Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

Werkstandaard carbon racefiets hoe vastklemmen

bandiet
Forum-lid
Berichten: 532
Lid geworden op: 17 feb 2010 12:08

bandiet 29 jun 2011 12:31

havana schreef:Het klinkt misschien flauw, maar ik zou een andere werkstandaard kopen. Ik heb er een van Tacx en die werkt met een klemming in de voorvork en dat is echt beter.
Deze heb ik ook en bevalt heel goed!

Gr. Diederik

bvr
Forum-lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 15 sep 2010 00:33

bvr 30 jun 2011 14:41

bandiet schreef:
havana schreef:Het klinkt misschien flauw, maar ik zou een andere werkstandaard kopen. Ik heb er een van Tacx en die werkt met een klemming in de voorvork en dat is echt beter.
Deze heb ik ook en bevalt heel goed!

Gr. Diederik
Hoe weet je dat zo zeker? Tacx heeft namelijk 2 montage standaards waarbij het voorwiel eruit moet. Echter kun je bij de Spider Team (ben ik ook van in bezit) ook je achterwil eruit halen en hem daarop klemmen. Zo kun je dus nog je voorvork demonteren!

tommymang
Forum-lid
Berichten: 117
Lid geworden op: 22 jul 2009 11:59

tommymang 01 jul 2011 12:50

bvr schreef:
bandiet schreef:
havana schreef:Het klinkt misschien flauw, maar ik zou een andere werkstandaard kopen. Ik heb er een van Tacx en die werkt met een klemming in de voorvork en dat is echt beter.
Deze heb ik ook en bevalt heel goed!

Gr. Diederik
Hoe weet je dat zo zeker? Tacx heeft namelijk 2 montage standaards waarbij het voorwiel eruit moet. Echter kun je bij de Spider Team (ben ik ook van in bezit) ook je achterwil eruit halen en hem daarop klemmen. Zo kun je dus nog je voorvork demonteren!
Kan even niet volgen.... Waar steunt de rest van de fiets dan op als je hem enkel achteraan (waar het wiel insteekt) vastklemt...? Of zie ik iets over het hoofd?

mj
Forum-lid
Berichten: 295
Lid geworden op: 08 aug 2007 14:22

mj 01 jul 2011 12:52

de bracket

jorisb
Forum-lid
Berichten: 1279
Lid geworden op: 21 mar 2008 10:56

jorisb 01 jul 2011 13:18

Fiets steunt op de voorvork en je bracket, of op de achtervork en je bracket.

Gebruikersavatar
paul1
Forum-lid
Berichten: 515
Lid geworden op: 30 mei 2010 20:50

Gebruikersavatar paul1 01 jul 2011 19:43

tommymang schreef:
havana schreef:Het klinkt misschien flauw, maar ik zou een andere werkstandaard kopen. Ik heb er een van Tacx en die werkt met een klemming in de voorvork en dat is echt beter.
Heb de werkstandaard nodig om de voorvork eruit te halen. ;-)

Mijm Tacx-standaard (Spider Team) heeft een extra klemblok om fiets bij achtervork te klemmen, zodat je ook de voorvork kunt demonteren.
Perfecte werkstandaard ; makkelijk op te bergen, in hoogte verstelbaar, 360 graden draaibaar, staat stevig, aanklikbaar werkbordje.


Grt. Paul1

Plaats reactie