Wat te denken van Sensa?
Ik zou zeggen een duurder carbon frame, want het verschil tussen goedkope en dure wielen is wat mij betreft relatief. Je hoort verhalen van renners die 10.000km op een goedkoop setje rijden, terwijl anderen na 1 ritje een scheur in hun dure zetje hebben zitten. Een duurder frame dus en de goedkopere wielen afrijden. Al vraag ik me wel af hoe je met je fiets omgaat bij een triathlon. Mocht er daar nogal wat gesmeten worden met de fiets en je frame raakt beschadigd, dan is het goedkoper om een aluminum frame te herstellen dan een carbon frame. Maar goed, dit is de visie van een leek...
klopt en TS vraagt naar andere merken... dus geef ik mijn voorkeuren...... Ben zelf niet echt Sensafan, denk dat je voor het geld van een Sensa mooiere, lichtere en beter afgemonteerde fietsen kan vinden...spook schreef:En zo nog tweehonderduizend merken. TS vraagt toch naar Sensa?rinke schreef:Ten eerste welkom! Canyon, BeOne, zou ik zelf voor kiezen!
Dank voor al julie reacties, Heb alo p de site van Rose gekeken en ben onder de indruk. Blijft er toch nog een vraag nav de discussie over de wielen. Wat zijn goede wielen? Gewicht is natuurlijk een punt 9en meetbaar) maar comfort, duurzaamheid stabiliteit? Ik kan maar weinig duidelikek criteria of testen hierover vinden. Ben best bereid iets mee aan goede wielen uit te geven maar zo blijft het eer een gok,icm wat er mooi uit ziet
Fulcrum zijn goede wielen. Ik lees veel positieve informatie over de Fulcrum R3 en 5. De R7 zijn kwalitatief ook goed maar wel weer een stukje zwaarder.Dank voor al julie reacties, Heb alo p de site van Rose gekeken en ben onder de indruk. Blijft er toch nog een vraag nav de discussie over de wielen. Wat zijn goede wielen? Gewicht is natuurlijk een punt 9en meetbaar) maar comfort, duurzaamheid stabiliteit? Ik kan maar weinig duidelikek criteria of testen hierover vinden. Ben best bereid iets mee aan goede wielen uit te geven maar zo blijft het eer een gok,icm wat er mooi uit zie
Wat belangrijk is bij goede wielen zijn de gebruikte naven en de stijfheid van de velgen. Sommige wielen rij je zomaar slagen. De standaard wielen in de Sensa zijn bijvoorbeeld bagger net als de Shimano wielen. Daarbij moet je ook goed opletten dat de wielen niet te zwaar zijn.
Bijvoorbeeld wielen kopen voor 799 euro (mavic cosmic carbon) is weer het andere uiterste. Die cosmic carbon zijn volgens mij alu velgen met een carbonnen opzetstuk erboven op. Weinig voor veel geld dus. Volgens mijn FM (en dat is een goede die alleen in race fietsen doet) krijgt hij meer mavics terug dan Fulcrums.
ps: Dit is mijn mening over de wielen, uiteraard kan ik er naast zitten en hoor ik dat graag...maar roep niet alleen dat je eigen merk waar je op fietst het beste is. Graag onderbouwd.
Laatst gewijzigd door Kornuit op 21 jun 2011 17:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Wat is naast gewicht een groot voordeel van Carbon tov Alu?klaasjenl schreef:Ik zou zeggen een duurder carbon frame, want het verschil tussen goedkope en dure wielen is wat mij betreft relatief. Je hoort verhalen van renners die 10.000km op een goedkoop setje rijden, terwijl anderen na 1 ritje een scheur in hun dure zetje hebben zitten. Een duurder frame dus en de goedkopere wielen afrijden. Al vraag ik me wel af hoe je met je fiets omgaat bij een triathlon. Mocht er daar nogal wat gesmeten worden met de fiets en je frame raakt beschadigd, dan is het goedkoper om een aluminum frame te herstellen dan een carbon frame. Maar goed, dit is de visie van een leek...
Er zijn alu frames die qua gewicht nauwelijks tot niets onderdoen voor een carbon frame. Denk hierbij aan bv een Stevens Vuelta, C'dale CAAD10 en nog een aantal meer. Het ene aluminium is het andere niet, dit geldt tevens voor carbon.Kornuit schreef:Wat is naast gewicht een groot voordeel van Carbon tov Alu?klaasjenl schreef:Ik zou zeggen een duurder carbon frame, want het verschil tussen goedkope en dure wielen is wat mij betreft relatief. Je hoort verhalen van renners die 10.000km op een goedkoop setje rijden, terwijl anderen na 1 ritje een scheur in hun dure zetje hebben zitten. Een duurder frame dus en de goedkopere wielen afrijden. Al vraag ik me wel af hoe je met je fiets omgaat bij een triathlon. Mocht er daar nogal wat gesmeten worden met de fiets en je frame raakt beschadigd, dan is het goedkoper om een aluminum frame te herstellen dan een carbon frame. Maar goed, dit is de visie van een leek...
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!
Dat dacht ik al. En als je dan de stijfheid van een carbon frame naast zo'n alu frame gaat leggen?vincent75 schreef:Er zijn alu frames die qua gewicht nauwelijks tot niets onderdoen voor een carbon frame. Denk hierbij aan bv een Stevens Vuelta, C'dale CAAD10 en nog een aantal meer. Het ene aluminium is het andere niet, dit geldt tevens voor carbon.Kornuit schreef:Wat is naast gewicht een groot voordeel van Carbon tov Alu?klaasjenl schreef:Ik zou zeggen een duurder carbon frame, want het verschil tussen goedkope en dure wielen is wat mij betreft relatief. Je hoort verhalen van renners die 10.000km op een goedkoop setje rijden, terwijl anderen na 1 ritje een scheur in hun dure zetje hebben zitten. Een duurder frame dus en de goedkopere wielen afrijden. Al vraag ik me wel af hoe je met je fiets omgaat bij een triathlon. Mocht er daar nogal wat gesmeten worden met de fiets en je frame raakt beschadigd, dan is het goedkoper om een aluminum frame te herstellen dan een carbon frame. Maar goed, dit is de visie van een leek...
Stel je pakt het frame van Cube Agree GTC Pro Carbon en vergelijkt de stijfheid met zo'n CAAD10 alu frame. Of maakt het wat algemener. Pak een carbon fiets +/- 1500 euro en vergelijk die met een alu fiets van 1500 euro. Ga er voor het gemak even vanuit dat dezelfde groep erop zit.
Hoe zit het dan met stijfheid?
En vergeet nu ff dat je zelf een CAAD10 rijdt
-
- Forum-lid
Voor dat geld zou ik gaan voor een Cervelo S1. zeer goed alu frame, afgemonteerd met 105 en fulcrum R7 wielen.
Daar is niets mis mee, en duurdere wielen kunnen er altijd nog in.
En het frame ziet er een stuk mooier uit dan de meeste carbon frames met ronde buizen.
Kwam zeer goed uit de test van FIETS met adviesprijs van 1799 moet die vast voor 1700 te vinden zijn
Daar is niets mis mee, en duurdere wielen kunnen er altijd nog in.
En het frame ziet er een stuk mooier uit dan de meeste carbon frames met ronde buizen.
Kwam zeer goed uit de test van FIETS met adviesprijs van 1799 moet die vast voor 1700 te vinden zijn
“Training is like fighting with a gorilla. You don’t stop when you’re tired. You stop when the gorilla is tired.”
