Ultegra DI2
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
De huidige accu gaat bij de meeste fietsers een maand of 3 mee. Dat er minder draden worden gebruikt bij deze nieuwe Ultegra groep heeft enkel te maken met het feit dat er nu een wat fatsoenlijker communicatie protocol wordt gebruikt. De communicatie bij de Dura Ace groep is houwtje touwtje ten top. Goed dus dat ze dit hebben aangepakt voor de Ultegra groep.
The battery forms the Di2's heart. Its lithium ion technology guarantees a range of at least 2,000 km [1,250 miles] after which it can be fully recharged in just ninety minutes.
The battery's status can be read from an indicator next to the handlebars so that you'll never be confronted with any unpleasant surprises. Derailleurs can also be reset or trimmed from this control unit
nou kan het zijn dat mensen dit in een week rijden, maar het lijkt me sterk!
The battery's status can be read from an indicator next to the handlebars so that you'll never be confronted with any unpleasant surprises. Derailleurs can also be reset or trimmed from this control unit
nou kan het zijn dat mensen dit in een week rijden, maar het lijkt me sterk!
Nu nog een keer een mooie manier vinden om de accu mooi weg te werken. Vind het altijd zo jammer om te zien, zo'n batterypack op je onderbuis.
Je zal maar niet opletten zbij ongeveer 1950 km en je bent bent een lange duurtocht bezig. Wordt dus niet schakelen . Maar denk als je DI2 gebruikt dat je om de zoveel tijd wel naar de batterij status kijkt.
Je zal maar niet opletten zbij ongeveer 1950 km en je bent bent een lange duurtocht bezig. Wordt dus niet schakelen . Maar denk als je DI2 gebruikt dat je om de zoveel tijd wel naar de batterij status kijkt.
Het was inderdaad een van de weinige droge momenten die dagskimons schreef:off topic: gave foto trouwens serge, ik heb in die bocht ook nog wat mannen van onze groep gekiekt, gelukkig was het weer droog
"Try not. Do or do not......there is no try"
Uit betrouwbare bron vernomen dat Shimano besloten heeft de Ultegra Di2 toch compatible te maken met Dura Ace Di2 accu..dus wellicht toch sprake van iets goedkopere accu? Maar dan nog vind ik het een raar verhaal i.c.m. die andere stekkertjes
Vooralsnog zijn er twee verschillende accu's te krijgen waarbij de Ultegra iets goedkoper is (paar euro).
@Amclassicfan adviesprijzen derailleurs: voor aanlas € 333,00, achter € 374,00
@Amclassicfan adviesprijzen derailleurs: voor aanlas € 333,00, achter € 374,00
"Try not. Do or do not......there is no try"
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13765
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
en dan nog... mijn telefoon, garmin, mp3 speler moet ik ook wekelijks of vaker bijladen.
Vind nu de eventuele vervanging van DI2 componenten nog te deur, de DA achterderrie kost volgens mij iets in de 500 euro.
Vind nu de eventuele vervanging van DI2 componenten nog te deur, de DA achterderrie kost volgens mij iets in de 500 euro.
Lijkt mij ook. Bovendien hoef je niet te wachten tot het laatste moment met opladen, daar ben je zelf bij. Ik neem aan dat vrijwel niemand een duurtocht van meer dan 2.000km gaat maken. En als iemand dat wel doet, moet je je afvragen of je dat wel met DI2 wilt doen.
Nog niet in triple verkrijgbaar valt me op.