Pagina 2 van 3
Re: Ultegra DI2
Geplaatst: 20 jun 2011 18:38
door amclassic-fan
De huidige accu gaat bij de meeste fietsers een maand of 3 mee. Dat er minder draden worden gebruikt bij deze nieuwe Ultegra groep heeft enkel te maken met het feit dat er nu een wat fatsoenlijker communicatie protocol wordt gebruikt. De communicatie bij de Dura Ace groep is houwtje touwtje ten top. Goed dus dat ze dit hebben aangepakt voor de Ultegra groep.
Re: Ultegra DI2
Geplaatst: 20 jun 2011 19:09
door andromeda
Zover ik weet wordt dezelfde accu gebruikt, hij is alleen niet uitwisselbaar omdat de stekker anders is aan de bekabeling.
Re: Ultegra DI2
Geplaatst: 20 jun 2011 19:18
door dirkjan
The battery forms the Di2's heart. Its lithium ion technology guarantees a range of at least 2,000 km [1,250 miles] after which it can be fully recharged in just ninety minutes.
The battery's status can be read from an indicator next to the handlebars so that you'll never be confronted with any unpleasant surprises. Derailleurs can also be reset or trimmed from this control unit
nou kan het zijn dat mensen dit in een week rijden, maar het lijkt me sterk!
Re: Ultegra DI2
Geplaatst: 20 jun 2011 19:58
door reverb
Nu nog een keer een mooie manier vinden om de accu mooi weg te werken. Vind het altijd zo jammer om te zien, zo'n batterypack op je onderbuis.
Je zal maar niet opletten zbij ongeveer 1950 km en je bent bent een lange duurtocht bezig. Wordt dus niet schakelen
. Maar denk als je DI2 gebruikt dat je om de zoveel tijd wel naar de batterij status kijkt.
Re: Ultegra DI2
Geplaatst: 20 jun 2011 19:59
door andromeda
skimons schreef:off topic: gave foto trouwens serge, ik heb in die bocht ook nog wat mannen van onze groep gekiekt, gelukkig was het weer droog
Het was inderdaad een van de weinige droge momenten die dag
Re: Ultegra DI2
Geplaatst: 21 jun 2011 10:24
door rub.ke
Uit betrouwbare bron vernomen dat Shimano besloten heeft de Ultegra Di2 toch compatible te maken met Dura Ace Di2 accu..dus wellicht toch sprake van iets goedkopere accu? Maar dan nog vind ik het een raar verhaal i.c.m. die andere stekkertjes
Re: Ultegra DI2
Geplaatst: 21 jun 2011 11:03
door andromeda
Vooralsnog zijn er twee verschillende accu's te krijgen waarbij de Ultegra iets goedkoper is (paar euro).
@Amclassicfan adviesprijzen derailleurs: voor aanlas € 333,00, achter € 374,00
Re: Ultegra DI2
Geplaatst: 21 jun 2011 12:15
door wasbeer2006
en dan nog... mijn telefoon, garmin, mp3 speler moet ik ook wekelijks of vaker bijladen.
Vind nu de eventuele vervanging van DI2 componenten nog te deur, de DA achterderrie kost volgens mij iets in de 500 euro.
Re: Ultegra DI2
Geplaatst: 21 jun 2011 12:22
door rbr
Ik neem aan dat het verbruik afhankelijk is van het aantal schakelbewegingen. Is 2.000 km voor het vlakke (m.a.w. waar bijna niet geschakeld wordt)?
Re: Ultegra DI2
Geplaatst: 21 jun 2011 12:36
door ajhoff
Lijkt mij ook. Bovendien hoef je niet te wachten tot het laatste moment met opladen, daar ben je zelf bij. Ik neem aan dat vrijwel niemand een duurtocht van meer dan 2.000km gaat maken. En als iemand dat wel doet, moet je je afvragen of je dat wel met DI2 wilt doen.
Re: Ultegra DI2
Geplaatst: 21 jun 2011 14:32
door bepe
Nog niet in triple verkrijgbaar valt me op.
Re: Ultegra DI2
Geplaatst: 21 jun 2011 14:41
door andromeda
Komt ook niet