Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!
-
jdruwe
- Forum-lid
jdruwe
17 jul 2011 20:39
scottpch schreef:Hoger mikken, tenminste de 1.5. De 2300 onderdelen van de 1.1 zijn niet veel soeps, evenals de sora ond. van de 1.2.
De wielen zou je evt. na 1 of 2 jaar kunnen upgraden, met jouw gewicht zijn het redelijke wielen, niet meer dan dat.. Meestal wanneer het fietsen je bevalt, ruil je na 2 jaar je hele fiets in voor een duurdere bike.
Dus ik kan beter voor de 1.5 gaan? ik wil zeker niet over de 1000 euro spenderen (eerste fiets xD)
Ik vind het erg moeilijk om die onderdelen te begrijpen maar volgens jullie zijn die van de 1.5
vele beter
-
swoosh
- Forum-lid
swoosh
17 jul 2011 21:23
De Trek 2.1 2011 is op sommige adressen 995 euro en is opgebouwd met Shimano 105
Als je 1000 euro te besteden hebt moet je niet voor minder gaan dan 105 group van Shimano
Laat de Sora en Tiagra opgebouwde fietsen maar gewoon links liggen
Sora >Tiagra>105>Ultegra>Dura Ace
Natuurlijk heb je nog andere merken voor groepsets zoals Campagnolo en Sram maar de meeste fietsen in de prijsklasse waarin jij zoekt is met Shimano opgebouwd. Of met een mix van nog wat andere merken daarbij.
-
jdruwe
- Forum-lid
jdruwe
17 jul 2011 21:26
swoosh schreef:De Trek 2.1 2011 is op sommige adressen 995 euro en is opgebouwd met Shimano 105
Als je 1000 euro te besteden hebt moet je niet voor minder gaan dan 105 group van Shimano
Laat de Sora en Tiagra opgebouwde fietsen maar gewoon links liggen
Sora >Tiagra>105>Ultegra>Dura Ace
Natuurlijk heb je nog andere merken voor groepsets zoals Campagnolo en Sram maar de meeste fietsen in de prijsklasse waarin jij zoekt is met Shimano opgebouwd. Of met een mix van nog wat andere merken daarbij.
in belgie betaal ik 1100 euro daarvoor (beetje veel)
-
swoosh
- Forum-lid
swoosh
17 jul 2011 21:36
Ik weet niet waar je in Belgie woont maar die prijs heb ik gezien op de site van Salden in Limbricht -lLimburg Nederland. Maar ook Hopmans - Bergen op Zoom is vaak goedkoop met Treks. Belgische aanbieders ken ik niet. Maar dat is voor het geval je perse een Trek wilt. Er zijn nog zoveel andere fietsen en misschien kies je uiteindelijk wel iets anders. Daarom kun je het beste een lijstje maken voor jezelf.
Als je andere 2 vrienden ook nog een fiets moeten kopen zou ik eens gaan praten met een fietswinkel in je buurt om er een fikse korting uit te slepen als jullie drie bij dezelfde winkel tegelijkertijd een fiets kopen.
-
jdruwe
- Forum-lid
jdruwe
17 jul 2011 21:58
swoosh schreef:Ik weet niet waar je in Belgie woont maar die prijs heb ik gezien op de site van Salden in Limbricht -lLimburg Nederland. Maar ook Hopmans - Bergen op Zoom is vaak goedkoop met Treks. Belgische aanbieders ken ik niet. Maar dat is voor het geval je perse een Trek wilt. Er zijn nog zoveel andere fietsen en misschien kies je uiteindelijk wel iets anders. Daarom kun je het beste een lijstje maken voor jezelf.
Als je andere 2 vrienden ook nog een fiets moeten kopen zou ik eens gaan praten met een fietswinkel in je buurt om er een fikse korting uit te slepen als jullie drie bij dezelfde winkel tegelijkertijd een fiets kopen.
Dachten we ook al aan, het probleem is dat ik echt niets ken van koersfietsen en het daarom erg moeilijk is een lijstje op te stellen
Ik dacht aan Treks omdat ik daar veel goeds over las
-
scottpch
- Forum-lid HC
scottpch
17 jul 2011 22:41
Goed dit forum doorlezen, dan wordt je snel wijs. Trek is een van de vele merken waar je veel goeds over leest. Let vooral op de geometrie van de fiets, lengte bovenbuis, lengte balhoofdbuis. Misschien past de geometrie van Trek je helemaal niet, ben je weer terug bij af.
-
jdruwe
- Forum-lid
jdruwe
17 jul 2011 23:49
scottpch schreef:Goed dit forum doorlezen, dan wordt je snel wijs. Trek is een van de vele merken waar je veel goeds over leest. Let vooral op de geometrie van de fiets, lengte bovenbuis, lengte balhoofdbuis. Misschien past de geometrie van Trek je helemaal niet, ben je weer terug bij af.
Volgens wat ik las kan ik beter een trek 2.3 nemen, is dat een goede keuze?
-
scottpch
- Forum-lid HC
scottpch
18 jul 2011 10:51
Dan ga je wel ruim over de 1000E grens, er zitten wel weer betere componenten op. Wat mij irriteerd aan fietsen van Trek zijn de nokjes bij de voor- en achtervork om spatbordjes te kunnen monteren, zelfs nog op de 2.3. Een "racefiets" onwaardig.
Bij de vorige Trek modellen, de 1400 en 1500, had je dit niet en die vielen kwa prijs in dezelfde categorie. Het is een onbenullig detail, maar zou voor mij reden zijn om zo'n fiets niet aan te schaffen.
-
jdruwe
- Forum-lid
jdruwe
18 jul 2011 11:49
scottpch schreef:Dan ga je wel ruim over de 1000E grens, er zitten wel weer betere componenten op. Wat mij irriteerd aan fietsen van Trek zijn de nokjes bij de voor- en achtervork om spatbordjes te kunnen monteren, zelfs nog op de 2.3. Een "racefiets" onwaardig.
Bij de vorige Trek modellen, de 1400 en 1500, had je dit niet en die vielen kwa prijs in dezelfde categorie. Het is een onbenullig detail, maar zou voor mij reden zijn om zo'n fiets niet aan te schaffen.
Weet je an een alternatief voor een trek?
(ik kan eventueel nog 2de hands kopen zodat de prijs lager ligt)
-
scottpch
- Forum-lid HC
scottpch
18 jul 2011 13:27
Stevens, canyon, rose, sensa, scott de speedster lijn,cube, giant, orbea, ridley en nog een handvol merken hebben in die prijscategorie wel een fiets. Kijk eens op de site van Math Salden of Rose, zeker Math Salden heeft genoeg aanbiedingen.
-
swoosh
- Forum-lid
swoosh
18 jul 2011 15:33
En dan zijn we weer bij het begin. Aanbiedingen zijn bepaalde modellen en bepaalde maten. Je moet dus meer weten welke fietsen bij je passen en welke minder en daarnaast natuurlijk je maat. Anders heeft naar aanbiedingen kijken niet zo veel zin.