Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

eerste racefiets

eelcoz

eelcoz 02 aug 2011 19:59

.
Laatst gewijzigd door eelcoz op 22 nov 2011 11:15, 1 keer totaal gewijzigd.

Durocortorum
Forum-lid

Durocortorum 02 aug 2011 20:24

mag eten zoveel ik wil, komt geen gram vet bij. gezegend of vervloekt, soms het ene soms het andere.
als het maar vooruit gaat bergop :p
ben nog aan het twijfelen tussen canyon trek en bianchi

MooMoo
Forum-lid

MooMoo 02 aug 2011 21:51

Voordeel van Trek en Bianchi is dat die direct leverbaar zijn (mits nog leverbaar natuurlijk :)). Bij Canyon moet je toch wel even op je fietsje wachten en zijn er al een hoop uitverkocht. En ze leveren zo op het oog véél waar voor hun geld.

dario
Forum-lid

dario 03 aug 2011 08:47

Met die Canyon met Athena-afmontage heb je gegarandeerd een uitstekende fiets qua prijs-kwaliteit. En natuurlijk is carbon geen must: op een goed alu-kader rijd je net zo lekker! (binnen jouw budget zou ik het zelfs eerder afraden; voor een goede carbonfiets kom je toch al gauw aan minimaal 2000 €) Althans: bij Ridley is er nu wel een tijdelijk zeer interessante zomeractie, waarbij je een (carbon) Orion-model hebt voor een prijs die binnen jouw budget ligt; dus het kàn wel.
Bij Bianchi vind je voor iets minder geld een Via Nirone met Veloce-afmontage: ook een prima stijf kader, maar die is standaard uitgerust met minder goede (lees: zwaardere) wielen.
Andere optie: Wilier Triestina - ook een goed èn betaalbaar alu-kader (bij Salden stond het model van vorig jaar in de uitverkoop met Ultegra, maar ik vrees dat je daar achter het net zult vissen; zie http://www.salden.nl/default.asp?pid=53 ... catid=2930" onclick="window.open(this.href);return false;)
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

Durocortorum
Forum-lid

Durocortorum 04 aug 2011 11:37

ik kan een canyon ultimate cf frame kopen voor 750 euro. hoeveel kosten ga ik hebben voor een deftige afmontage ?
Is dit te doen binnen de 1400 euro of niet ?

wieltje
Forum-lid

wieltje 04 aug 2011 12:51

Ik weet niet wat je onder deftig verstaat, maar met wat ik onder deftig versta ga je het niet redden onder 1400 euro: wielen, banden, groep, zadel, zadelpen, stuur en stuurpen, lintje om het stuur en dat allemaal voor 650 euro lijkt mij krap. Je kunt wel spulletjes vinden binnen je budget, maar de vraag is dus of het de kwaliteit heeft die je wilt.
Fietsen? Ja, maar hard!

Durocortorum
Forum-lid

Durocortorum 04 aug 2011 14:27

zadel en zadelpen en stuurpen zit al op het frame. ik heb het frame gekocht! 750 euro voor een gloednieuw carbon ultimate CF (matzwart) frame kon ik echt niet laten liggen.
de plannen voor afmontering zijn:

groep : shimano ultegra compact 6700 ( promotie belgische winkel 475 euro totaal !)
stuur: Ritchey Pro Carbon Matrix Stuur 92,50 euro
wielen: fulcrum racing 7 145 euro ( sparen voor betere na verloop van tijd )
banden: schwalbe durano plus 29,95 euro
stuurlint: SRAM SuperCork Stuurlint 12,50 euro

Ben ik nog iets vergeten ?

Komt dus op een totaal van 1505 euro. Ietsje boven mijn budget maar heb dan ook een ultima CF ipv een ultima AL.

Wil dit dus zelf allemaal monteren behalve de derailleur afstelling enzo. die ga ik door de FM laten doen.

wieltje
Forum-lid

wieltje 04 aug 2011 14:50

Prijs voor je frame is inderdaad niet duur!
Niet direct voor op je fiets, maar had je al gereedschap? ik bedoel dan vooral een kettingzweep en sleutel om je casette op je achterwiel te monteren.
Fietsen? Ja, maar hard!

Durocortorum
Forum-lid

Durocortorum 04 aug 2011 15:08

nee dit heb ik niet. kan ik dit dan ook niet het best bij een FM laten doen ?

wieltje
Forum-lid

wieltje 04 aug 2011 15:23

Dat kan hij zeker ook, maar ik vraag me zo af of je FM zit te wachten op zo'n klus. Ik bedoel dat de meeste FM'ers niet spingen op dit soort klussen. Je komt immers met alle materialen bij hem en vraagt dan om de fiets in elkaar te zetten, terwijl je niets bij hem gekocht hebt. Hij zal zijn marge dus uit het arbeidsloon gaan halen. Ben je nog duur uit.
Fietsen? Ja, maar hard!

Lcsmet
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Lcsmet 04 aug 2011 17:45

Durocortorum schreef:zadel en zadelpen en stuurpen zit al op het frame. ik heb het frame gekocht! 750 euro voor een gloednieuw carbon ultimate CF (matzwart) frame kon ik echt niet laten liggen.
de plannen voor afmontering zijn:

groep : shimano ultegra compact 6700 ( promotie belgische winkel 475 euro totaal !)
stuur: Ritchey Pro Carbon Matrix Stuur 92,50 euro
wielen: fulcrum racing 7 145 euro ( sparen voor betere na verloop van tijd )
banden: schwalbe durano plus 29,95 euro
stuurlint: SRAM SuperCork Stuurlint 12,50 euro

Ben ik nog iets vergeten ?

Komt dus op een totaal van 1505 euro. Ietsje boven mijn budget maar heb dan ook een ultima CF ipv een ultima AL.

Wil dit dus zelf allemaal monteren behalve de derailleur afstelling enzo. die ga ik door de FM laten doen.
- En hier http://www.fashionforcycling.be/nl/wiel ... zwart.html zijn de fulcrum 7 wielen nog 45 Euro goedkoper.
- En hier http://www.salden.nl/default.asp?pid=53 ... catid=3259 is het stuur ook 3,5 Euro goedkoper

Als je even zoekt kan je nog wel een paar euro's verdienen, die zal je nodig hebben als je de fm moet betalen :)

Nog vergeten: binnenbanden, bel, computertje, bidonhouders, pedalen, dan zal je het wel zo wat hebben.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Durocortorum
Forum-lid

Durocortorum 04 aug 2011 18:01

- En hier http://www.fashionforcycling.be/nl/wiel ... zwart.html zijn de fulcrum 7 wielen nog 45 Euro goedkoper.
- En hier http://www.salden.nl/default.asp?pid=53 ... catid=3259 is het stuur ook 3,5 Euro goedkoper

Als je even zoekt kan je nog wel een paar euro's verdienen, die zal je nodig hebben als je de fm moet betalen :)

Nog vergeten: binnenbanden, bel, computertje, bidonhouders, pedalen, dan zal je het wel zo wat hebben.
thx!
bidonhouders/pedalen en computertje heb ik al

maat van stuur weet ik wel niet, 40 of 42 ? mijn schouderbreedte is 50cm.

damn wat ziet dat frame er prachtig uit, kan niet wachten om alles gemonteerd te zien :D

Plaats reactie