Cervelo S2 met Dura-Ace C50; Cervelo P2C met FFWD Disc; Bulls Copperhead 3
Cervelo S2 met Dura-Ace C50; Cervelo P2C met FFWD Disc; Bulls Copperhead 3
Naast de prijzen is het ook goed om te weten dat de garantievoorwaarden bij Sensa en de daarbij behorende service erg mager zijn, zo niet gewoon slecht. De kwaliteit is ook niet om over naar huis te schrijven, zodat je af en toe wel gebruik moet maken van hun garantie. Wil je echte kwaliteit voor een goede prijs en de perfecte service, kijk dan bij Rose. Ik spreek uit ervaring en ben door schade en schande wijzer geworden.
Ik ben wel benieuwd naar wat er kwalitatief dan niet deugt aan Sensa fietsen t.o.v. andere merken waardoor je af en toe een beroep moet doen op de garantie. Of gaat het hier om een incidenteel pechgeval? Wat betreft service lijkt me dat meer iets voor de LBS dan voor de fabrikant.redalert schreef:Naast de prijzen is het ook goed om te weten dat de garantievoorwaarden bij Sensa en de daarbij behorende service erg mager zijn, zo niet gewoon slecht. De kwaliteit is ook niet om over naar huis te schrijven, zodat je af en toe wel gebruik moet maken van hun garantie. Wil je echte kwaliteit voor een goede prijs en de perfecte service, kijk dan bij Rose. Ik spreek uit ervaring en ben door schade en schande wijzer geworden.
Kan je daar iets dieper op ingaan? Ik wil dan ook wel weten hoe het precies zit. Heb persoonlijk juist erg goede ervaring met de garantieafhandeling van Sensa/Intersens.redalert schreef:Naast de prijzen is het ook goed om te weten dat de garantievoorwaarden bij Sensa en de daarbij behorende service erg mager zijn, zo niet gewoon slecht. De kwaliteit is ook niet om over naar huis te schrijven, zodat je af en toe wel gebruik moet maken van hun garantie. Wil je echte kwaliteit voor een goede prijs en de perfecte service, kijk dan bij Rose. Ik spreek uit ervaring en ben door schade en schande wijzer geworden.
M'n fietsmaat fietst al een tijdje op een Sensa Prima, Tiagra afgemonteerd.
Het is wel een stevige fiets, hij is fysiek behoorlijk sterk (grondwerker/stratenmaker) en fiets heel regelmatig met een fietskar er achter (gemonteerd op de achteras) met 1 kind en nog spullen er in. We hebben het frame er nog niet op kunnen betrappen dat die daar scheef van trekt of scheurt oid.
Helaas begint de Tiagra afmontage, na ca. 5.000 km trappen, wel een beetje te kort te schieten.
Verder is de uitstraling van het frame natuurlijk ook niet helemaal "top". (sorry hoor)
Al met al is hij nu op het punt dat hij spijt heeft er destijds niet een paar 100 euro meer tegenaan heeft gegooit en een beter frame en afmontage genomen te hebben
(Het helpt natuurlijk ook niet dat ik (zijn fietsmaat dus) vanavond een nieuwe flitsende fiets op ga halen)
Het is wel een stevige fiets, hij is fysiek behoorlijk sterk (grondwerker/stratenmaker) en fiets heel regelmatig met een fietskar er achter (gemonteerd op de achteras) met 1 kind en nog spullen er in. We hebben het frame er nog niet op kunnen betrappen dat die daar scheef van trekt of scheurt oid.
Helaas begint de Tiagra afmontage, na ca. 5.000 km trappen, wel een beetje te kort te schieten.
Verder is de uitstraling van het frame natuurlijk ook niet helemaal "top". (sorry hoor)
Al met al is hij nu op het punt dat hij spijt heeft er destijds niet een paar 100 euro meer tegenaan heeft gegooit en een beter frame en afmontage genomen te hebben
(Het helpt natuurlijk ook niet dat ik (zijn fietsmaat dus) vanavond een nieuwe flitsende fiets op ga halen)
Carbon from the planet X
'I don't care' said Lapierre, ' I'm from France'.
'I don't care' said Lapierre, ' I'm from France'.