Vrij weinig Nederlanders in de voorselectie en eens zien wat het wordt met Mosquera qua vrijspraak en Devolder qua vorm.Spaniard will only ride if cleared in Hydroxyethyl starch case
Ezequiel Mosquera has been included in Vacansoleil-DCM’s pre-selection of twelve riders for the Vuelta a España even though he is still waiting to hear if he will be sanctioned for his adverse analytical finding for Hydroxyethyl starch at last year’s race. In a statement announcing the pre-selection, Vacansoleil-DCM pointed out that Mosquera “will only start if his case is closed and he is acquitted by the relevant authorities.” In April, the UCI requested that the Spanish Cycling Federation (RFEC) open disciplinary proceedings against Mosquera, who tested positive for Hydroxyethyl starch after stage 18 of the 2010 Vuelta. In early July, it was reported that the RFEC had begun its investigation. Though never formally suspended, the 35-year-old Mosquera has yet to turn a pedal in anger for Vacansoleil-DCM. The Spaniard, who was second overall in last year's Vuelta, signed for the team from Xacobeo Galicia days before his positive test was announced last September. A possible masking agent for EPO, Hydroxyethyl starch is listed on WADA’s prohibited list as a “specified substance,” meaning that it does not carry an automatic suspension. However, it can only be taken via intravenous transfusion, which is forbidden. Mosquera has denied using the substance intravenously and as a masking agent. The Vuelta begins in Benidorm on August 20.
Vacansoleil-DCM pre-selection for the Vuelta a España: Pim Ligthart, Martijn Keizer, Wout Poels, Ruslan Pidgornyy, Santo Anza, Stijn Devolder, Gorik Gardeyn, Maxim Belkov, Matteo Carrara, Sergey Lagutin, Michal Golas, Ezequiel Mosquera.
Vuelta 2011
http://www.cyclingnews.com/news/mosquer ... a-a-espana" onclick="window.open(this.href);return false;
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
Als het herstel van van den Broeck echt zo goed gaat, als dat beweerd wordt, dan zet ik mijn geld maar een keer op van den Broeck. Hij zag er heel sterk uit deze tour. Lijkt dit jaar ook mentaal een stuk sterker dan Gesink. VDB2 had meteen een nieuwe focus na zijn val(maar dat terzijde,..)
Kan me niet voorstellen dat VDB na zo'n ongeval op kan tegen Nibali, Rodiguez en andere Antons. In Tourvorm was dat waarschijnlijk een ander verhaal, inderdaad.
Doet Scarponi mee?
Ik verwacht Nibali, Anton en Rodriguez. VDB is geen winnaar.
Ik vind het een wijze keuze van Nibali om zich te richten op 2 grote ronden: Giro en Vuelta. Het was jammer voor hem dat Contador mee deed aan de Giro anders was een dubbel mogelijk geweest.
Als je geen topper bent in de tour, is dit een supermooie mogelijkheid om toch een prachtige overwinning te scoren dit jaar!
Ik verwacht Nibali, Anton en Rodriguez. VDB is geen winnaar.
Ik vind het een wijze keuze van Nibali om zich te richten op 2 grote ronden: Giro en Vuelta. Het was jammer voor hem dat Contador mee deed aan de Giro anders was een dubbel mogelijk geweest.
Als je geen topper bent in de tour, is dit een supermooie mogelijkheid om toch een prachtige overwinning te scoren dit jaar!
Mooi stukje tekst over de voorbereiding van Bauke Mollema op de Vuelta:
http://www.baukemollema.nl/nieuws.php?s ... 605&ucat=1
http://www.baukemollema.nl/nieuws.php?s ... 605&ucat=1
Freude am Fahren
Giant TCR 1 '11
Giant TCR 1 '11
Nederlanders aan de start:
39 Karsten Kroon
144 Marc de Maar
155 Steven Kruijswijk
157 Bauke Mollema
159 Tom Slagter
176 Albert Timmer
177 Tom Veelers
178 Roy Curvers
179 Koen de Kort
214 Martijn Keizer
216 Pim Ligthart
217 Wout Poels
Twaalf renners valt mij nog alleszins mee
39 Karsten Kroon
144 Marc de Maar
155 Steven Kruijswijk
157 Bauke Mollema
159 Tom Slagter
176 Albert Timmer
177 Tom Veelers
178 Roy Curvers
179 Koen de Kort
214 Martijn Keizer
216 Pim Ligthart
217 Wout Poels
Twaalf renners valt mij nog alleszins mee
fietsen doe ik net als een prof,
Licht het aan mij of is die reactie van Dekker op het resultaat van de ploegentijdrit inderdaad een beetje overdreven.
