Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Bestellingen uit US of China: wanneer moet je extra dokken?

bassieg15
Forum-lid

Gebruikersavatar bassieg15 11 dec 2010 18:33

Ik sta nogal perplex van dit topic.

Als ik lees hier op dit forum wat allemaal gedaan moet worden met mensen die racefietsen stelen...

En stelen van de staat, dat wil zeggen iedereen in Nederland, daar geven we elkaar gewoon even lekker open en bloot tips voor. Inclusief Forum Moderator!

Ik begrijp het even niet hoor. Last van een ietwat verbogen moraal?

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 11 dec 2010 18:46

En we hebben weer eens een moraalridder. De btw die je moet betalen als je bedrag net te hoog is is gewoon irritant. De administratiekosten zijn soms 5x zo hoog dan het bedrag aan btw. De postbode kan 't niet bij de buren droppen want hij moet geld hebben. Ik snap niet dat die grenzen niet gewoon verder omhoog getrokken worden, want de personeels kosten om dit soort pakketjes te controleren zijn waarschijnlijk hoger dan de paar Euro die het ze per pakket opleverd.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Livio Livius
Forum-lid HC

Livio Livius 11 dec 2010 18:49

Amclassic-fan schreef:@Dave, een sample heeft ook gewoon een waarde en je moet er gewoon btw over betalen.

Amclassic-fan schreef:En we hebben weer eens een moraalridder. De btw die je moet betalen als je bedrag net te hoog is is gewoon irritant. De administratiekosten zijn soms 5x zo hoog dan het bedrag aan btw. De postbode kan 't niet bij de buren droppen want hij moet geld hebben. Ik snap niet dat die grenzen niet gewoon verder omhoog getrokken worden, want de personeels kosten om dit soort pakketjes te controleren zijn waarschijnlijk hoger dan de paar Euro die het ze per pakket opleverd.

Neemt niet weg dat aanzetten tot fraude niet goed te praten is.
What makes the boat go faster?

Le Grimpeur
Forum-lid

Gebruikersavatar Le Grimpeur 11 dec 2010 18:50

BassieG15 schreef:Ik sta nogal perplex van dit topic.
Als ik lees hier op dit forum wat allemaal gedaan moet worden met mensen die racefietsen stelen...
En stelen van de staat, dat wil zeggen iedereen in Nederland, daar geven we elkaar gewoon even lekker open en bloot tips voor. Inclusief Forum Moderator!
Ik begrijp het even niet hoor. Last van een ietwat verbogen moraal?

Naar ik aanneem, spreekt de Forum Moderator hier gewoon als forum-lid.
Dus of je e.e.a. nu verwerpelijk vind of niet, het feit dat 'Amclassic-fan' ook nog Forum Moderator is doet in principe niet ter zake. Of verwacht je wellicht dat een Forum Moderator in dergelijke discussies een soort van 'voorbeeldfunctie' vervult?
60 x Ventoux

c.zaballa
Forum-lid

c.zaballa 11 dec 2010 18:57

In plaats van sample/gift zou je ook nog altijd iets onder garantie kunnen voorwenden.
Gazelle Team TVM \'99

bassieg15
Forum-lid

Gebruikersavatar bassieg15 11 dec 2010 18:59

Ja, ik verwachtte inderdaad een voorbeeldfuntie van een Forum Moderator. Dat lijkt mij niet zo gek. Ik verwacht dat overigens nog steeds.

En moraalridder... Lekker makkelijk hoor. Erg flauw ook om je er zo van af te maken. Verder zouden de pakjes helemaal niet gecontroleerd hoeven te worden als iedereen normaal die BTW opgeeft. Scheelt helemaal een hoop personeelskosten.

Maar goed, mooi onderschrift heb je dan weer wel hoor Le Grimpeur. Kan bijna niet beter.

In ieder geval, dat het gebeurt, dat vind ik jammer, net zoals ik heb jammer vind dat er mensen zijn die een racefiets jatten, maar daar zal ik niet van wakker liggen. Het is die schaamteloosheid waarmee de tips worden gedeeld. Dat vind ik storend.

