Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Praatprogramma's rondom de Tour

-eric-
Forum-lid

-eric- 15 jul 2011 12:21

TDJ en AE is niet te vergelijken. Wat ik een sterk punt van de AE vind is dat je een 'echte' samenvatting krijgt met een lijn. Bij TDJ is dat veel versnipperder...
Die Gert Jacobs vond ik in het begin erg vermakelijk, maar vind hem nu minder worden. Voor mij blijft het AE,...
Groet,
Eric

-4 wheels to move your body, 2 wheels to move your soul-

jorisb
Forum-lid

jorisb 15 jul 2011 12:25

Voornamelijk Wilfred Genee vind ik irritant, hij heeft nauwelijks kennis en probeert teveel om grappig te doen. De uitzending met Frits Barend maakte dat pijnlijk duidelijk, Genee kwam er niet meer aan te pas en barend leidde het gesprek en stelde de juiste vragen en durfde ook kritisch te zijn. Genee had niets te doen.

Erik die ook interviews doet is wel leuk, een andere invalshoek, soms te grappig doen, maar over het algemeen wel leuke interviews, niet de standaard verhaaltjes.

Jacobs komt af en toe los en vertelt dan erg grappige verhalen, hij moet zijn draai ook een beetje vinden.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 15 jul 2011 12:27

Gert blijft zijn zelfde kunstje doen, raak je op uitgekeken.

Maar goed, ondanks alles kijk ik wel met grote regelmaat. Ben toch wel weer nieuwsgierig naar de reacties van de renners, ploegleiders, etc. En soms zijn er interessante gasten. Al was PW gisteren dat duidelijk niet (niet zo slimme schreeuwer IMHO).
Less is bore

tinoh
Forum-lid

Gebruikersavatar tinoh 15 jul 2011 12:28

In de promo's voor TDJ werd ook gemeld dat het een programma over de tour was met daarin ook het laatste voetbalnieuws. Als voetbal en fiets liefhebber vind ik die combinatie dus eigenlijk wel prima. Aangezien de voorbereiding op het nieuwe seizoen is begonnen met alle transfer perikelen kan ik me voorstellen dat RTL het gebruikt om daarmee nog wat extra kijkers te trekken. Helaas houdt mijn vriendin en niet van voetbal en niet van fietsen dus ik heb nog weinig gezien van TDJ.
Trek Domane 4.3 2013
Trek Domane SL 6 pro 2017
Orbea Terra M31 2019

klaasjenl
Forum-lid
Contact

klaasjenl 15 jul 2011 12:29

jorisb schreef: Erik die ook interviews doet is wel leuk, een andere invalshoek, soms te grappig doen, maar over het algemeen wel leuke interviews, niet de standaard verhaaltjes.
Ik vind dit interviews doorgaans juist beschamend... Maar goed, voor ieder wat wils. :)

Mr_T
Forum-lid

Mr_T 15 jul 2011 13:51

daniel1975 schreef: Maar goed, ondanks alles kijk ik wel met grote regelmaat. Ben toch wel weer nieuwsgierig naar de reacties van de renners, ploegleiders, etc..
Ja, zo sta ik er ook in. Dat is de voornaamste reden dat ik het vaak toch maar op zet. Maar zodra VLV begint, schakel ik over.

kxlight
Forum-lid HC

kxlight 15 jul 2011 14:11

Mr_T schreef:
daniel1975 schreef: Maar goed, ondanks alles kijk ik wel met grote regelmaat. Ben toch wel weer nieuwsgierig naar de reacties van de renners, ploegleiders, etc..
Ja, zo sta ik er ook in. Dat is de voornaamste reden dat ik het vaak toch maar op zet. Maar zodra VLV begint, schakel ik over.
Exact, hier nog zo één.

stephan68
Forum-lid

Gebruikersavatar stephan68 15 jul 2011 18:34

tinoh schreef:In de promo's voor TDJ werd ook gemeld dat het een programma over de tour was met daarin ook het laatste voetbalnieuws. Als voetbal en fiets liefhebber vind ik die combinatie dus eigenlijk wel prima. Aangezien de voorbereiding op het nieuwe seizoen is begonnen met alle transfer perikelen kan ik me voorstellen dat RTL het gebruikt om daarmee nog wat extra kijkers te trekken.
+1.

Vind het zelf wel makkelijk een paar keer per week de laatste nieuwtjes op voetbalgebied. En voor degene die zich er aan ergeren, is dat een mooie gelegenheid voor een sanitaire stop, of om iets te drinken in te gaan schenken. RTL maakt 7 dagen per week een programma van anderhalf uur (oké met de nodige reclameblokken) over de TdF en het wielrennen in het algemeen. Dan is die paar keer dat bromsnor Derksen aanschuift zo erg toch niet. Wees eerlijk.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 15 jul 2011 20:52

Ja, dat is wel erg. Want je moet er naar kijken omdat je de rest eigenlijk niet wil missen. Doe dan aansluitend een momentje voor het spelletje.
Less is bore

depoldertoerist
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar depoldertoerist 15 jul 2011 22:53

Ik wilde juist een bericht plaatsen dat ik het erg positief :-) vond dat doping geen echt onderwerp was en vlak voordat ik op bevestig wilde klikken ging het mis bij Vive le velo.

Jammer.....
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 16 jul 2011 08:06

Doping ligt natuurlijk gevoelig met pakhazen Jakobs en Nelissen aan tafel...

frank1
Forum-lid

Gebruikersavatar frank1 16 jul 2011 09:19

Ik merk dat ik toch bij de avondetappe blijf hangen. TDJ kan mij echt niet boeien, in het begin vond ik Gert Jacobs wel leuk, maar ik krijg er nu een Rene van der Gijp gevoel bij, kortom elke keer hetzelfde kunstje. Vive le Velo is absoluut een leuk programma, alleen mis ik dan toch de focus op onze landgenoten. Dus eigenlijk kijk ik de avondetappe, ondanks Mart Smeets. Overigens was het gisteren een hele slechte aflevering met Heleen Crielaard (manager sponsoring Rabobank) en Michel Stolker. Totaal geen interessante discussie en de etappe van die dag werd even kort samengevat en minimaal besproken.
Laatst gewijzigd door frank1 op 16 jul 2011 15:48, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie