Alles over vakanties op én met de fiets

alp d'huzes 2012

superrose
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar superrose 01 aug 2011 12:07

Ik heb gemerkt dat een evenement als dit het beste werkt met mensen waar je je fijn bij voelt en waar je het hele jaar mee samen naar het evenement toe kan werken. Het kan namelijk best eenzaam zijn op die berg als je er een beetje doorheen zit.
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.

website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten

evrieselaar
Forum-lid

evrieselaar 01 aug 2011 12:12

@superrose

En was het eens maar nooit meer? Of ga je het weer doen

Herman_N
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar Herman_N 01 aug 2011 15:47

ron kinkel schreef:Dank je wel voor de tip.
Kon ik wel eens doen gewoon iedereen die ik ken een mail sturen met wat ik van plan ben en waarom.

Was eigenlijk liever met een team van lotgenoten naa dit evenemt gegaan.
Geld is niet direct het probleem dat krijg ik wel rond.
Maar het lijkt me gewoon leuk om met ±6 mensen met dezelfde achtergrond in een camper of zo zoiets te gaan doen.

Maar wellicht moet ik er eerst een keer alleen heen om daar contacten te leggen voor het jaar er op.

Vindt het alleen nog steeds een raar idee dat 685 mensen mijn bericht lezen en dat er maar een handje vol mensen iets neer kan zetten.
Na een jaar vol ellende had ik stiekem gehoopt op een begin naar iets moois maar het lijkt er op dat het niet vanzelf zal gaan.

gr ron
Ron,

ik ben zelf ook ex patient en heb een aantal familieleden aan kanker verloren, maar geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om hieraan mee te doen. Ik vind het een fantastisch doel, ondersteun het absoluut en heb veel waardering voor mensen die eraan meedoen, maar dit evenement heeft mi met fietsen niet zoveel te maken. Ik zie het meer als een therapeutische uitlaatklep voor (ex) patienten en nabestaanden. Daar doe je mij in ieder geval geen plezier mee, hoewel ik me heel goed kan voorstellen dat er mensen zijn die dit wel prettig vinden.

Voor mij is fietsen het rijden van een mooie tocht in Limburg of de Ardennen. Of meedoen aan een Franse of Italiaanse cyclo. Desnoods een trainingsrondje door de polder en praten met medefietsers over tijden, mooie fietsen of zware cols. Dat vind ik veel leuker. Ik weet dat ik makkelijk praten heb, want mijn ziekteverleden ligt inmiddels een jaar of 15 achter me. Maar zo kijk ik er tegenaan. En nogmaals, hulde voor diegenen die wel meedoen, maar ik doneer gewoon elk kwartaal een bijdrage aan het KWF en geniet op mijn eigen manier van het fietsen.
Goedkope startbewijzen voor gran fondo's, bezoek de CycloWorld SHOP

hendrikjan
Forum-lid

hendrikjan 01 aug 2011 15:54

@ hierboven, die cijfers moet je ook niet al te nauw nemen.. ik heb volgens mij al drie keer dit topic gelezen gewoon omdat ik even wat tijd aan het verstoken ben
:winkthumb:

davekuh
Forum-lid

davekuh 01 aug 2011 17:59

Het is een goed inniatief om op deze manier een team samen te stellen. Echter lijkt het mij in de praktijk wat lastiger te zijn omdat niet iedereen hier op het forum bij u in de buurt woont.
De reacties komen denk ik vanzelf wel. Half Nederland is nu ook met vakantie.
Zelf ben ik ook aan het denken om komend jaar aan dit evenement mee te doen, mijn moeder is ex patient. gelukkig weer helemaal gezond. Echter moet ik 1st dit seizoen gaan afronden na de vakantiestop. En dan kan ik gaan kijken naar 2012.
Er komt financieel ook een hoop bij kijken allemaal voor dit evenement.
Race: Trek 1.7 Shimano 105
MTB: Merida Big Nine 700 tft

vin280
Forum-lid

vin280 03 aug 2011 13:49

Ik krijg meer de indruk dat je alleen maar mee wil doen voor de sportieve prestatie en dat de onderligeende gedachte (namelijk zoveel mogelijk geld inzamelen) ondergeschikt is.

