Over de wielersport en zijn beoefenaars.

MyLaps fietschips.

stefan
Forum-lid
Berichten: 974
Lid geworden op: 06 nov 2004 15:37

stefan 09 dec 2010 13:32

Afgelopen zaterdag heb ik mijn chip binnengekregen. Mijn chip is grijs van kleur.

Ik heb gekozen voor het huren van een chip en wel op twee redenen.
- De levensduur is ongeveer 3 jaar. Batterijen kunnen niet (zelf) vervangen worden. De huur kost 35+25+25 =85 euro. Dit is precies dezelfde bedrag als het kopen van zo'n chip. Er is dus geen financieel voordeel te behalen.
- Garantie is makkelijker als je de chip huurt heb ik gelezen.

Je kunt de chip zeer waarschijnlijk niet om de pols dragen omdat de afstand tot de mat die de chips registreerd maximaal één meter mag zijn. Om de enkel kan wel. Hiervoor is ook klitteband bijgeleverd.

Van de website:
De plaats waar de chip geplaatst gemonteerd dient te worden is de voorvork. Omdat niet elke voorvork hetzelfde is en er dus niet exact gemeten wordt, zullen de eerste 5 plaatsen in een einduitslag beslist worden door de aankomstrechter met behulp van de fotofinishapparatuur.
Link

gaisdergerman
Forum-lid
Berichten: 2862
Lid geworden op: 11 jan 2008 12:05

gaisdergerman 09 dec 2010 13:43

Kan je deze chip eigenlijk ook op ijsbanen gebruiken? Volgens mij werken die met dezelfde chip/systeem.

Bijvoorbeeld hier http://www.mylaps.com/index.php/nl_dut/ ... skate/shop
Dan zou hij nog goedkoper zijn ook :-).
Heb even een mailtje gestuurd naar de gemeente maar wellicht dat hier het iemand weet.

jaapieo
Forum-lid
Berichten: 3173
Lid geworden op: 19 feb 2007 19:53

jaapieo 09 dec 2010 13:47

Die is ook gewoon 95 euro.... de flex is de huurversie ;)
mijn Flickr

stefan
Forum-lid
Berichten: 974
Lid geworden op: 06 nov 2004 15:37

stefan 09 dec 2010 13:48

Je kunt volgens Mylaps en KNWU wel de chip in combinatie gebruiken met een chip voor het schaatsen. Maar er zijn ook goedkopere modellen en deze zijn niet geschikt voor het wielrennen. Deze worden vaker bij cyclo's gebruikt en zijn door de levensduur niet geschikt voor het wedstrijd wielrennen. (volgens Mylaps en KNWU )

Je kunt je code van de chip al doorgeven via je eigen inlog op de KNWU website.

gaisdergerman
Forum-lid
Berichten: 2862
Lid geworden op: 11 jan 2008 12:05

gaisdergerman 09 dec 2010 13:53

jaapieo schreef:Die is ook gewoon 95 euro.... de flex is de huurversie ;)


Sorry, had de verkeerde link te pakken. Bedoelde deze http://www.sportintilburg.nl/Home/Gezin ... en/T-Racer

Daar is de huur het eerste jaar €25,- en daarna €20,-

Als ik op de site van mylaps kijk worden voor schaatsen en fietsen dezelfde chips gebruikt.

Gebruikersavatar
arepol
Forum-lid
Berichten: 1467
Lid geworden op: 17 jun 2008 14:07
Locatie: Eindhoven
Contact

Gebruikersavatar arepol 09 dec 2010 14:38

Dan rest (bij mij in ieder geval) nog de vraag: Is de flex chip (huurmodel) ook bruikbaar voor schaatsen EN wielrennen. Bij de schaats-flex-chip staat dat het alleen voor schaatsen is. Bij de wielren-versie staat niet dat het specifiek voor het fietsen is.

Als hij wel bruikbaar is voor beide, dan ga ik voor de huur-versie.

fietsernl
Forum-lid
Berichten: 601
Lid geworden op: 29 apr 2004 13:35

fietsernl 09 dec 2010 14:43

Het is even wennen. Bij het marathonschaatsen is het al een paar jaar verplicht. Het is best leuk ook trouwens. Geeft een goed inzicht snel / langzaam de wedstrijd was.

edwin01
Forum-lid
Berichten: 1778
Lid geworden op: 25 mei 2006 17:02

edwin01 09 dec 2010 15:20

skimons schreef:als je m om je pols draagt zit-ie te hoog t.o.v de antenne denk ik. je zou het eens kunnen testen, bijvoorbeeld op sloten.


Armen omlaag ipv omhoog dus bij winst... :D

11847
Forum-lid
Berichten: 81
Lid geworden op: 18 aug 2009 14:43

11847 09 dec 2010 15:59

volgensmij is dit ook het systeem wat tegenwoordig veel bij triatlons wordt gebruikt.
daar moet 't bandje om de enkel. het systeem werkt erg mooi.

het zou me ook niets verbazen als ditzelfde systeem ook bij marathons enz wordt gebruikt.

gaisdergerman
Forum-lid
Berichten: 2862
Lid geworden op: 11 jan 2008 12:05

gaisdergerman 09 dec 2010 16:21

Even nog terug komen op mijn post. Heb inmiddels een reactie gehad:

Op de ijsbaan (in Tilburg) wordt hetzelfde systeem gebruikt alleen er zijn beperkingen ingebouwd zodat de chip alleen in Tilburg gebruikt kan worden. Je kan hem wel upgraden maar dan betaal je dus hetzelfde.

gbjhillman
Forum-lid
Berichten: 251
Lid geworden op: 15 jan 2009 14:14

gbjhillman 09 dec 2010 22:48

Stefan schreef:Je kunt volgens Mylaps en KNWU wel de chip in combinatie gebruiken met een chip voor het schaatsen. Maar er zijn ook goedkopere modellen en deze zijn niet geschikt voor het wielrennen. Deze worden vaker bij cyclo's gebruikt en zijn door de levensduur niet geschikt voor het wedstrijd wielrennen. (volgens Mylaps en KNWU )

Je kunt je code van de chip al doorgeven via je eigen inlog op de KNWU website.



Laat ik zeggen dat ik dat persoonlijk een lulverhaal vind van de KNWU, marketing prietpraat om de deal met mylaps uit te buiten.

De gele championchip a 25 euro welke o.a. bij hardlopen gebruikt wordt, en bij triathlon (met een klittebandje om de enkel, dus kan ook bij fietsen), werkt prima.
Natuurlijk zegt men dat "hoge snelheden"niet geregistreerd worden; onzin.

O ja mijn chip is gekocht in 1998 en wordt nog steeds gebruikt in wedstrijden, hoezo levensduur?
� De toestand in de bergen *

jsparie
Forum-lid
Berichten: 3096
Lid geworden op: 12 aug 2005 00:55

jsparie 09 dec 2010 23:09

Ze zijn niet voor niets overgenomen door een investeringsmaatschappij. Daar moet goed geld verdiend worden met deze prijzen. Aandelen HAL kopen als je mee wilt profiteren.

Even een vraagje over die gele chip. Begrijp ik het goed dat jij die al jaren probleemloos gebruikt bij het fietsen ? En is het ook geen probleem als ik zo'n geel ding koop om die te laten registreren bij een wielerwedstrijdje ? Of gaat dat ergens niet goed omdat ze zeggen dat ik niet juiste chip heb ?

Had inderdaad ook begrepen dat die gele niet krachtig genoeg zou zijn om fietsers altijd goed te kunnen registreren.

Plaats reactie