 3 fietsen zonder dat mijn batterij leeg is. Worden de tochten echt langer dan zet ik gewoon mijn gsm signaal op gsm/gprs only of helemaal uit en zodoende bespaar je nog flink wat batterij.

ajhoff
Forum-lid

ajhoff 06 aug 2011 10:22

tutti schreef:Hoelang gaat de batterij gemiddeld mee als je runGPS gebruikt?
Het hangt natuurlijk vooral van je telefoon af, maar mijn HTC HD2 houdt het toch wel makkelijk een uur of 3 vol. Hoe meer je uitschakelt, hoe langer de telefoon het volhoud.

lvgh
Forum-lid HC

lvgh 06 aug 2011 23:56

ajhoff schreef:
Het hangt natuurlijk vooral van je telefoon af, maar mijn HTC HD2 houdt het toch wel makkelijk een uur of 3 vol. Hoe meer je uitschakelt, hoe langer de telefoon het volhoud.
Moet nog een stuk meer kunnen. Zelf heb ik geen zin in automatische updates van wat dan ook en zet ik wifi/3G alleen aan als ik het nodig heb. Dan draait Run.GPS toch zeker wel een uur of 6, n.b. met scherm uit (Touch HD, Desire HD). In vliegtuigmodus komt er zeker nog een uur of 3 bij, nooit helemaal geprobeerd.

tutti
Forum-lid

tutti 07 aug 2011 21:10

lvgh schreef:
ajhoff schreef:
Moet nog een stuk meer kunnen. Zelf heb ik geen zin in automatische updates van wat dan ook en zet ik wifi/3G alleen aan als ik het nodig heb. Dan draait Run.GPS toch zeker wel een uur of 6, n.b. met scherm uit (Touch HD, Desire HD). In vliegtuigmodus komt er zeker nog een uur of 3 bij, nooit helemaal geprobeerd.
Wow, dat is indrukwekkend! Nooit gedacht dat je maar liefst 9 uur RunGPS kunt gebruiken op één enkele batterij. Ik vind dat ik mijn smartphone zonder GPS al zo vaak moet opladen. Vraag me wel af wat het nut is van je smartphone als GPS als je je scherm uit moet schakelen.
Better do it right once

lvgh
Forum-lid HC

lvgh 07 aug 2011 23:20

Tracken en routes narijden via gesproken instructies. Ik heb eerlijk gezegd geen behoefte aan een telefoon of andere koelkast op m'n stuur. Als je wel een scherm nodig hebt voldoet een PDA inderdaad niet, of je moet van die reserveaccupacks van 4000mAh mee gaan nemen.

Plaats reactie