In dat geval moet je maar thuis blijven en je concentreren op de marmotte (bijna evenzwaar als 6x de Huez opfietsen).

evrieselaar
Forum-lid

evrieselaar 03 aug 2011 13:57

@vin280

Waarom zou de sportieve prestatie niet mee mogen tellen? De Alp d'huez opfietsen is toch juist een prestatie? Dat je daarnaast aan zo'n evenement mee kan doen en een goed doel ondersteunen is geweldig. Dus wat mij betreft verdienen de fietsers die voornamelijk uit sportief oogpunt mee doen net zoveel respect.

superrose
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar superrose 03 aug 2011 14:03

evrieselaar schreef:@superrose

Nee, ik ga niet nog een keer, het is niet zo mijn ding merkte ik.
Mooi initiatief en goed dat mensen het doen, maar ik mis toch de passie om zes keer zo'n berg op te raggen.
Je zag daar echt mensen die voor iemand naar boven reden en daar helemaal voor gingen dat is hun manier om uiting te geven aan wat ze ervaren, maar ik had dat niet, vond het een beetje gekkig, voelde me er niet thuis.

superrose
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar superrose 03 aug 2011 14:04

vin280 schreef:Ik krijg meer de indruk dat je alleen maar mee wil doen voor de sportieve prestatie en dat de onderligeende gedachte (namelijk zoveel mogelijk geld inzamelen) ondergeschikt is.

In dat geval moet je maar thuis blijven en je concentreren op de marmotte (bijna evenzwaar als 6x de Huez opfietsen).
en waarom is dat?

evrieselaar
Forum-lid

evrieselaar 03 aug 2011 14:11

superrose schreef:

Mooi initiatief en goed dat mensen het doen, maar ik mis toch de passie om zes keer zo'n berg op te raggen.
Je zag daar echt mensen die voor iemand naar boven reden en daar helemaal voor gingen dat is hun manier om uiting te geven aan wat ze ervaren, maar ik had dat niet, vond het een beetje gekkig, voelde me er niet thuis.
In dat geval is het inderdaad slim om naar jezelf eerlijk te zijn het niet weer te doen. Ging jij dan voornamelijk voor de sportieve prestatie?

Wil je wel in de toekomst een evenement als de Marmotte aanpakken of dat ook niet?

Herman_N
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar Herman_N 03 aug 2011 14:45

evrieselaar schreef:
superrose schreef:

In dat geval is het inderdaad slim om naar jezelf eerlijk te zijn het niet weer te doen. Ging jij dan voornamelijk voor de sportieve prestatie?

Wil je wel in de toekomst een evenement als de Marmotte aanpakken of dat ook niet?
Een cyclo als La Marmotte (maar er zijn er nog veel meer) is een beetje wielrennertje spelen voor liefhebbers. Iedereen is bezig een snelle tijd neer te zetten en na afloop gaat het altijd over dat ene moment waarin je er doorheen zakte of waar je nog even kon aanzetten. Fietsen in pure vorm voor de prestatie. Ieder voor zich.

Bij Alpe d'Huzes zie je mensen die voor hun overleden familielid, vriend of kennis naar boven fietsen. Hiervoor hebben ze maandenlang getraind en eenmaal boven volgt er vaak een emotionele ontlading. Dat past niet bij het 'echte' fietsen. Het lijkt me ook een raar gesprek als iemand vertelt dat hij een half jaar getraind heeft om de Alp op te fietsen voor iemand en daar heel emotioneel van werd. Terwijl een ander vertelt dat hij 6 keer naar boven is gereden in 1.03 uur, 1.05 uur etc en dat hij daarbij heel veel mensen heeft ingehaald.

Zelf had ik een begin dit jaar contact met een Alpe d'Huzes fietser. We spraken beide over fietsen, maar het was net of we langs elkaar heen praatten. Hij had het steeds over zijn overleden familieleden waarvoor hij naar boven wilde rijden als ultieme fietsprestatie. Terwijl ik het had over Italiaanse granfondo's die ik wilde gaan rijden in een bepaalde tijd. Er was in ieder geval geen match tussen ons.

Wat mij betreft heeft de Alpe d'Huzes niets met sportief fietsen te maken.
Laatst gewijzigd door Herman_N op 03 aug 2011 15:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Goedkope startbewijzen voor gran fondo's, bezoek de CycloWorld SHOP

evrieselaar
Forum-lid

evrieselaar 03 aug 2011 15:10

Over Marmotte ben ik het redeljk met je eens, hoewel niet iedereen daar voor de tijd fietst. Ook het finishen op zich kan een doel zijn om naartoe te werken.

Ik snap wel wat je bedoelt over Alpe d'Huzes, maar ik vind dat je dat niet los kan zien van het sportieve. Het is niet iets wat je zomaar zonder voorbereiding doet, je moet er hard voor trainen. Er zullen waarschijnlijk best wel mensen zijn die 6x omhoog fietsen voor een goed doel een uitdaging vinden. En ik vind dat zoiets ook gewoon kan

Plaats reactie