Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

SIDI schoenen - pijnlijke voeten

robbra
Forum-lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 18 jul 2011 15:06

robbra 18 jul 2011 15:14

Ik heb sinds kort de Sidi Zephyr en krijg al snel pijn aan de zijkant van mijn voet.

Heeft er iemand ervaring met de zooltjes van specialized?

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 16195
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 18 jul 2011 15:40

Er bestaan ook Sidi's met een breder leest.
Van sommige modellen bestaat er een "MEGA" - uitvoering.

Deze zijn merkbaar breder dan de gewone Sidi's.
Verder zien ze er juist hetzelfde uit.
I know myself like no one else
Nothing to defend

robbra
Forum-lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 18 jul 2011 15:06

robbra 18 jul 2011 16:04

Ik heb inderdaad niet de brede leest van Sidi.

Nu zijn er zooltjes van specialized die je kunt laten aanmeten. Bij menigeen schijnt dit het probleem te verhelpen? Zijn er op dit forum mensen die hier ervaring mee hebben?

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5602
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 18 jul 2011 16:18

scottpch schreef:Sidi schoenen, veel te duur voor hetgeen ze bieden. Binnenzooltjes van belabberde kaliteit, veel te dun en uiteraard een smalle leest. Maarja iedereen heeft Sidi schoenen dus zal het wel goed zijn want het is italiaans en dus émozione.
Dit is wel erg kort door de bocht, voor mij is het de perfecte schoen!
Ik rij al meer dan 25 jaar met Sidi, voor mij de perfecte pasvorm, zit als gegoten kan deze schoenen in de zomer gemakkelijk zonder sokken dragen!

Altijd een maatje groter dan mijn gewone schoenmaat en de perfecte pasvorm. (voor mij dan ;) )
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

lunaton
Forum-lid
Berichten: 169
Lid geworden op: 24 feb 2009 14:28

lunaton 19 jul 2011 09:44

robbra schreef:Ik heb inderdaad niet de brede leest van Sidi.

Nu zijn er zooltjes van specialized die je kunt laten aanmeten. Bij menigeen schijnt dit het probleem te verhelpen? Zijn er op dit forum mensen die hier ervaring mee hebben?
Heb sinds kort ook Sidi's, die plastic binnenzool was een ramp. Kan amper lopen de eerste keer nadat ik ze aan had gehad. Specialized binnenzool er in gelegd en het euvel was voorbij.

robbra
Forum-lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 18 jul 2011 15:06

robbra 19 jul 2011 13:38

lunaton schreef:
robbra schreef:Ik heb inderdaad niet de brede leest van Sidi.

Nu zijn er zooltjes van specialized die je kunt laten aanmeten. Bij menigeen schijnt dit het probleem te verhelpen? Zijn er op dit forum mensen die hier ervaring mee hebben?
Heb sinds kort ook Sidi's, die plastic binnenzool was een ramp. Kan amper lopen de eerste keer nadat ik ze aan had gehad. Specialized binnenzool er in gelegd en het euvel was voorbij.
Lunaton, bedankt voor je reactie.

Ik ga de zooltjes proberen.

TourdeIvo
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 jul 2011 12:43

TourdeIvo 20 jul 2011 19:30

Bij mijn fietsenmaker had ik een paar Sidi Zephyr schoenen aangeschaft, bij de eerste rit kreeg ik dit pijnlijke gevoel ook aan beide voeten.
Het leek bij mij wel alsof de zijkant van de plastic bodem te hoog was waardoor er onnodige druk stond op de buitenkant van mijn voet waar de voet breder wordt vanaf de enkel gezien..
Aangezien pijn nooit goed is heb ik toen besloten om terug te gaan naar de fietsenmaker, zonder enig probleem kon ik de schoenen ruilen voor perfect passende Shimano's.
Wellicht kan de winkel waar de Sidi's gekocht zijn je wat beters aanbieden?

kweekel
Forum-lid
Berichten: 403
Lid geworden op: 26 okt 2006 21:38
Locatie: Annen (drenthe)

kweekel 21 jul 2011 13:04

Gebruik ook Specialized inlegzolen. Heb nu veel minder voetproblemen. Had met Sidi's de meeste problemen, hoewel ze als gegoten zaten. Helaas.............
Jan

rookie77
Forum-lid
Berichten: 243
Lid geworden op: 20 apr 2006 23:09

rookie77 21 jul 2011 19:58

HEb je ook als eens geprobeerd de plaatjes (look, shimano, time...) meer onder de bal van je voet te zetten? Zo verdeel je de druk beter en heb je minder de kans dat je tenen bijv. afgekneld raken. Ik heb zooltjes vervangen EN LATER de plaatjes verzet. Nu nergens last meer van.
Road: Cannondale Supersix EVO HM Sram Red (2012)
MTB: Cannondale F29

robbra
Forum-lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 18 jul 2011 15:06

robbra 22 jul 2011 13:35

Tourdelvo,

De sidi´s heb ik al 2 tot 3 weken dus ruilen zal niet meer kunnen.

Rookie77,

Ik heb alles al geprobeerd, ook de plaatjes verzet etc .Ik ga nog een keer proberen de plaatjes (SPD SL) zover mogelijk naar achteren te zetten. Ik heb nog een hoop en dat zijn de inlegzolen van Specialized.

Bedankt voor jullie reacties.

kweekel
Forum-lid
Berichten: 403
Lid geworden op: 26 okt 2006 21:38
Locatie: Annen (drenthe)

kweekel 22 jul 2011 15:01

Er zij drie verschillende types inlegzolen van Specialized voor verschillende types voet (platvoet, holle voet, etc). Kijk welke het best voor jouw voet geschikt is.
Jan

wivo_6
Forum-lid
Berichten: 355
Lid geworden op: 11 mei 2007 22:39

wivo_6 30 jul 2011 11:56

Ik heb het zekere voor het onzekere genomen en een paar nieuwe schoenen gekocht (Shimano). Mijn Sidi's gaan dus in de verkoop.

Frederik

Plaats reactie