Le Grimpeur
Forum-lid

Gebruikersavatar Le Grimpeur 11 dec 2010 19:11

@BassieG15. Let wel, ik wilde accentueren dat een forum moderator en een forum-lid twee op zichzelf los van elkaar staande entiteiten zijn. En ik was benieuwd waarom je de entiteit 'forum moderator' expliciet noemde. Dat is mij nu duidelijk;).
Overigens lees je uit mijn reactie niet dat ik de gegeven adviezen ondersteun. Wat dat betreft moet een ieder voor zich maar bepalen of hij/zij dat acceptabel vind. 'Wie zonder zonde is, werpe de eerste steen...'
60 x Ventoux

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 11 dec 2010 19:28

BassieG15 schreef:Ja, ik verwachtte inderdaad een voorbeeldfuntie van een Forum Moderator. Dat lijkt mij niet zo gek. Ik verwacht dat overigens nog steeds.

En moraalridder... Lekker makkelijk hoor. Erg flauw ook om je er zo van af te maken. Verder zouden de pakjes helemaal niet gecontroleerd hoeven te worden als iedereen normaal die BTW opgeeft. Scheelt helemaal een hoop personeelskosten.

net zoals ik heb jammer vind dat er mensen zijn die een racefiets jatten, maar daar zal ik niet van wakker liggen. Het is die schaamteloosheid waarmee de tips worden gedeeld. Dat vind ik storend.

Ik heet niet Forum Moderator, m'n naam is gewoon Mark. De moderators zitten niet op het forum om enkel politie agentje te spelen, ze hebben ook zelf een mening.

Ja je bent echt een moraalridder. Als we eens zouden stoppen met te hard rijden, kunnen de verkeersagenten allemaal ook een andere baan gaan zoeken. Hoeven er geen dure flitskasten meer gekocht te worden. Toch werkt het zo niet... Als jij te hard hebt gereden geef je jezelf dan een boete en maak je 't ff over naar Den Haag?
Je doet alsof het hier om een misdrijf gaat, terwijl het hier om een paar tientjes tot hoog uit enkele honderde Euro's gaat die een particulier niet aan de overheid betaald. Als een bedrijf de boel probeert te belazeren terwijl ze zeecontainer na container importeren is het wat mij betreft toch wel even een iets ander verhaal.

En dat je het schijnbaar bijna normaal vindt dat er racefietsen gejat worden... Weet je wel wat je op schrijft?
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

diogenes
Forum-lid

diogenes 11 dec 2010 19:36

Waarom betalen bij eigenlijk kosten om te importeren, terwijl een zending naar de VS toe in dat land helemaal niet belast wordt?
Velgenfluisteraar

Florezido

oldandslow
Forum-lid

Gebruikersavatar oldandslow 11 dec 2010 19:37

Wat een flauwekul zeg!! Als een groot bedrijf mensen, liefst gewezen belastinginspecteurs of zoiets dergelijks, in dienst neemt om zo weinig mogelijk belasting te betalen, op het randje van het toelaatbare of desnoods daaroverheen heet het "zakelijk" zijn. Als een particulier ergens wat minder belasting probeert te betalen is het in een keer diefstal? Laat je nakijken!!
Benotto>Alan>vanTuyl780>Bianchi SL3> Cube Litening>Cube Agree GTC>FM028>C-Works

bosna
Forum-lid

bosna 11 dec 2010 19:45

is er iemand die weet hoe dat in belgie gaat??

swoosh
Forum-lid

swoosh 11 dec 2010 19:52

old&slow schreef:Wat een flauwekul zeg!! Als een groot bedrijf mensen, liefst gewezen belastinginspecteurs of zoiets dergelijks, in dienst neemt om zo weinig mogelijk belasting te betalen, op het randje van het toelaatbare of desnoods daaroverheen heet het "zakelijk" zijn. Als een particulier ergens wat minder belasting probeert te betalen is het in een keer diefstal? Laat je nakijken!!

Er is nogal verschil in van een regel gebruik maken of regels proberen te ontduiken door valse informatie te geven.

Douane schreef: Overtreding strafbaar
De Douane en andere opsporingsdiensten controleren of u zich aan deze regels houdt. Houdt u zich niet aan deze regels? Dan bent u strafbaar en wordt u vervolgd.
Afbeelding

Plaats reactie