Ze kwamen hier met een vrijbuitersploeg en als die ploeg ergens in uit moet gaan blinken dan is het klimmen en niet tijdrijden.
En dan 'zeuren' dat ze op 30 seconden gereden worden. Ik vond dat dat wel een beetje te verwachten was.
Wat mis ik?
Ze kwamen hier met een vrijbuitersploeg en als die ploeg ergens in uit moet gaan blinken dan is het klimmen en niet tijdrijden.
En dan 'zeuren' dat ze op 30 seconden gereden worden. Ik vond dat dat wel een beetje te verwachten was.
Wat mis ik?
Blacksmith Avenue
Blacksmith Ruota
Blacksmith Strada
Blacksmith Ruota
Blacksmith Strada
Ik had ook wel iets beter verwacht van Rabo. Maar het bleek sowieso een verrassende uitslag. Quickstep en Skil die behoorlijk meekunnen, terwijl je ze normaliter achteraan verwacht. Menchov en Wiggins die gelijk al weer op flinke achterstand staan. Nibali in toppositie, nu al.
Raar commentaar bij de Belgen: ongeveer 5 renners hebben problemen na het afrijden van het startpodium; De conclusie is dan ook simpel: nee, aan het startpodium kan het niet liggen... Dus. Kijken ze naar een andere koers of zo?
Slechte registratie trouwens. Geen mooie beelden, geen vernuftige cameravoering, geen closeups van de prachtige tijdritmachines, slecht geluid... Zit ook echt geen ontwikkeling in he. Ik vraag me nog steeds af waar toch die prachtige wide-angle cameravoertuigen zijn uit de Ronde van Zwitserland jaren geleden. Zal wel te duur zijn geweest...
Raar commentaar bij de Belgen: ongeveer 5 renners hebben problemen na het afrijden van het startpodium; De conclusie is dan ook simpel: nee, aan het startpodium kan het niet liggen... Dus. Kijken ze naar een andere koers of zo?
Slechte registratie trouwens. Geen mooie beelden, geen vernuftige cameravoering, geen closeups van de prachtige tijdritmachines, slecht geluid... Zit ook echt geen ontwikkeling in he. Ik vraag me nog steeds af waar toch die prachtige wide-angle cameravoertuigen zijn uit de Ronde van Zwitserland jaren geleden. Zal wel te duur zijn geweest...
Ligt het dan aan de renner?
Steeds voor de start achteruitdraaien met de benen?
Waardoor de ketting niet goed ligt bij het eerste aanzetten.
Of schakelt men (elektronisch) op voordat het aflopende gedeelte van het podium is bereikt?
Het beentempo is dan zo goed als nul en de kracht maximaal.
Heb zelf geen ervaring met elektr.schakelen maar het lijkt me dat het signaaltje makkelijk gegeven wordt waarna de motor doorduwt.
Dan is het moment van de start de meest ongunstigste belasting van het schakelmechanisme.
Of als derde: gewoon zenuwen en slordige voorbereiding waardoor wielen scheefgetrapt worden..
Steeds voor de start achteruitdraaien met de benen?
Waardoor de ketting niet goed ligt bij het eerste aanzetten.
Of schakelt men (elektronisch) op voordat het aflopende gedeelte van het podium is bereikt?
Het beentempo is dan zo goed als nul en de kracht maximaal.
Heb zelf geen ervaring met elektr.schakelen maar het lijkt me dat het signaaltje makkelijk gegeven wordt waarna de motor doorduwt.
Dan is het moment van de start de meest ongunstigste belasting van het schakelmechanisme.
Of als derde: gewoon zenuwen en slordige voorbereiding waardoor wielen scheefgetrapt worden..
Zij is ook tegen
Vaak is de oorzaak de korte "surplace" die sommige renners doen om in volgorde het podium af te kunnen rijden. Gisteren heb ik er hierbij enkelen achteruit zien trappen; wanneer je dan schakelt, krijg je problemen.simen schreef:Wat is toch die malheur aan die tijdritfietsen bij de start?
Opvallend vaak gaat het de eerste meters al mis met het in gang trekken bij het startpodium.
Vandaag wel heel erg vaak.